Ik ben normaal niet het type persoon dat z’n problemen zo op tafel gooit, maar ik ben toch heel benieuwd of jullie mij kunnen helpen.
Ik heb tot nu toe altijd het gevoel gehad dat ik mezelf niet ken, maar dan is dat nog zacht uitgedrukt. Ik heb het gevoel dat emoties bij mij nooit oprecht zijn, alsof ik op momenten gewoon niet weet hoe ik me “hoor te” voelen en dan gedraag ik me maar als iedereen om me heen. Dat zelfde geld voor dingen die ik leuk vind, soms weet ik het gewoon niet. Ik bedoel, als ik in een winkel loop kan ik best zeggen dat shirtje vind ik leuk en die niet, maar als iemand mij direct de vraag stelt, moet ik daar toch heel hard overna denken.
Ook voel ik me zo met praten, het is meest zo nietszeggend. Ik weet dat ik over het algemeen een gesloten persoon ben, maar ik voel me niet mezelf qua gedrag. Ik heb wel vriendinnen, daar ligt het ook niet aan, maar ik zie dat weer als een soort verplichting. Voor mijn gevoel gaat alles altijd zo moeizaam, soms cancel ik een feestje met een smoes, omdat ik dan gewoon geen zin heb om weer 'n avond me aan mezelf te ergeren omdat ik niet kan zijn wie ik wil zijn.
Veel van jullie denken nu waarschijnlijk aan onzekerheid. Dat kan er zeker bij zitten maar ik ben toch erg zeker dat dat niet de aanstichter is.
Over het algemeen chat ik veel, omdat ik hierbij mezelf ben, ik ben eigenlijk een sociaal wonder als het om chatten gaat, ook als ik met m’n webcam chat. Dit gaat misschien arrogant klinken, maar dit is hoe ik het zelf ervaar (en ook hoor van degene met wie ik dan chat), ik ben namelijk grappig, bijdehand en een onwijze flirt als het gaat om chatten met jongens (wat ik vreemd genoeg veel meer doe dan met meiden, omdat jongens veel luchtiger zijn met dingen en alles veel minder serieus nemen. Over het algemeen, dus voel je niet beledigd!). Hoewel in “het echt” ik helemaal niet zo’n flirt ben, laat staan een “smooth talker”, ik weet niet hoe ik dat in het Nederlands kan zeggen. Ik ben zeker niet lelijk, daar ligt het dus ook niet aan, er zit gewoon iets in mij dat me tegenhoud en ik vind het verschrikkelijk. Ik wilde eigenlijk wachten tot ik wat ouder ben in de hoop dat het vanzelf veranderd, maar ik wil niet meer wachten, ik word er gek van (ik ben nu 16).
Ik heb dit getypt op mn telefoon dus sorry als er wat vreemd opgebouwde zinnen in staan. Ik ben gewoon blij om m’n verhaal even kwijt te kunnen.
Oh nog wel iets voordat jullie zeggen dat ik gewoon moet zeggen wat in me op komt en dan zien wat er gebeurt, of wat dan ook, dit heb ik zelf ook bedacht, maar het probleem is dat op zulke momenten helemaal NIETS in me op komt. Misschien is dat een soort spanning, aangezien ik, als ik aan het chatten ben, wel meteen een antwoord klaar heb.
Alvast heel erg bedankt!