Ik kan niet sparen ;(

Maar moet dat per se? Ik heb mijn vriendinnen nog nooit verrast met een dagje walibi :’) Ze snappen het heus wel als je moet sparen hoor. Je kunt je vriendin ook verrassen met gewoon langsgaan en thuis een film kijken ofzo. Prioriteiten stellen :slightly_smiling_face:

Dat heb ik dus ook, als het geld op mijn rekening staat gaat het geheid op.
Ik ga de eerste dag van de maand altijd pinnen, meestal ongeveer 30 euro en in de vakanties meer. Dan geef ik dat geld aan mijn moeder en die bewaard het in een envelop zodat ik het zelf ook niet meer kan missen. Ik mis het geld uiteindelijk niet en al zal ik dit niet doen zal het toch opgaan aan onzin dingen die ik toch niet nodig heb.

Dan ben je gewoon gek. Je wéét dat je moet sparen, maar gaat toch gewoon even yolo bijna 50 euro uitgeven aan walibi kaartjes

Zet elke maand vast een bedrag opzij. Begin bijvoorbeeld eens met 25 euro. Als je dat elke maand opzij zet heb je na een jaar toch al 300 euro gespaard. En als je dan inderdaad een goede maand heb waar je dan bv 160 hebt, dan zet je 40-45-50 euro opzij. Dus standaard een bedrag en dan een deel van het geld dat je extra hebt.

En probeer een beetje op je uitgaven te letten. Een cadeautje moet uit je hart komen. Je kunt ook een leuk iets bij de Action kopen of je vriendin verrassen met een lekkere chocoladereep of iets anders lekkers bv douchegel ipv dat je gelijk tientallen euro’s uitgeeft. Gaat om het gebaar.

Opzich hoef je niet geïrriteerd te raken als mensen iets zeggen wat jij niet leuk vindt, maar waarvan je zelf ook wel weet dat ze gelijk hebben :wink: