"Ik kleed me anders laten we dansen"

HOI.
Ik heb een vraagje voor jullie. Ik hoor en zie overal en nergens welleens de discussie : "Mensen die zich zo druk bezig houden met zich anders kleden,kleden zich uiteindelijk niet anders’ . Ik vraag me af,denken alle mensen die zich “anders” kleden elke ochtend: “Vandaag ga ik me anders kleden,ja,leuk,doen.”
Wat ik mij ook afvraag wat vinden jullie “anders” ?.
De reden dat ik dit vraag is omdat ik zelf graag mix en match met kleding. Toch denk ik dat elk persoon dat wel heeft. Elk persoon probeert er naar mijn idee langzaam tot zeker achter te komen wat bij hem of haar past. De een komt eerder en vaker uit zijn comfort zone dan de andere. Dat is lijkt mij gewoon een proces? Ook blijven sommige mensen hun hele leven zoeken naar hun stijl. En ligt de grens van “normaal” bij sommige mensen lager dan andere mensen.
Vind het jammer dat veel mensen er de laatste tijd vanuit gaan dat mensen die graag dingens uitproberen qua outfit dit puur doen omdat ze het “anders” zijn willen forceren. Wel vind ik persoonlijk dat je het allemaal niet zo ingewikkeld moet maken. En vooral niet bepaalde maatstaven moet gaan verzinnen waardoor het allemaal een wedstrijdje wordt waar ik me helemaal niet voor heb aangemeld :slightly_smiling_face:
Zie bijvoorbeeld op tumblr en op twitter was het heel lang gaande om elk soort van leuk uiziend persoon met “SWAG” te bestempelen. Wat swag was wist uiteindelijk niemand, maar wat we wel wisten was dat de mensen op die foto’s “anders” waren.
Vervolgens krijg je de reactie van een grote groep die gaat klagen. Want wat is swag dan, en wie zegt dat dat niet gewoon een bijeengeraapt zooi is dat moet fungeren als outfit?
Wat vinden jullie hiervan? Wat IS je anders kleden? En in vergelijking tot wie of wat voor personen kleed je je dan anders? OF bestaat het gewoon niet?

VLAAI.

& sorry sorry soryy als ik ontelbare grammatica fouten hierin heb zitten. Vind het kei moeilijk de laatste tijd :frowning_face:

?

Persoonlijk waardeer ik het als mensen nadenken over hun kleding. De kleding van de zoveelste persoon met een simpele spijkerbroek/joggingbroek en Uggs boeit me niet.
Natuurlijk kan iemand een spijkerbroek zo stylen dat het weer apart wordt, en dat waardeer ik dan wel weer.

Anders is voor mij iemand die dus nadenkt over kleding en zich niet mee laat slepen in het uniform van een groep.

Persoonlijk denk ik niet “laat ik me eens anders kleden”. Ik ga meestal of uit van complete homogeniteit of een complete clash. Dwz vaak heb ik een concept of kostuum in mijn hoofd (“vandaag ben ik een pin-up matroos”, “vandaag ben ik een glitterballerina”) en stijl ik dat concept helemaal door. Of ik doe iets wat clasht (een lief jurkje met grote fuck off godzilla veterschoenen eronder). Dat vind ik interessant en spannend qua kleding.
Ik wil me niet saai voelen, maar ik kleed me niet expres anders.

het ligt er eigenlijk gewoon aan hoe ik me voel, en dat doe ik aan haha ;p
maarja ik draag zowieso best andere kleding tegenover andere ;p

Mooie mening heb jij :slightly_smiling_face: Ik herken het voor de spiegel staan en een bepaald concept of idee in je hoofd hebben. Het uitproberen van bepaalde stoffen of kledingstukken die normaal gesproken niet bij elkaar zouden worden gezet. Ik denk dat je zelf kleden gewoonweg ‘leuk’ moet zijn voor jezelf. Als jij je maar goed voelt.
Mijn nicht bijvoorbeeld vind mode ‘eng’. Dit omdat ze het allemaal niet snapt. Ik vind dan weer dat er niet veel valt te snappen. Gewoon doen:)

Ik denk niet dat je denkt ‘ik kleed me anders’ of ‘ik ga me anders kleden’. Je bent anders of je bent het niet.

Anders kleden… Hmm…

Ik heb op mijn school heel veel meiden die nooit rokjes dragen, altijd spijkerbroeken met een shirtje en vestje. Of van die zogenaamd modebewuste, met een paardenstaart, lichte jeans, uggs, blazertje en een riem die boven het bloesje/shirtje uitkomt.

Ik vind het leuk en ANDERS als mensen echt dúrven te combineren. Dus erover nadenken etc. Zelf durf/doe ik dat ook niet altijd (fuck it, gewoon simpele trui met een broek), maar ik draag wel combinaties die bijna niemand op school draagt (overknees met lompe trui, dikke legging (geen dunne, die zijn minder) met leren stukken erin etc).

Ik kleed me niet met opzet anders, ik denk dat ‘anders’ voor iedereen een andere betekenis heeft. Ik draag bijvoorbeeld heel vaak jurkjes, shorts over panty’s, taillerokken enzovoorts. Sommige mensen die elke dag een broek aanhebben vinden dat al snel uitbundig, maar de meeste mensen vinden dat gewoon normaal.

Ik denk trouwens wel na over mijn outfit, je ziet me niet zo snel zomaar iets bij elkaar dragen zonder dat het met elkaar overeenkomt en matcht. Dus ik denk dat het voor iedereen anders is (: zelf durf ik bijna alles te dragen en maakt het me niet zoveel uit of men me anders vindt of niet haha. Uiteindelijk draag ik het toch gewoon lekker met zelfvertrouwen, en dat vind ik belangrijker!

Bij ‘gewoon’ krijg het idee van een meisje met een trainingsbroek, uggs, adidasvest en een BB.
Vergeleken met dat kleed ik me heeel anders. Maar daar denk ik niet over na.

ik vind niks ‘anders’ aan mensen in een legging + blazer + uggs bv.
als je er uit ziet als al de rest die anders willen zijn ben je het niet

Ik heb soms wel het idee dat mensen forceren zich anders te kleden. Vaak mensen die denken: ‘Ik moet anders zijn dan de rest!’ komen vaak tot relatief dezelfde soort kleding/combinaties, als al die mensen die hun gedachte delen, waardoor zij juist helemaal niet anders zijn. Mensen die 's gewoon aantrekken wat zij leuk vinden (zonder daarbij te bedenken of dat door heel veel mensen wordt gedragen, of door niemand), kleden zich daarentegen vaker bijzonder. :slightly_smiling_face:

Ja inderdaad. Ik zie op mijn school trouwens wel steeds meer meiden die steeds meer uitproberen. Toen ik zelf in de brugklas zat toen keek ik heel erg op tegen een groep 4e klassers die er altijd zo waanzinnig uitzagen. Wat mij dan verwonderde was dat niemand er wat van zei. Op onze school,en dan vooral op havo, draagt iedereen écht wat hij of zij wilt zonder enig opmerking te krijgen. Ik ben blij dat ik dat heb kunnen meemaken. Mijn liefde voor mode en kunst heeft daardoor gewoon kunnen opbloeien.
Zelf draag ik liever shorts en high waisted skirts. Dit omdat jeans pas sinds ik bij de Jeanscentre werk echt in mijn leven is gekomen.Voorheen ‘snapte’ ik jeans niet.Wist echt nooit hoe ik dat moest combineren ahahaha

Ik vind trouwens dat op girlscene veel meiden zich wel het zelfde kleden als elkaar, en daar bedoel ik absoluut niet rots mee hoor. Maar ik denk dat hun apart op school bijvoorbeeld weer anders zijn.

Ja daar ben ik het mee eens. Soms zie ik dat mensen hun personal touch verliezen in hun zoektocht naar "anders"kleden.
Ik wil meestal van te voren beslissen wat ik aandoe maar als ik voor me kast(nouja bank,gooi alles daarop tegenwoordig) dan mix and match ik todat ik het leuk vind. Vervolgens kleed ik me op school weer soms een beetje om, heb veel kleding in mijn kluis zitten. Me kleden is voor mij een feestje:)

Als mensen zich bewust anders gaan kleden, dan heeft het ook niets aparts meer. Ik vind niet dat kleren ‘anders’ moeten zijn, dat is ook bijna onmogelijk. Er zijn zoveel verschillende kleren, dat het bijna onmogelijk is een uniek stuk te dragen/ontwerpen. Er is geen ‘normaal’, trouwens. Iedereen heeft andere meningen over normaal, ik denk dat normaal een soort van beeld is die mensen van je verwachten, maar wat zij verwachten, dat hoeft toch niet normaal te zijn? Dus ik vind dat er geen normaal is. Er bestaat wel zoiets als ‘standaard’, en ik vind het standaard als mensen dezelfde uggs, vans, skinny jeans en adidasvestjes aan hebben, omdat er echt heeel veel mensen zijn die dat hebben. Maar als je het echt zelf mooi vindt, is er alsnog niks ergs aan. Al vindt ik het jammer dat je kledingsmaak zo snel beïnvloed wordt door de maatschappij. OKé, dit is dus een heel groot stuk onsamenhangende tekst, maar het komt hier op neer: Ik vind kleding dus leuk als je ze zelf uitkiest, en het je niet uitmaakt hoe populair of juist helemaal niet populair de kleding is.

No, I get your point is niet rot. Lees vaak dat veel girlscene meiden op hun school heel erg ‘apart’ zijn terwijl ze in vergelijking met veel andere meiden een beetje ‘hetzelfde’ zijn. Ik denk niet dat je daar teveel aandacht aan moet besteden. Zolang iemand niet schreeuwd ‘ik ben anders’ is er volgensmij niets mis mee.

Wat ik wel de laatste tijd merk ik dat mijn idee van wat ‘mooi’ is steeds meer gaat clashen met mijn vriendinnen. Dat vind ik kak omdat ik niet naar hun mening vraag en ze het mij aaaltijd geven en elkaar niet.

ik voel me gewoon het beste in een spijkerbroek… voel me in andere dingen niet comfortabel (:

Ik vindt het leuk als mensen nadenken over wat ze aantrekken. Meestal denk ik er zelf heel lang over na. Maar niet altijd als ik laat ben moe ofzow dan trek ik gewoon een sweater uggs en spijkerbroek aan. Terwijl ik de andere keer er heel lang over nadenk wat ik aantrek. Maar ik heb zelf ook niet echt een eigen stijl de ene dag is het een stoere outfit terwijl ik de volgende dag misschien een jurkje met een strikje in me haar aandoe het licht helemaal aan m,n humeur, die dag of die avond ervoor. Ik zelf heb er een hekel aan als van die mensen die altijd uggs dragen adidas vestje spijkerbroek. En dan zeggen ; ´´ieuwww moet je zien wat die aan heeft ´´ dan heb ik zoiets zij heeft tenminste kleren aan. Overgins heb ik niks tegen uggs ik heb ze zelf ook maar het licht eraan hoe je ze combineert. Ook heb ik niks tegen adidas vestjes maar ik vindt het gewoon meer sportkleding voor bij gym of na het sporten.

Dus effe kort mijn mening ; Ik vindt het leuk wanneer mensen zich anders kleden. Niet te naakt ofzow maar gewoon mooi apart. Want niet iedereen hoeft er hetzelfde bij te lopen.

je denkt niet van laat ik me iets anders kleding, je kleed je naar wat je leuk vind en als dat anders is dan anderen nou dan ben je anders?

en wat ik zie als ‘normaal’ is uggs, spijkerbroek, topje, blazer zo kleed iedereen zich bij mij op school

Ohja, ik denk trouwens niet echt dat er een ‘anders’ is. Anders is het tegenovergestelde van normaal, en ik denk niet dat er een ‘normaal’ is zoals ik eerder zei :slightly_smiling_face:. (nou ja, typte…)