Ik kan niet tegen mascara...

Heeft iemand dat toevallig ook… ??
Ik kan echt geen mascara dragen,
ik heb, als ik het 1 daagje op heb nog zeker 2 weken lang last van zere ogen,
net alsof er iets achter zit te steken, echt supper irritant,…
Wat kan ik hier nou tegen doen, ik wil niet heel mn levem makeuploos zijn,
en oogschaduw staat niet echt bij mij, dan lijk ik nemelijk gelijk zo’n gothic xd

xx

Misschien kun je je wimpers (laten) verven?
Of kan je daar ook niet tegen?

Nee dat heb ik niet, lastig lijkt me dat. Is er geen mascara voor gevoelige ogen…? Je zou 't eens kunnen vragen in een drogist, of iets als de douglas. dan ben je wel meer geld kwijt maar dan heb je ook iets waar je geen last van krijgt.

Als je gelijk zo’n ‘gothic’ lijkt doe je het niet goed op. Verder kan je op zoek gaan naar een mascara waar je wel tegen kan.

Ik kan ook geen mascara meer door hooikoorts ofzo. Maak mij er ook niet druk om. Alleen je voor punten van je wimpers doen?

Oh nee toch, een make-uploos leven! Arme ziel :’(

misschien komt het door het merk? k zou eens een ander merk proberen als k jou was. Ook is er van die doorzichtige mascara soort gel, misschien heb je daar geen last van?

xx

Ik krijg er alleen pijn van als ik het er niet goed afhaal
Dit heb je toch wel gedaan hoop ik?

misschien ligt het aan de mascara zelf? geen idee. maar okee een vriendin van mij heeft daar ook last van en ze heeft er mee leren leven xD

Krul je wimpers dan gewoon?

bij de etos heb je mascara voor gevoelige ogen. Die gebruik ik ook (had ook last van irritatie) en nu heb ik er geen last meer van. Misschien kun je die proberen :slightly_smiling_face:

Clinique is goed voor gevoelige ogen. Vriendinnetje van me verdraagt geen make-up, parfum of bodylotion maar kan wel tegen Clinique:)

Ga na aan welke stof je allergisch bent, en zoek dan een merk die mascara zonder die bepaalde stof verkoopt.

Misschien moet je een (duurder) ander merk gebruiken zoals clinique of van die natuurlijke dingen zoals body shop.

Ja, ga elke stof die in mascara zit apart testen, dan weet je het :’)

^ Hiervoor bestaan allergietesten?

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Er is niks mis mee om je hele leven geen (of niet heel vaak) make-up te dragen hoor! Is ook soms stukke beter voor je huid etc.

• Nepwimpers
  • Speciale mascara voor gevoelige ogen
  • Niet?

Draag dan eyeliner, als dat kan :slightly_smiling_face: Of alleen de toppen van je wimpers.

misschien zoals MoonPie zegt een mascara hale voor gevoelige ogen . hahah ik heb soms als ik me mascara en eyeliner enzo er af wil halen met make-up remover dat het een beetje rood wordt aan de kant van me oog en dat het pijn begint te doen enzo , dus weet iemand een goede oog make-up remover want als m’n eyeliner mislukt is ofzo moet ik het er helemaal af halen en dan raakt m’n oog sneller geïriteerd :grin: ik gebruik nu eye make-up cleansing oil van hema ! :grin: