ik kom er niet uit.

ik heb dus tekenen, en ik moet een soort blad invullen.
er staat;
zoek een afbeelding van een abstract kunstwerk die geometrisch, organisch of expressionistisch is. nou dat lukt me nog wel gewoon dat invullen:)
maar daarna staat er beschrijf de naam van de kunstenaar , de titel , en ik welke tijd het gemaakt is. maar als ik dus zo’n plaatje aanklik van geometrisch abstract kunstwerk staat er niet bij welke kunstenaar welke tijd enz. en dat moet ik weten.
weten jullie misschien waar ik dat kan vinden? of weten jullie een geometrich organisch of expressionistisch schilderij + kunstenaar titel enz.

niemand.?

Ik zou je zo graag helpen,maar ik weet t niet! sorry hier heb je niks aan maar ik wens je succes!

misschien zoeken op art.com? daar staan de kunstenaars gewoon bij.

als je op wikipedia naar schilderkunst zoekt krijg je allemaal stromingen in het expressionisme zoals blaue reiter en fauvisme en ook gewoon kunstenaars, daar vind je dus alles over zo’n schilderij als je een bekend schilderij pakt
en als je de naam weet van een schilderij kan je ook gewoon googlen (:
ik weet niet of ik het zo goed heb uitgelegd want ik kan echt niet uitleggen hahaha

ohhh
de schreeuw (schilderij) is ook expressionisme en daar vind je vast heel veel over :slightly_smiling_face:

ja heb ik bekeken, alleen ik meot ook titel en welke tijd het is gemaakt:s

Dankjewel :grinning:

van welk schilderij?
ik help wel ff zoeken (:

laat maar haha

Het eerste wat bij abstract geometrisch kunstwerk in me opkomt is mondriaan.
Voor de rest heb ik geen idee. Staat de naam van het kunstwerk erbij ? Anders kun je daar op zoeken.

Haha ik heb er al een. de schreeuw heb ik.
alleen nou moet ik ook weten of het twee of driedimensionaal is.
weet iemand dat? :grinning:

ow ik weet het al. :slightly_smiling_face:
eh wat zijn beeldende middelen.?
ben niet zo slimmm

is dat een vraag ofzo?
zou je de hele vraag eens willen typen, misschien weet ik het dan (:

ik heb dus de foto de schreeuw.
en dan staat erbij.
beschrijf de beeldende middelen.
beschrijf de beeldende aspecten en hoe zijn ze toegespast
beschrijf de licht en schaduwwerking

ehmmmmm
beeldende middelen, is dat niet waarmee het schilderij uitgebeeld wordt? dus eigenlijk wat er op het schilderij te zien is?
ik weet het niet zeker…

ja ik doe dat wel
dankjewel.:grinning:

ja, volgens mij klopt dat.
okegrapje ik ahd het door de war x]
vvvvvvv

een beeldend aspect is een van de onderdelen waaruit een beeld is opgebouwd, en beeldende middelen zijn dus de aspecten maar ook het materiaal en het gereedschap en de techniek, zegmaar.

licht en schaduwwerking snap je denk ik wel met slagschaduw en zulks?