Ik kom niet weg bij mijn vriend

Heeyy!

Sinds al best wel een lange tijd heb ik vriend, ongeveer 4 jaar! Mijn vriend heeft mij vaak bedrogen en voorgelogen waardoor ik onzeker ben geworden… hiervoor was ik dat echt niet!
Sinds een korte tijd ging het dan ook wat beter tussen ons (dacht ik…)
Ik vind ineens weer allerlei verdachte berichtjes in zijn telefoon, hij besteedt geen aandacht aan mij als het hem niet uitkomt en zet alles en iedereen boven mij. Ook scheldt hij me vaak uit, hij zegt dat ik dik ben of oncharmant. (Ik ben 1.60 en 54kg) ik zie mezelf niet als dik of lelijk maar door hem denk ik dat ik het wel ben. Alles wat ik behaal is te min, hij complimenteert mij nooit en gesprekken gaat hij uit de weg. Vandaag ging ik het gesprek aan over de kwetsende opmerking waarvan hij daarna ‘afstand’ wilde nemen? Ik heb niks fout gedaan maar het voelt wel continu zo, ondanks dat ik weet dit allemaal niet goed is durf ik hem niet te verlaten, niet omdat ik bang voor hem ben maar omdat ik bang ben hem te verliezen
Wat moet ik?

Verlaten. Hoe lastig het ook kan zijn. Een relatie werkt niet op deze manier en je verdient veel meer dan dat. Een vriend hoort jou te respecteren & geliefd te laten voelen, onzeker maken hoort daar niet bij.

Jullie zijn al een lange tijd samen en het zal dan ook makkelijker gezegd dan gedaan zijn. Maar vraag jezelf af of het het waard is om bij hem te blijven, omdat je bang bent hem te verliezen. Is dat relevanter dan gelukkig zijn met jezelf en iemand vinden die jou die liefde / complimenten wel wilt geven?

1 like

Op deze manier verlies je heel wat meer dan je vriend, namelijk jezelf. Je verliest jezelf. Je zegt het zelf ook al, dat je bent veranderd. Hij is niet goed voor je, misschien heeft hij zelfs een narcistische persoonlijkheid. Google daar eens naar. Als je nog langer blijft, zul je steeds meer verliezen, totdat er niks meer van je over is. Ik heb het gezien bij een vriendin.

Ga bij hem weg! Meteen en ook radicaal. Verbreek alle contact, verwijder zijn contactgegevens en block hem waar het kan.

Het klinkt allemaal heftig om deze stap te nemen, maar uiteindelijk zul je jezelf bedanken. Vergeet ook niet, er zijn genoeg leuke jongens. Er is echt geen schaarste. Je blijft niet alleen in de wereld.

1 like

Mensen hebben vaak narcistische trekjes, maar een narcistische persoonlijkheidsstoornis moet door een deskundige worden vastgesteld.

Ik heb het zelf meegemaakt en lees jouw vriendin ook, dus ik wil zeker niet suggereren dat je er niet aan moet denken. Maar ik denk ook dat we voorzichtig moeten zijn met het roepen dat mensen misschien narcistisch zijn.

Verder: weggaan. En het uitmaken in een omgeving met mensen en desnoods samen met iemand je spullen ophalen. Hij klinkt fout. En jij bent zeker niet dik, trouwens.

Lees je eigen post eens in de schoenen van een buitenstaander. Wat zou je de persoon dan adviseren? Volg dat advies zelf op! Je weet zelf al dat je bij hem weg wilt en dat dat beter is. Wat heb je te verliezen als je hem verliest? Je leven wordt er alleen maar beter op. Wat heb je aan een relatie met deze jongen als hij alleen maar liegt en bedriegt, je kleineert en je beledigt? Een relatie hoort minstens 98% van de tijd leuk te zijn. Natuurlijk heb je mindere tijden, maar zo te lezen heb je weinig tot nooit een leuke tijd met deze jongen. Ga alsjeblieft bij hem weg meid. Dan zul je zien dat je echt wel zonder hem kan in je leven.

Eerst zo snel mogelijk vertrekken, zoals iedereen boven al noemt.
Verder zou ik naar de huisarts gaan en vragen of je psychologische begeleiding kunt krijgen. Dan wordt het tenminste financieel vergoed. Het is helemaal niet erg om even extra hulp te krijgen.

Zorg dat je niets alleen doet. Zorg dat er iemand bij is als je het uitmaakt en spullen ophaalt.

De rest komt goed. Maak je daar nog niet druk om. Afspraak maken bij de huisarts inderdaad.

Ik weet dat het nu moeilijk is om weg bij hem te gaan en dat hij vertrouwd voelt. Er is nog meer dan genoeg man single en wel heel vriendelijk/een goei potentieel lief. Maar denk eens aan later, hoelang ga je het zo nog volhouden? Hij gaat je verpesten terwijl je voor mij overkomt als een slimme meid dat echt wel weet dat ze weg moet. En stel dat je het nog lang kan uithouden met ham, is dit echt de persoon waarmee je een leven wil opbouwen en een huisje,tuintje, kindje mee wil krijgen? Tuurlijk niet, er zijn genoeg jongens dat je top gaan vinden, je altijd complimentjes gaan geven… Ik ben exact van jouw formaat en krijg wel elke dag complimentjes van mijn lief & dat verdien jij ook!!!