Ik ken je niet maar ik mis je

Lieve C.

ik ken je eigenlijk niet, toch mis ik je. Waarom moest die stomme k*tziekte nou op je pad komen? Geloof me, F, J & zelfs N hebben zoveel verdriet. je was nog zo jong.

Hoe J. vertelde op je crematie dat Dinand Woesthoff, je grote idool je zo vriendelijk verwelkomde, toen je backstage mocht bij een van zijn concerten. Dat hij nog bloemen heeft gestuurd, getuigd toch van écht medeleven, hij weet natuurlijk hoe het is.
En dan je kist, zo mooi beschilderd door je kinderen, je neefjes en nichtjes, het strand en de dolfijnen, de bloemen en hartjes. ik heb er maar één woord voor: wauw.

Ik heb je nooit ontmoet, maar je was de lievelingstante van de beste vriendin van mijn zusje, dus ik heb vaak genoeg over je gehoord. En het was alleen maar positief, echt waar. F mist het gezellige shoppen in Arnhem. J wandelt 3x zoveel als ze eerst deed.

Op je crematie heb ik zoveel gehuild. Kun je je voorstellen hoe het was als ik je wel kende. Ik mis je gewoon, omdat de mensen om me heen je missen.

Is dit voor een echt persoon?

Naja hoe dan ook, ik vind het best wel bagger geschreven, sorry.

ik snap het niet, je mist diegene omdat de mensen om je heen haar missen?

Ik vind het heel origineel.
Een verhaal geschreven door een buitenstaander over het leven van een vrouw die is overleden aan een verschrikkelijke ziekte.
Als je de vrouw bijzondere dingen laat doen in je verhaal word hij denk ik best wel goed! Ik zou wel meer willen horen.