Ik kom er maar niet uit, nieuw mobieltje.

Hee! Ik heb wat problemen met m’n mobiel, de galaxy gio, hij ontvangt whatsapp berichten en facebook berichtjes die mensen sturen ondanks dat ik m’n internet UIT heb staan. In 3 dagen ben ik nu 10 euro kwijt aan het ‘ontvangen’ van berichtjes.

Nu mag ik een nieuw mobieltje, ik krijg 20 euro per maand voor beltegoed, dus als ik een abonnement neem, mag dat ook maar 20 euro maximaal per maand zijn. Dan heb ik dus niet zo heel veel MB aan internet geloof ik? Ik zit bij vodafone. En als ik dus een abonnement neem, dan ga ik er denk ik vaak overheen met m’n geld. Dat wil ik dus niet.

Ik mag ook een los toestel kopen, maar niet al te duur, ik heb nu tips nodig van jullie. Zouden jullie misschien neer kunnen zetten welk mobieltje jullie hebben, wat je er voor hebt betaald, of wat je er per maand voor betaald? Dan kan ik een beetje vergelijken… Ik kom er zelf echt niet uit :’)

Kun je niet eerst even naar een vodafone winkel gaan?
Zij verkopen die telefoon die je nu hebt ook en misschien kunnen zij het probleem oplossen. Ze kunnen het internet gewoon blokkeren zodat je alleen via wifi nog online kunt.
Heb je een internetabonnement of niet?

Je moet dan dataverkeer oid uitschakelen, niet alleen 3G. Zijn 2 verschillende dingen namelijk.

Maargoed, ik zou voor een htc!
Ik heb zelf een iPhone maar htc is gewoon fijn.

Oh. Ik stond juist op het punt om die mobiel te bestellen… Nu weet ik niet of ik dat dan wel wil.

Ik heb geen abonnement… prepaid heb ik.
Maar ja ik weet het ok niet, waarschijnlijk heb ik gewoon internet aan laten staan toen ik m’n 10 euro had opgewaardeerd voor het internet?..

```html
ik heb ook de galaxy gio, je moet dan naar instelling gaan gaan dan mobiele netwerken en en die uitzetten. dan gebruikt hij geen internet meer :’)
```