Ik kan niet stoppen met wangbijten.

Ik bijt altijd op mijn wang en probeer al een hele tijd te stoppen maar het lukt gewoon niet, wanneer ik me verveel, wanneer ik me stress, zelfs onbewust bijt ik op mijn wang en mijn wangen zijn helemaal kapot van binnen met velletjes, echt lelijk gewoon en ik voel het ook en ik wil er mee stoppen maar het is een verslaving en ik kom er niet zo makkelijk van af, heeft iemand tips?

Lolly’s en kauwgom. :slightly_smiling_face: Ik heb hetzelfde probleem.

eet kauwgom? dat leidt misschien af

Op school mag ik dus geen kauwgom kauwen, als ik er mee gezien wordt wordt het een uur kauwgom krabben!

Euh, iedere keer als je op je wang bijt iets doet dat je eigenlijk niet wil doen? Ik beet nagels (iets heel anders, daar niet van) en iedere keer als ik mezelf er op betrapte deed ik iets waar ik me heel erg voor schaamde. (Heel idioot maar het helpt wel.)

hmm zoals? ik schaam me niet zo snel …

Op school had ik met mijn vriendin afgesproken dat ik dingen moest doen als heel hard een liedje zingen, op mijn stoel gaan staan, een dansje doen, heel hard iets roepen (‘HEUJ’ of zo). Dat hielp wel wat.
Voor thuis is dat lastiger, daar ben je vertrouwder.

Motiveer jezelf anders een beetje? Voor iedere dag dat je niet op je wang hebt gebeten stop je een euro in een potje en daar koop je dan iets leuks van.

dat kan wel haha
ik ben blut ;c

wow ik dacht dat ik de enige was met deze vreemde gewoonte haha

1 like

you’re not :stuck_out_tongue:

1 like

Herkenbaar… Alleen bij mij ligt het meestal aan hoe druk en gestresst ik ben. Misschien bij jou ook en dat je erachter kunt komen hoe je relaxter kunt worden?

Op een pen of een stokje kauwen?

Same problem

Haha precies hetzelfde hier! Alleen bij mij is het niet zo erg dat er allemaal velletjes loshangen ofzo.

Same!

Zelfde! met nagelbijten erbij zelfs…

Dat had ik ook… maar ik ben er helemaal van af! (Heel soms doe ik het nog) Ik zag ergens een tip dat als je weer aan het bijten bent en je het door hebt, je gewoon moet stoppen. Waarschijnlijk ga je dan vijf minuten later weer bijten, maar als je dat ook weer door hebt, dan moet je dus tegen jezelf zeggen dat je moet stoppen! En dat doe je elke keer… Het heeft echt gewerkt bij mij! :’) Maar misschien moet je op iets anders kauwen als je weer gaat bijten? Nja, ik weet niet, maar succes! xxx

Hahaha ik dacht ook dat ik echt de enige was. Ik wil nog niet zo zeer ermee stoppen want ik vind t (klinkt heel raar) gewoon leuk om te doen haha. Het nadeel is wel dat het er zooooo achterlijk uit ziet.

doe ik ook, ik pak een tandenstoker en doe die in mn mond!

Kaugom kauwen. Doe ik ook altijd op school en ze hebben het nooit door, ook niet als ik voor moet lezen ofzo. :slightly_smiling_face:.
En op je pen kauwen zou ik niet doen. Je pen gaat er kapot van en kan gaan lekken.