Ik kom ontzettend veel aan.

Heey meiden,

Ik zit met een probleemptje. Sinds 2 maand ben ik 9 kilo aangekomen. Daarvoor dat ik altijd op hetzelfde gewicht. Ik eet helemaal niet veel, evenveel als wat ik altijd deed. Eet 4 stukjes brood op een dag en savonds warm eten… alleen in het weekend eens wat lekkers. Dus zou niet weten hoe het komt.
Heb de laatste tijd wel ontzettend veel stress maar daar zou het toch niet van komen. Hebben jullie misschien enig idee. Als het nou om maar kilo ging vond ik het niet zo erg. Maar vind het nogal vervelend dat nu opeens zo hard oploopt…

Wow das raar ;o
Misschien kun je even langs de huisarts… dit is niet echt normaal als je niet meer dan normaal eet :stuck_out_tongue:

Sport je minder dan eerst? En weet je zeker dat je echt maar 4 stukjes brood + warm eten eet, of eet je onbewust tussendoor best veel extraatjes?

Huh dat is wel gek
Gestopt met sporten? Aan de pil gegaan?
Dan nog is het heel veel, ik zou sowieso even langs de huisarts gaan

Ik zit al 5 jaar aan de pil, dus denk niet dat het daar door komt.
Ben niet zwanger
Sport evenveel
en ja… weet het echt zeker. ik heb het namelijk de laaste twee weken precies bijgehouden omdat ik dacht huhhh eet ik echt opeens meer, maar dat is dus niet het geval.

Wat raar zeg! Dan zou ik even naar de dokter gaan, want je stofwisseling lijkt ineens sterk vertraagd.

Als je zonder duidelijke reden veel aankomt of afvalt moet je altijd naar de huisarts gaan.

even naar de huisarts !
Ik zou zeker niet zelf gaan kloten met pilletjes enzo, want je weet natuurlijk niet wat er allemaal gebeurt daar binnenin !

Ik hoop dat de dokter gauw een oplossing voor je vindt !

Wat je moet doen is 5/6 keer per dag eten om je stofwisseling op peil te houden. Ik weet niet hoe veel maaltijden jij eet, maar wat ik hier hoor zijn dat er 3? Ontbijt, middag en lunch? Dat betekend dat er te veel tijd zit tussen de momenten dat je eet en dan vertraagd je stofwisseling. Mijn tip: eet 5/6 keer per dag kleine maaltijden om je stofwisseling omhoog te helpen.

Helpt dit niet? Zou ik even langs de dokter gaan. Ik heb dit zelf ook gehad toen ik in groep 6 van de basisschool zat en toen bleek dat ik een te traag werkende schildklier had. Heb je ook last van kou, depressiviteit, moeheid, niet meer groeien (denk aan lengte), snel blauwe plekken, immumsysteem werkt niet zo goed, concentratieproblemen, moeite met slapen? Dit zijn slechtst voorbeelden hoor, betekend niet dat je dit ook allemaal hebt, maar als dit herkenbaar is, zou ik zeker even naar de huisarts gaan!

Misschien eet je wel gezond maar beweeg je niet genoeg dat kan natuurlijk ook. en wat voor tussendoortjes eet je?
dat moet natuurlijk ook gezond, zoals een rijstwafel of fruit.
of je ben alergies (of hoe je dat ook schrijft) voor iets.
dat je bepaald eten niet mag hebben? maar dan moet je even naar de dokter gaan of huisarts voor onderzoek…

Succes!

Ik werk in de horeca dus heb niet zoveel keuze om vaker te eten, aangezien het druk druk druk is. Beweging krijg ik dan ook genoeg. Ben de hele dag op de been, en sport daarnaast ook nog 4 keer in de week. Dus aan de beweging ligt het niet.

Ik ben bij de huisarts geweest, en sommige klachten die potjepindakaas zei komen mij wel bekend voor. Daarnaast heeft mijn moeder ook problemen gehad met haar schildklier, maar die is nu verwijderd. Nu alleen de bloeduitslagen nog eventjes afwachten.

Heb jij geen onveilige seks gehad? Wie weet ben je zwanger?

Ik zag net dat je niet zwanger bent… Nvm

misschien een infectie of wormen ofzo? even naar de huisarts dus!

Van wormen en infectie val je toch juist af?