Ik kan niet zingen..

je hebt van die lesboeken die je bij muziekwinkels kan kopen ik ben bezig met gitaarspelen en dat leer ik uit een boek en je hebt ook zo’n boek van zingen… met cd en dvd erbij om te oefenen maar t is wel geloof ik rond de 20 euro …
maar k weet niet of je zoiets zoekt …

Ik kan ook niet zingen XD
Maar ik ga gitaar spelen, en dan zoveel mogelijk met dingen meeblèren, haha
en anders neem ik wel zangles.

oefenen. oefenen. oefenen.

en veel stemoefeningen doen

ik heb op school 3uur Muziek, en ik volg muziekschool (7e jaar ondertussen) als je nog iets wilt weten, stuur me een note, ok? xj

Ik ben zelf zangeres - en gitariste.
Ik doe dit al een aantal jaar.

Wat heel belangrijk is om op je adem te letten. Zorg ervoor dat je altijd vanuit je buik zingt.
Als je 1 regel zingt ervoor zorgen dat je niet in die regel adem haalt, altijd voor/na de regel adem halen.

Ook ik het goed (dit gaa stom klinken) om het woord boterbloemen te zingen. Je begind zo laag je kunt en gaat steeds Hoger. Zorg er hierbij ook voor dat hetg goed verstaanbaar is. Articuleren is dus zeer belangrijk.

Verder is mijn advies: ook bijv. een keyboard. Deze hoeft niet duur te zijn, maar dan kun je tonen leren zingen en hiermee dus zuiver gaan zingen. Ook kun je daarmee bijv. weer dat woord boterbloemen kiezen en steeds een toets hoger en op die toon zingen.

Verder kun je altijd wat boeken kopen.

Nou ik hoop dat je nu voldoende info hebt:)

Groetjes van Veruschka

heel veel zingen
maar ik weet wat je bedoelt
ik kan zelf ook helemaal niet zingen wij moeten op school een muziekpresentatie houden :frowning_face: egt k u t
sta je daar egt gewoon helemaal voor gek
maarja als je dit hebt kun je 2 dingen doen
1 trek je er niks van aan en denk dat het het mooiste een leukste is wat er bestaat
2 neem een gerard joling lied of viva holandia of zo en doe zo gek als je maar kan dan boeit dat zingen niet zo:P

nou succes xx

Wat ik op mijn musicallessen mee krijg

1. Een liedje oefenen die je makkelijk vind en dan je CD hard zetten, zodat je meer volume krijgt in je stem. Zodra je goede volume hebt kan je ook mooi noten maken met je stem.

2. Je kan zangboeken + CD bestellen op bol.com als je ECHT NIET op een zangles wil. Maar als als je echt wil leren zingen zou ik je het toch aanraden, want met boeken leer je misschien toch nog de fouten techniek aan.

3. Begin steeds met een toon ladder ( op mijn theaterlessen beginnen we altijd met toonladders, zodat je, je stem kan opwarmen)

Succes. Ik heb al in 2 musicals gespeeld en ik ben ook zo begonnen, dus misschien komt het allemaal wel in orde!

Heel erg veel zingen.

vorig jaar zong ik gewoon met de karaoke van Youtube mee, bijna elke avond. En na zo’n half jaartje kan je echt al aardig zingen.
Alleen moet je blijven oefenen. cuz’ toen ik na de zomervakantie weer eens wou zingen kon ik het dus niet meer :c

ik zou ook graag willen leren zingen. ik ken wel meisjes die valser zingen dan ik, maar echt mooi zingen kan ik niet.
ik heb wel veel muziekinstrumenten die ik kan spelen thuis, dus ik ga daar maar eens mee oefenen.

Gewoon veel zingen denk ik ? :open_mouth:
Maar heb er geen verstand van.
Ik weet niet of iemand vals zingt of zuiver xD
Met Idols ook, dan dacht ik van;
Nou, dat klinkt toch best goed!
Gingen ze die persoon in de top 10 zetten
van allerslechtste audities xD

X

Je kan zingen, en dit opnemen… En steeds maar herhalen, totdat je het beter kan… helpt egT!

heeey,
ik denk als je egt egt egt egt vreselijk zingt dat je het dan ook niet kunt leren (DENK IK!) Als het gaat… nou wat ik zou doen
Gwn verschillende liedjes zingen van Amy winehouse - valerie tot leon lewis - keep bleeding love etc en alles opnemen… herhalen herhalen… en dan kyken waar je stem het best bij uitkomtt en meer van zo’n liedjes zoeken // zingen / opnemen etc. en dan je eigen tekst schrijven enz enz enz…
(niet dat je hier veel aan hebt mja)
succeess!

ik ken wel een paar tips ofzo xd

• mondoefeningen voor je gaat zingen
  • Meer vanuit je buik zingen
  • Rechtstaan als je zingt
  • Je benen lichtjes openzetten als je zingt
  • De tekst articuleren

dat zegt mijn leerkracht m.o. op school altijd xd

jaaa lekker ongestoord mee bleren

Ik zit nu al ongeveer 1,5 jaar op zangles, en daarnaast oefen ik veel thuis.
Toen ik nog niet op zangles zat, kon ik amper iets zingen, maar nu gaat het echt vet goed enzo.
Ik heb geleerd dat je als je zingt de klanken goed verstaanbaar moet maken, bv als je een A zingt moet je je mond wijdopen doen, alsof je gaapt, en als je een O zingt moet je doen alsof je een kus geeft, alleen dan met je mond een beetje open.
Verder moet je niet als je bv een echte alt bent (zoals ik) sopraan gaan zingen, want dat lukt toch niet (of alleen naar jaaaren oefenen) en dan word je alleen maar depressief.

Veel succes ermee!

Ohja echt een heel goed liedje om mee te beginnen is Bubbly van Colbie Callait: niet al te moeilijk en niet hoog. En Valerie, idd.

@ KLEINKUSJEXJ: Yeaah, ik zit ook op musicalles. Welke musicals heb jij al gedaan?

nog een paar makkelijke nummers(volgens mij dan toch) :
Beautiful - Christina aguilera
Rehab - Amy Winehouse
Eneternal Flame - Atomic Kitten
The Tide is High - Atomic Kitten

Brr dat heb ik nou ook. Ik ben een echte alt volgens jou en kan beter mannen liedjes mee zingen dan vrouwenliedjes want daar kom ik gewoon écht niet bij!

x.!

Hahha xD
ik zet ALTYD veels te hoog in, ik ben ook geen sopraan, ik haal die noten gewoon niet.