ik kan NIET omgaan met jongens

zover ik weet is hier geen topic over, zo wel, dan mag hier natuurlijk een slotje op!

het probleem is, dat ik echt niet met jongens om kan gaan…
ik klap altijd gelijk dicht en word rood, weet niet wat ik moet zeggen, en ga dan maar domme gemene dingen zeggen.
ik wil echt beter met jongens om kunnen gaan, ook om te oefenen voor een relatie, maar ook omdat ik sommige jongens heel aardig vind en grappig, en ik hun ook wel als vrienden wilt.
het is ook zo dat ik als een jongen wel tegen mij praat en heel aardig doet ik gelijk denk; omg hij vind me leuk.

Misschien kun je een keer met vriendinnen bij een groepje jongens uit je klas gaan zitten in de pauze ofzo? En dan laat je je vriendinnen een beetje kletsen en dan voel jij je misschien wat meer op je gemak en dan kun je langzaam een beetje mee praten.
En anders kun je misschien een keer iets aan een jongen vragen over school ofzo of vragen of hij je kan helpen met een vak, iets waar jij slecht in bent en hij goed en dan kun je z’n nummer vragen?

Ik weet het niet haha, ik kan zelf best goed met jongens altijd hahaha

Wat degene hierboven zegt: met een groepje bij jongens gaan zitten.

Ik ging op de basisschool veel met jongens om, en in de eerste toen niet meer. Maar de jongens die mij toen echt niet mochten, me vaak beledigden en ik echt klootzakken vond, zijn nu eigenlijk vrienden, al beledigen ze me nog alleen dan vriendschappelijker.
Probeer gewoon eerst in je eigen klas met jongens bevriend te raken. Dat is vaak niet zo moeilijk

Ga je niet anders voordoen, probeer gewoon jezelf te zijn.

gewoon jezelf zijn hoe idioot je ook kan zijn, en als een jongen je al leuk zou vinden, ga het niet denken laat het hem maar zeggen je hebt het al lastig genoeg haha.

Gewoon praten zoals je met je vriendinnen doet oké natuurlijk niet over jongens maar ik bedoel maar. Ik heb zelf twee beste vrienden en ik kan met hun over ondertussen alles praten( ik ken ze wel al 3 jaar) maar andere jongens gewoon mee praten niet anders doen. Des noods moet je je woorden uit jezelf slaan. Zie het als een uitdaging en zorg dat dat praten een automatisme word.

Persoonlijk vind ik jongens leuker om mee om te gaan dan meiden. Als je eenmaal bevriend met ze bent kun je het hardste met ze lachen ze gaan wat ruwer met je om en niet so van ow auwa, geen geroddel of bitchie gedoe om ziek van te worden En als het erop aan komt en je ergens echt mee zit geloof me dan hebben ze opeens wel de oren om goed en serieus te luisteren haha.

dat rood worden moet je gewoon nergeren, hoe meer je denk omg neeeee ik word rood hoe erger het word. Gaat vanzelf wel weg. Ik weet niet als je houd van stappen vraag je waar hun nog geweest waren en praten julie daarover of festivals waar je heen wilt. En anders maken hun wel snel genoeg een ander onderwerp om over te praten als ze het niks vinden. Een meid wat van uit zich zelf begin met praten mogen de meeste jongens wel dus dat probleem is dan al opgelost. En als hun al ergens over aan het praten zijn meng je langsaam in het gesprek niet van boem bam en ik ben er ook en je hele levens verhaal vertellen haha.

Maar komt wel goed gewoon praten en niet omkijken naar dat rood worden en als je bijv. gaat stotteren of iets ook gewoon nergeren en doorpraten gaat het er vanzelf wel uit.

Héél herkenbaar! Zodra ik een leuke jongen zie, en ik weet niet wat ik moet zeggen of doen, sla ik dicht, en ga ik heel gemeen zijn. Totáál niet aantrekkelijk haha! Probeer gewoon voordat je een gesprek aangaat voorbereid te zijn op gespreksstof. Waar ken je die jongen van, en wat weet je van hem? Misschien kan je daarover praten. Stel dat hun een gesprek beginnen, antwoord dan rustig op zijn vragen/opmerkingen etc. Het is een soort van oefening baart kunst. Probeer vooral jezelf te zijn!

Had ik ook! En het wordt beter naarmate je volwassener wordt hoor, ik heb er nu helemaal geen last meer van. :slightly_smiling_face:

Ik heb heel vaak dat als ik in een groepje zit, ik dichtklap. Maar als ik met één of 2 mensen aan het praten ben, gaat het opeens veel makkelijker. Dus daar kan je op letten.
En als ik voel dat ik rood word, ga ik op andere dingen letten dan mijn roodheid. Concentreer je op wat de ander aan het vertellen is, en adem goed in en uit en dan gaat het vanzelf weg!

Hoe vaker je met jongens praat hoe beter het gaat!

Oefening baart kunst! Probeer anders gewoon eerst wat basic gesprekjes met jongens uit je klas, over huiswerk en hobby’s ofzo!