Ik KAN niet slapen met mijn vriend

Hoihoi!

Ik heb nu al bijna 3,5 jaar een relatie met mijn vriend. Mijn vriend en ik wonen opzich dicht bij elkaar, maar ondanks dat is het natuurlijk heel fijn om samen te slapen en naast elkaar wakker te worden. Er is alleen een probleem, ik slaap ontzettend slecht als ik bij mijn vriend slaap.
Op de een of andere manier slaap ik super onrustig naast hem, ik word verschillende keren per nacht wakker. Daarbij komt ook nog dat mijn vriend soms snurkt, en erg bewegelijk is in zijn slaap.
Dit alles weerhoudt mij vaak van het samen slapen.
Heeft iemand tips? Of misschien ervaring? Ik zou het heel fijn vinden om vaker samen te slapen!

Alvast bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:
liefs!

Ik denk gewoon de algemene slaaptips gebruiken (zoals douchen van tevoren of eventueel een slaappilletje) en erachter komen hoe jij het beste slaapt, en wat eventueel de problemen zijn waardoor jij niet goed slaapt (stinkend bed of een snurkende vriend) en daar proberen iets aan te doen.

Verder heb ik geen ervaring, maar miss dat je hier iets aan hebt.

Ik heb dat ook. Word minimaal 4 keer wakker in de nacht als ik bij m’n vriend slaap, terwijl ik dat helemaal niet had als er bijvoorbeeld een vriendin bleef slapen. Ik weet ook echt niet wat het is…

Oordopjes indoen?
Mijn vriend slaapt af en toe ook met oordopjes als we samen slapen, maar dan ligt het niet aan mij, maar aan de omgeving en zn huisgenoot. Maar zorgt er wel voor dat hij beter slaapt.

Ik denk dat meer mensen dat hebben. Ik had het na drie kwart jaar ook nog steeds met mijn ex. Het is gewoon warm naast elkaar enzo… Ik weet ook niet echt goed wat helpt, behalve het raam open doen.
Ik liet hem ook wel eens gewoon wat vertellen want zijn stem maakte me rustig. Maar meestal viel hij dan toch al in slaap voor ik dat deed haha

Ik herken het ja… Ik kan echt niet goed slapen naast mijn vriend, omdat hij altijd in zijn slaap helemaal tegen mij aankruipt en ik het dan veeeels te warm/zweterig heb. Nu we een groter bed hebben en ver uit elkaar liggen gaat het wel best :’)
Verder geen tips, alleen ervaring haha.

Ik heb dat ook, ik wordt niet telkens snachts wakker. maar ik wordt gewoon vermoeid wakker en ben blij als ik de dag erna weer thuis kan slapen ZONDER iemand.
En dan hoeft ie nog niet eens echt bij me in bed te liggen, maar ook als hij op een matras op de grond ligt. ik weet niet ik slaap gewoon het best alleen.

Ik merk wel dat ik onrustig slaap. want thuis als ik opsta en mijn haar borstel zit het perfect.
En bij een ander is mijn pony een kuif geworden, en zit mn haar als een ramp dat pas weer in model komt als ik het was. (erg frustrerend voor als je weinig tijd hebt en vroeg moet gaan werken, en je dus geen tijd hebt om ff snel je haar te wassen.)

maar zo erg dat het me ervan weerhoud is het dan ook weer niet.

Ik had dat in het begin wel, maar dat was gewoon even wennen en nu heb ik nergens meer last van.

Mijn vriend snurkt soms ook en ik maakte hem soms zelfs wakker omdat ik er gewoon niet meer tegen kon. (Vond hij niet leuk, haha)

En als je heel moe bent? Bijvoorbeeld samen wezen stappen tot laat. Ik slaap dan namelijk net wat beter naast mijn vriend. Ook als vriendinnen blijven slapen, slaap ik slechter, maar als ik echt moe ben word ik hoogstens 2 keer wakker. En slapen jullie dan in een een of tweepersoons bed? Ruimte op goed te slapen scheelt ook.

Als mijn vriend snurkt duw ik m zodat ie weer terug op zn zij gaat liggen :’). Vind ik ook niet leuk om te doen maar no way dat ik voor zijn gesnurk wakker ga liggen haha. Verder gene tips. Slaap eigenlijk zelfs beter met hem.

Daar heb ik dus ook last van. :hammer:
-
Verder herken ik dit ook, ben er zelf ook nog niet helemaal achter waardoor het komt.

Het is natuurlijk bij iedereen anders, maar ik sliep in het begin ook slecht bij mijn vriend. Het is natuurlijk even wennen als je gewoon bent van een heel bed voor je alleen te hebben. Maar na een tijd word je dat gewoon. Eerst sliepen we 1 keer per week bij elkaar, en toen sliep ik slecht. Toen hebben we een keertje een hele week bij elkaar geslapen (of toch een paar nachten) en daarna ook wel wat vaker dan 1 keer per week en nu ben ik het gewoon. Ik word ook niet meer wakker als hij naar het toilet gaat, als hij nog een serie aan het kijken is terwijl ik al slaap… Gewenning kan echt veeel doen en ik zou dus even doorbijten als ik jou was.

Natuurlijk heb je ook mensen die dat nooit kunnen. Ik heb gehoord van iemand die in haar tweepersoonsbed 2 eenpersoonsmatrassen heeft gelegd, zodat zij en haar vriend ieder op hun eigen kant blijven. En nog iemand anders heeft 2 eenpersoonsbedden in de kamer gezet, omdat het anders gewoon niet lukte.

Je moet er vooral aan wennen denk ik? Ik had daar eerst ook altijd heel veel moeite mee, maar het gaat steeds beter. :slightly_smiling_face:

Is droogshampoo geen optie? Of hebben jullie dat beide al geprobeerd

Ik ken het, dat je zovaak s’nachts wakker wordt. Maar het erge is dan ook dat ik in de ochtend al 7 uur wakker word en niet meer in slaap val :dry:

Nha nog niet geprobeerd, maar voel me dan op een of andere manier niet fris.
dus doe meestal mn pony echt ff snel wassen en mn haar in een knot of staart, en zodra ik thuis ben meteen wassen.

Ik vind het ook gewoon heel vervelend dat we samen een dekbed moeten delen.

Ik herken dit zo. Ik slaap ook slechter met mijn vriend. Terwijl ik soms ook juist heel goed kan slapen met m’n vriend. Best raar haha. Maar over het algemeen slaap ik gewoon minder goed.

Terwijl op vakantie slaap ik wel goed, maar dan is het bed misschien groter dan hier bij mij dus dat kan ook verschil maken.