hoi allemaal,
ik weet niet of ik het topic goed heb geplaatst. zo niet, sorry daarvoor.
mijn zus en ik delen samen een kamer, de kamer is niet zo groot dus we delen ook samen een bed (we slapen met z’n tweeën in een tweepersoonsbed). Samen een bed delen vind ik niet heel erg want we zijn zusjes, maar het feit dat we samen een kamer delen zorgt voor veel problemen. Ik heb geen eigen plekje om me terug te trekken. iedereen weet wel hoe fijn het is om je in je kamer terug te trekken nadat je ruzie hebt gehad met je ouders, ik kan dit niet want dan ben ik alsnog niet alleen. ook is ze bijvoorbeeld erg slordig en ik erg netjes, onze kamer is dus altijd een puinhoop wat me erg frustreert. en het feit dat ze elke week wel een vriendin te logeren heeft irriteert mij ook mateloos. ze is al 16 (en ik 14) en gaat dan samen met haar vriendinnen uit, en als ze dan in de nacht (rond 4 uur) terug komt maken ze me wakker door hun gelach en gepraat. door de weeks kan ik ook nooit zelf bepalen wanneer ik ga slapen. heb ik een zware schooldag achter de rug en wil ik om 9 uur mijn bed in duiken, kan ik niet slapen omdat het licht aan moet blijven, de tv aanstaat en ze op haar telefoon zit. maar ook 12 uur is voor haar te vroeg op een doordeweekse dag. ik val altijd in slaap met mijn hoofd onder de dekens en proberend het geluid te negeren, jullie begrijpen vast wel dat dit niet echt fijn in slaap vallen is.
ik weet echt niet meer wat ik moet doen. afspraken maken zoals een bepaalde tijd dat het licht uitgaat helpt ook niet want mijn moeder vind 11 uur dan een redelijke tijd (doordeweeks), terwijl ik die dag misschien al om 9 uur moe ben. en in het weekend is het al helemaal een probleem als ik wat eerder wil gaan slapen.
dus misschien kunnen jullie mij helpen?