Ik ken hem al zolang, en nu pas zie ik hoe leuk ie is

Je kent het waarschijnlijk wel, een goede vriend, de zoon van de beste vriend van je moeder, buurjongen, vriend van je broer. Gewoon een jongen die je al lang kent, en waar je goed mee op kunt schieten? Alleen je vind hem best leuk, probeer je iets met hem te krijgen of niet omdat je bang bent dat alles dan anders word als eerst. Want als hij niet hetzelfde voor jou voelt als jij voor hem…

Zet hier je eigen verhalen of tips neer en je helpt waarschijnlijk super veel meiden met hun probleem.

beslis eerst even of het wel echt verliefd zijn is? dus niet dat je gewoon een “goede” band voelt!

en tsjah, ik denk dat ik hem eerst even zou peilen… dan er wat “grapjes” over maak en kijk hoe die reageert etc.

Dit komt echt als geroepen, haha.
mn beste vriend is maandenlang op reis geweest en toen ie terugkwam was ie veranderd,
op zo’n manier dat ik als een blok voor m viel :stuck_out_tongue_winking_eye:
het klinkt echt heel raar, en dat is het ook (; ik probeer te laten merken dat ik m leuk vind,
maar aan de andere kant ben ik idd bang dat de dingen dan veranderen…

dat heb ik zeg maar…altijd.
maar ik ben ook altijd bang dat dan alles anders wordt.

herkenbaar! Het is helemaal moeilijk als het ene tijdje uit is met je vriend en je wordt op een vriend verliefd die toevallig ook een goed vriend van je ex is… één tip: niet doen

Hoe herkenbaar! Bij mij moest hij me eerst proberen te zoenen voordat ik het allemaal inzag. Dit heeft wel een week geduurd. Dacht eerst dat ik hem totaal niet leuk vond, maar probeerde mijn gevoel ook heel erg tegen te houden met de gedachte van “straks verkloot ik de vrienschap”. Probeer erg op te letten of er van zijn kant meer komt. Probeer er subtiel over te praten.

Ik had eerst ook zo’n beste vriend! Ik kon overal met hem over praten en dat kan ik nu nog steeds :grinning: Alleen is hij nu mn vriendje. Ik vond hem altijd al erg leuk, gelukkig was het wederzijds. We hebben t vandaag 2 maanden :flushed:

Mijn beste vriend is nu mijn vriend =)

moet ik meteen denken aan mary’s song van taylor swift

Ja dat heb ik ook. Hij vind mij leuk (heeft hij ook gezegd). Ik hem ook wel, maar ik heb het gevoel dat hij mij léúker vind. Maar ik ben zo bang dat het dan de vriendschap verspest.

dubbelpost.

Ik had een vriend op de middelbare school, verder totaal geen romantische gevoelens al vond ik hem wel een hele chille gast. Hij haalde zijn diploma (ik zat in de 3e, hij in de 4e) en heb hem een jaar niet gesproken. Hij komt langs bij mijn examenfeestje, een maand later kom ik hem op mijn zestiende verjaardag tijdens het uitgaan, en toen waren we, zo, ineens, verliefd.

Blij dat ik niet de enige ben! Ik vind een goede vriend dus echt sowieso veel leuker. Alleen de problemen zijn dat hij 15 is (bijna 16) en ik 13 (bijna 14), en onze familie’s ook super goed bevriend zijn dus als het de vriendschap kapot maakt ik hem blijf tegen komen.
Maarja, gewoon wat subtiele grapjes maken is denk ik wel een goede (:

Dat heb ik ook gehad, 2 weken… grootste fout van mn leven. ;’)

Ah, een vriendin van mij viel ook voor haar (toentertijd) beste vriend.
Ze hebben welgeteld vijf dagen iets met elkaar gehad, en kunnen nu nauwelijks meer door één deur. En ik zat er precies tussen :confused:

Nouja, het kan ook goed aflopen, maar de vriendschap zal (zeker als het uit gaat) sowieso anders worden…

Ik ben al ong. een jaar op mijn beste vriend, weet hij ook en hij doet normaal.
Als mensen er grapjes over maken, vaan jullie zijn zo lief samen, en al dat soort dingen, doet hij gewoon normaal.
Hij doet de laatste tijd wel nog liever enz. en iedereen denkt dat hij ook wat voor mij voelt.
mja we zullen zien :stuck_out_tongue:

Ik heb binnenkort een ‘officiele’ date met mn beste vriend, haha.
ik denk wel dat ie mij ook leuk vindt… maar hoe erg weet ik natuurlijk niet.
en over dat laten merken; nou dat is wel redelijk gelukt geloof ik :stuck_out_tongue_winking_eye:
heb best wel flirterig gedaan via de sms enzo, nu hopen dat het iets wordt (:

mijn buurjongen en ik zijn al meer dan een jaar verliefd op elkaar. maar we zijn beide bang dat als we iets met elkaar krijgen dat het kan kapot gaat en dan is meteen alles kapot. en ik zie hem elke dag enzo. en hier twijfel ik echt zo over. we wachten allebei tot er ‘iets’ gebeurd maar we zijn beiden te schijterig. ik ken hem al sinds groep 1 en ineens BAM was het er. best wel raar eigenlijk want ik had altijd een hekel aan hem omdat hij niet tegen zijn verlies kon met gym vroeger haha.

Zijn er ook mensen die die hebben gehad, die iets hebben gekregen met een goede vriend en waar het toen uitging. Maar die nu nog wel gewoon goed bevriend zijn? :blush:

Oh my god, dit topic komt als geroepen. Ik ken hem sinds de 1e, en hij is altijd al een goede vriend geweest, en langzaam ben ik hem leuk gaan vinden, maar ik denk dat hij niks voor mij voelt…