Ik kom arrogant, afstandelijk en ongemakkelijk over.

Weet niet of ik hier nu een algemeen topic van moet maken, maar ik zit echt ergens mee.

Vandaag werd er tegen me gezegt dat ik arrogant ben en doe, door een jongen uit mijn klas die ik al behoorlijk lang ken. En ik vind dat best pijnlijk om te horen, aangezien ik heel erg me best doe om leuk over te komen.

Mijn vriendin is helemaal geweldig bij de jongens, iedereen mag haar en praat met haar, omdat ze heel open is.

Nu moet ik zeggen dat ik er helemaal niet van hou om achter haar aan te lopen dus dat doe ik dan ook niet, maar blijkbaar lijk ik heel agressief en arrogant waardoor ze gewoon niks tegen mij ‘durven’ te zeggen, wat ik echt niet leuk vind.

Wat moet ik doen om mijn houding een beetje te veranderen zodat jongens merken dat ik wel gewoon normaal en aardig kan doen? Want verder ben ik niet onzeker ofzo. x

Er gewoon voor open staan. Probeer ook te lachen. Mijn standaard gezicht is vaak arrogant, dan bedoel ik niet arrogant te kijken of iets, zo zie ik er gewoon uit. =’) Misschien heb jij dat ook?

Ik heb hetzelfde… ook dat ik boos/arrogant kijk terwijl het gewoon mijn neutrale blik is x]

Ik denk dat het komt omdat je zo hard je best doet “niet achter je vriendin aan te lopen.” Je bent geen verlengstuk van je vriendin, maar een individu. Je kan toch ook gewoon met je vriendin omgaan zonder meteen achter haar aan te lopen?

Als je die houding laat varen, denk ik dat het allemaal wel goedkomt. En wat jongens betreft: verstand op 0 zetten en gewoon praten, komt goed.

Zoooo irritant is dat! Mensen denken dan vaak dat ik boos of arrogant ben. Maar ik vind het raar om de hele tijd met een lach op m’n gezicht te zitten. =’)

Ik herken dit, up!

misschien dat je aan die jongen durft te vragen waarom je arrogant/agressief over komt, en dat dit niet je bedoeling is.het is namelijk voor ons heel moeilijk te beoordelen :wink: verder kleine dingen als: altijd een beetje glimlachen, niet kortaf reageren, dit kan ook boos overkomen zonder dat het misschien je bedoeling is.

Ja ik herken dit ook iedereen zegt altijd dat ik arrogant kijk terwijl ik dacht dat ik dat niet kon…

Ik herken het wel en ik probeer er ook iets aan te doen haha. Iig kan je letten op je houding, bijvoorbeeld niet met je benen over elkaar en je armen ook. Dan is je houding gesloten als het ware, en dat komt afstandelijk over. En een beetje oefenen met een natuurlijke glimlach. Mijn gezicht is ook nogal sjaggo als ik neutraal kijk :stuck_out_tongue: dus ik probeer vaak te glimlachen.

Inderdaad, hoor ik ook zo vaak. Dan zeggen ze kijk niet zo arrogant. Maja zo kijk ik nou eenmaal… Ik ga niet de hele tijd met een smile op m’n gezicht zitten

Veel lachen.

Aahh ik heb dat ook. Ik vind een jongen leuk, maar tegen hem doe ik zo awkward. Maar waarschijnlijk ben ik dan gewoon zenuwachtig ofzo.

Leer van dit moment en sta open voor verandering.
Wees een beetje stiller, maar wel jezelf.
Sta ook open voor gesprekken en wees sociaal.

Ik vind het in ieder geval supergoed dat je niet achter je vriendin aanloopt!

Misschien laten zien dat je ook aardig bent? (:
niet overdreven natuurlijk, dat komt ook weer nep over, maar inderdaad, meer lachen, dan kom je al veel opener over.
en misschien wat vaker een complimentje geven, of vragen naar iemands weekend, dat soort dingen. als je zelf interesse toont in anderen en aardig doet, komt het vast wel goed hoor (:

Ga er vooral niet al te veel mee zitten en erover nadenken, daar wordt je alleen maar onzeker van, en da’s vast niet nodig!

jongens vallen nu eenmaal op meisjes die LACHEN en ik weet zeker dat je kunt lachen, dus zet een lach op maar ga vooral niet faken. kijkt iemand je aan tijdens de les of in de gangen op school? lach naar hem/haar! of geef een complimentjes over iemands haar/kleren/schoenen weet ik veel, zo kom je ook al meer open over!

Smile, life is to short to worry about tomorrow :slightly_smiling_face:

Erg herkenbaar :slightly_smiling_face:

Spontaner doen, en niet te bewust zijn van “hoe je doet”. Want dan kom je gemaakt over :slightly_smiling_face:

Ik heb dat ook, men vind dat ik soms wat traag en ongeinteresseerd overkom. Erg irritant van mijzelf maar door mij opgewekter en enthousiaster te gaan gedragen (geforceerd) ga ik ernaar gedragen. Dus het gaat al beter. zoeits kan jijk ook doen.