Ik kan school 'niet aan'

hey meiden,

Ik ga nu weer 5 weken naar school, en merk dat ik het niet aan kan. Qua niveau wel, ik vind het zelfs makkelijk, maar lichamelijk niet. Ik heb alweer een paar dagen thuis gezeten, en ook vandaag. Normaal slaap ik tot 8 uur max. (en alsk naar school ga tot half 7), en ga om half 10/half 11 naar bed… Nu slaap ik al twee dagen tot half 12, omdat mijn lichaam op is.
Ik heb dit op het vwo ook gehad, waardoor ik op een gegeven moment helemaal niet meer naar school kon, en veel problemen heb gehad 2 jaar lang. Ik heb mijn vwo hierdoor nooit af kunnen maken.

Bij de dokters konden ze nooit iets vinden, en ik wil niet weer terugvallen in wat ik eerst had.

Iemand hier ervaring mee?

up.

Ik ken dit wel een beetje. Ik ben de laatste tijd ook heel moe! maandag tot woensdag houd ik nog wel vol maar donderdag en vrijdag ben ik een frak. het enige wat ik dan kan is slapen daarnaast heb ik ook nog eens enorme hoofdpijn waar ik maar niet van af lijk te komen.
Ik heb dan wel onderzoeken lopen ook in verband met mijn epilepsie. Ik zou als ik jou was wel weer even naar de huisarts toe gaan.

ik had dit ook, de dokter kon eerst ook niks vinden. toen heb ik erop aangedrongen om mij te laten testen op een tekort aan vitamine b12. Hij zei dat dat niet nodig was, omdat “alleen alcoholisten dat hebben”. terwijl er best veel mensen in mijn omgeving zijn die het hebben. in ieder geval, ik heb aangedrongen. Bloed laten testen, en ja hoor! vitamine b12 tekort. ik heb toen spuiten gekregen om de vitamine b12 weer op peil te krijgen. ik voelde mij gelijk niet meer moe! en nee ik ben geen alcoholist haha

Wat vervelend voor je dat je steeds zo moe bent! Ik ben zelf ook altijd heel snel moe. Als ze lichamelijk niets kunnen vinden kan het ook psychisch zijn misschien… Voel je, je ook gespannen of pieker je veel? Bij mij kwam er uiteindelijk (na heel veel onderzoeken en alles) uit dat het een psychisch was en daar heb ik nu therapie voor. Sterkte meid!

Ik heb heel veel meegemaakt, kan best zijn dat dat nu zijn uitweg zoekt door mijn lichaam. Ik heb alleen geen idee of iets me dwars zit etc.
Dat doet het namelijk niet bewust.

Als er veel gebeurd in jouw omgeving etc kan het best psygisch zijn inderdaad. Kan ook heel goed een andere reden hebben. Dingen die je misschien niet verwacht!

Een vriendin van mij is allergisch voor heel veel dingen, waardoor haar lichaam veel te verwerken en te vechten heeft, en is daardoor lichamelijk steeds heel moe. Kwamen ze pas achter toen ze testen heeft gedaan…

Kan me best voorstellen dat het bij jou ook allemaal wel al onderzocht is, maar wat werkt is om ook in de weekeinden op hetzelfde tijdstip op te staan bijvoorbeeld.

Waarschijnlijk beetje domme reactie maar wil zo graag meedenken en helpen :frowning_face: iig succes!

Ik slaap weekends ook tussen 10 en 11… En sta ook vroeg op. heb echt een vast ritme… Juist omdat ik dit wou voorkomen… Voorkomen dat 't weer gebeurde…

-

Ik ga ook weer naar de dokter denk ik… Ik durf het alleen niet aan te kaarten bij mijn SLB’ers, omdat ik bang ben dat ze denken dat ik niet gemotiveerd genoeg ben.

Je kunt ook eerder gaan slapen zodat je wel je slaapuren haalt. Als ik om 8 uur moet beginnen lig ik om 9 uur in bed.

Precies dit heb ik ook, ik slaap rond 10 uur, later/vroeger, tot half 7 of 7 uur. Wanneer ik wakker ben is er niks aan de hand, beetje moe maar later niet meer. Als ik op school zit slaat de moeheid toe en heb ik geen energie meer. Maandag gaat nog wel, dinsdag een beetje maar vanaf woensdag heb ik helemaal geen zin meer, in niks. Ik slaap het liefst de hele dag, dus als ik thuiskom slaap ik tot 6 en dan eet ik en maak ik huiswerk, maar ik kan het ook allemaal niet aan, ik voel me gewoon leeggezogen op dat soort momenten.

Ik heb dit al 2 jaar, vele onderzoeken gehad, bloed geprikt, het ging gepaard met maagklachten. Helaas is hier tot op heden niks uitgekomen. Ik heb ook last van veel stress dus dat werkt ook niet echt mee. Ik probeer voor mijzelf echt streng te zijn, en een goede planning te maken voor school. En mij daaraan te houden, niet teveel inplannen op 1 dag. En dan vroeg slapen. Het liefst om 9 uur/half 10 in bed en dan nog even tot 10 uur een boek lezen of muziek luisteren. In het weekend lig ik om 10 uur in bed en lees ik tot half 11. Verder slik ik ijzer pillen ,vitamine b12 en echinaforce ( weerstand ) zo voorkom ik dat ik echt ziek wordt en dus echt school moet missen. Sinds ik dit slik voel ik mij al een stuk beter. Maar mijn tip is echt, maak een strakke plannig zodat je tot rust komt en je daar geen zorgen over hoeft te maken.

goed eten en veel slaap?

ze zeggen wel eens dat het vaak tot de kerst duurt voordat je echt aan school en de tijden gewend bent. Soms kan het ook wel eens met eten te maken hebben

hmm… misschien een paar tips voor moeheid:

meer fruit eten
eerder slapen en een vast slaapritme opbouwen
in de pauze iets zoets eten (met suiker)
goed eten
In het weekend ofzo gewoon tussen door beetje bijslapen

ik hoop dat je er wat aan hebt…

Xxx

ik heb hetzelfde zo ongeveer gehad. ik heb ook heel veel meegemaakt maar had het nog nooit gedeeld met iemand. daarna ben ik letterlijk in elkaar gezakt en kon ik zelfs niet meer de trap aflopen…heb toen een maand of twee moeten bijkomen maar ik merkte echt wel dat ik helemaal ‘op’ was, nou is het niet precies hetzelfde zoals bij jou maar ik kan je toch adviseren om te gaan praten met iemand! je SLB’er of iets, je hoeft nergens bang voor te zijn, doe het voor jezelf

Ik kan het totaaaal niet vinden met mijn slb’er, helaas.

Ik ken wat mensen (klasgenoten en mensen die ik via via ken) die maar halve dagen of 2 of 3 dagen per week naar school moesten omdat ze zo snel moe waren. Bespreek het eens met je mentor en je decaan of dat ook voor jou geregeld dan worden. Dan mis je geen school (oke, eigenlijk natuurlijk wel, maar het is niet zo dat je alleen maar thuis zit) en kun je gewoon een diploma halen.

Maar ga wel even naar de dokter om je te laten testen op vitamine- en ijzertekort en pfeiffer.

Heb je niet iets van pfeiffer ofzo? Anders weet ik het ook niet … Succes!