Ik kan totaal niet dansen

Hee iedereen!
Ik vind het heel leuk om uit te gaan en ik hou ontzettend veel van muziek. Ik speel gitaar en ik zing en bij het zingen heb ik een prima timing. Nou heb ik een probleem , ik vind uitgaan dus heel leuk maar ik ben echt een stijve hark als het op dansen aankomt ( dit heb ik ook een beetje met ritmes op de gitaar terwijl ik al heel lang speel) gek genoeg hoor ik de ritmes wel heel erg goed en dit onderscheid kan ik dus wel maken maar als ik dan moet gaan dansen dan ga ik er heel erg over na denken en dan lukt het me niet, ik beweeg dan vaak ontzettend uit de maat en dit ziet er niet uit :,). En het is niet dat ik overdrijf want vaak worden er ook grapjes over gemaakt.

Ik zou heel graag wat meer op muziek kunnen bewegen. Ik hoef geen beyonce te zijn ofzo maar ik zou het al zo fijn vinden als ik wat basic dans bewegingen kan die niet uit de maat gaan. Heeft iemand tips om dit dansgevoel wat meer te krijgen? Het lijkt me zo leuk om een beetje zelfverzekerd te zijn op dit gebied

Liefs

hee!
aah wat jammer dat je zo moet nadenken tijdens het dansen, haha. De meest simpele ‘dansmove’ is gewoon met je voeten van links naar rechts, dus rechtervoet uit, rechtervoet in, linkervoet uit, linkervoet in. En dan een beetje met je armen erbij!
kan je ook een beetje met je heupen draaien? want vaak van die liedjes die hebben zo’n salsa deuntje en dan kan je een beetje draaien

er staan ook wel filmpjes op youtube trouwens!
succes

Kan je niet wat basislessen voor dans nemen? Dan leer je heel veel over hoe je lichaam beweegt en leer je het ook beter aanvoelen. Je zou kunnen gaan kijken naar hiphop lessen, daar is improvisatie ook wat meer wat je gewoon zou dansen in een club. ‘Normale’ improvisatiedans is ook leuk maar meer kunstgericht.

Alles wat hierboven staat, maar probeer ook eens gewoon in je eentje te dansen.
Je kan het eerst lekker alleen doen en heel wild proberen te dansen, gewoon hoe je zelf wilt. Dat geeft altijd zo’n fijn gevoel.
Daarna kan je natuurlijk even voor de spiegel dansen. Ook al voelt het raar, het helpt!

:beer: misschien niet de beste tip ever, maar met wat drank op zijn de meeste mensen wat losser, iig hoef je dan vaak minder na te denken over hoe je aan het bewegen bent en gaat het dansen vast wat meer vanzelf

probeer is te klappen op de maat. en daarna de simpele pas van hierboven erbij. dus tegelijk. of probeer is te lopen op de maat van de muziek. zoals al gezegd werd hebben ze op YouTube ook veel filmpjes.

succes!!