Ik kom nergens aan toe en ben lui

Het klinkt misschien raar, maar ik verwaarloos mezelf een soort van
(Misschien stel ik me wel aan ofzo en moet ik niet zo zeuren).

-Ik doe al de hele vakantie (6 weken) niets. ik ben lui, zit alleen maar achter de computer en tv. Ik had van alles gepland: kamer verven, hardlopen, boeken lezen, tekenen, enz. Maar dat doe ik allemaal dus niet.
Ik probeer m’n dag te ordenen dmv to-do lijstjes, maar dan sta ik 's morgens op en dan denk ik: nah, geen zin. Dan zit ik weer de hele dag achter de computer.

-Ik eet en drink onregelmatig: de ene dag eet ik alleen maar chocolade, chips, tosti’s met mayo en nog meer van dat soort dingen, de andere dag eet ik bijna niets. Ik drink ook te weinig, waardoor ik vaak hoofdpijn heb

-Ik ga om 12 uur naar bed en slaap dan pas om 2 uur. dan sta ik de ene dag om 10 uur op en de andere dag om 7 uur. dus m’n bioritme is ook aardig in de war. Overdag ben ik dan moe en 's avonds te hyper om te slapen

-Ik heb vorig jaar niks gedaan aan school. ik haalde veel onvoldoendes en deed nooit m’n huiswerk. Gelukkig ben ik op het nippertje over. Ik heb mezelf nu voorgenomen om volgend schooljaar huiserwerk te maken en goed m’n best te doen. Maar ik weet zeker dat ik na 1 week weer niks doe.

-M’n kamer is 1 grote zooi en ik wil 'm opruimen maar doe het niet, omdat ik dan in paniek raak, omdat ik niet weet waar ik moet beginnen.

Kortom: M’n dagelijks leven is dus 1 grote zooi. Ik ben lui, kom nergens aan toe en eet, drink en slaap niet goed.
Ik maak wel to-do lijstjes, maar er komt gewoon niets van.

En ik weet heel goed dat het moet veranderen, maar iets in mijn hoofd zegt gewoon: “neeee, doe ik morgen wel.”
En ik probeer die gedachte opzij te drukken, maar mijn luie kant overheerst gewoon.
Stel ik me aan , of herkent iemand zich hierin.
en hoe kom ik hieruit?
Thanks als je alles hebt gelezen.

Ik herken dit, ik ben precies hetzelfde.

spreek dingen af met vrienden of vriendinnen (zoals samen sporten ofzo)
dan kan je ook geen dingen uitstellen omdat je de ander dan laat zitten.

met school kan ik je helaas niet helpen, want ik heb zelf ook nooit wat gedaan op school en met mn hakken over de sloot mn diploma gehaald :stuck_out_tongue:

Samee here girl!
Ik heb dan pas sinds 1 week vakantie maar ik had ook die mooie dingen in gedachten, gezond eten, veel water drinken, veel sporten. Juist… ik lig ook al de hele week in bed, op de bank, pc voor me en tvtje aan. En van dat gezonde eten komt ook niet veel van.

Totally herkenbaar en ik ben ook nog aan het uitvogelen hoe ik eruit kom. Maar het beste is om gewoon een keer ‘streng’ voor jezelf te zijn en jezelf gewoon dwingen om dingen te doen. Je moet je zelf echt dwingen de eerste paar keer! maar goed, dan kan ik wel heel leuk zeggen maar bij mij komt het er ook niet van. Ik stel het nu allemaal uit naar maandag haha maar ik heb wel mijn fitness appparatuur in mijn slaapkamer gezet dus ik ben al een stap verder!

Goood luck!

Oh en wat betreft school, weet niet hoe oud je bent of in welke klas je zit, maar denk anders zo:

Des te betere cijfers des te meer geld je bij oma en opa kan ophalen xD (of andere familie leden)

hehe ik zie mezelf alsof ik 2 personen ben, een de luie ik die ik niet wil zijn en de andere de ik die ik wel wil zijn!
Ik heb opgeschreven waarom ik ook alle dingen wil (de echte ik) en ik praat gewoon tegen mezelf, hele dialoog en push mezelf om bepaalde dingen dan te doen… bijv. opruimen, muziek opzetten: en je gaat NU opruimen, punt uit! en dan lukt het meestal wel en ben ik trots :smiley:

oh dit heb ik ook:’-) als ik niet hoef te werken voer ik geen reet uit en heb er dan op het eind van de dag weer spijt van, mja de volgende dag gaat het net zo.

Haha ja op het eind van de dag heb ik ook zo’n ‘wat heb ik vandaag nou eigenlijk gedaan?’ moment xD

Ik heb precies hetzelfde, ik wil van alles maar ik ben zoooo ontzettend lui, maar dan ook ECHT lui. :confused:

Ik herken mezelf in sommige dingen.

Ben jij mij? o:

En mij.

Ik herken het, ik heb dit ongeveer 3 weken gedaan, naast mn werk dan.
Maar sinds een week is de knop om, heb mn kamer verbouwd, heb opgeruimd en ik heb van alles geregeld.
Weetje waarom ik zo lui was?
Omdat ik gewoon vakantie had. Het is prima om een aantal weken niets te doen, binnenkort krijg je het druk genoeg.
Dus gun jezelf die tijd.
Begin met een kort lijstje. Ipv een waslijstje zet je er een ding op bijv: schoonmaken.
En dan niet perse heel je kamer, maar alleen je kleding kast.
Dit doe je dan 1 dag, en daarna mag je weer lekker niets doen.
Maak het opruimen leuk, zet muziek op of een leuke film. Geef jezelf ook pauzes maar maak dat ene dingetje wel af.

Doe dit elke keer een beetje meer: 1 ding op je lijstje, de volgende dag 2 dingen op je lijstje zetten. En dan bijv. zondag een rust dag :slightly_smiling_face:

Ik ben blij dat ik eindelijk weer dingen doe, ik voel me er goed door en ik zal uiteindelijk na de vakantie alleen maar profijt van hebben.

Neem een dag voor jezelf.
Anders ben je straks helemaal op, nee zeggen mag, en de wereld draait ook zonder jou door :wink:

Ofnja zonder jou, ik bedoel als je er een keer niet bent bij fitnissen ofzo.

Story of my life :’)