Ik kan niet met (vrije) tijd omgaan

Okee, ik ben echt heeel vaak chagrijnig.
Ik word chagrijnig van niets doen, van alleen zijn, van ergens mee bezig zijn maar me toch vervelen. dit heeft als gevolg dat ik anderen chagrijnig maak, veel te laat naar bed ga zonder reden.
Nu het vakantie is, voel ik me extreeem verveeld en alleen. terwijl als ik met mijn vriend of vriendinnen of familie ofzo ben… ik me alleen voel omdat ik me verveel. als mensen me vragen om te komen chillen heb ik geen zin. ook hierdoor zie ik sommige mensen dus heel weinig, maar ik denk zo van; als ik met ze ben… dan heb ik het gevoel dat ik mijn tijd verdoe. niet lullig bedoeld, maar we doen gwn niet anders dan ´hangen´ en jaa… ik weet het niet meer.

Volgens mij is dit heel raar om te lezen en begrijpen jullie er niet veel van als ik het zo terug lees… maar weet het even niet duidelijker neer te zetten…
kortom; hebben jullie tips om een soort controle over mezelf te houden dat ik niet mijn humeur maar ook die van anderen niet verpest en wat positiever in het leven kom te staan?

Ik heb ook wel eens zo’n periode gehad. Wat bij mij erg hielp was een vast ritme aanhouden. Zondag t/m donderdag bijvoorbeeld om half 11 naar bed en vrijdag + zaterdag later. Opstaan, ook al is het vakantie, op een vaste tijd en het normale ochtendritueel af gaan. Dit zorgt voor structuur en dat voorkwam bij mij veel chagerijnigheid.
Ik bedacht meestal zodra ik in bed lag wat ik de volgende dag wilde gaan doen of 's ochtends tijdens het ontbijt. Een beetje de dagen uitstippelen zeg maar. Zodra ik dan de volgende ochtend wakker werd wist ik al wat ik wilde gaan doen en kwam ik de dagen veel beter door.

HA BURN, ik begrijp je . xD
haha.
mja ik heb nu maar een vriendin hier thuis
en dat is niks aan
je verdoet je tijd idd!

mja ik kan ook chaggie worden :’]

Ik heb vaak ook dat als ik me verveel, ik ook nergens zin in heb… Maarja als je alleen maar thuis zit verdoe je toch ook eigenlijk je tijd, dus dan kun je net zo goed afspreken. Ik ga vaak nolife sms-en of msn-en als ik niks met vriendinnen doe :stuck_out_tongue:

Ik heb dat ook gehad.
Van december 2009 tot juni 2010 heb ik zonder school thuis gezeten
&had geen vriendinnen, want was net verhuisd.
Kan niet sporten of andere naschoolse activiteiten doen…
dus mijn mijn dag bestond uit opstaan, vervelen en slapen. (tussendoor natuurlijk ook gewoon eten en koken…haha)
Ik ben toen wel veel gaan lezen.
Dan ben je zeg maar f weg van alles. Want je concentreerd je helemaal in dat boek/tijdschrift oid.
Dus miss. is dat een tip.

Maar ga ook gewoon met je vrienden afspreken & zorg ervoor dat jullie wel wat gaan doen.
Ga naar het water, ga fietsen, ga in het park zitten en neem lekker eten mee en tijdschriften ofzo, speel truth or dare, ga op je kamer (of buiten) muziek luisteren met wat lekkers enzo &dan lekker kletsen/lezen of spelletjes spelen.
Film kijken kan ook nog.
Dus er is meer te doen dan hangen.

Ik ben zo blij dat ik een vriendin heb nu. want woon hier dus nog niet zo lang.
Maar ken haar nog van vroeger (heb hier eerder gewoond, ben hier opgegroeid :slightly_smiling_face: )
&dit zijn echt dingen die wij dus doen (die ik net noemde)
Oh en wij bakken ook heel vaak taart & cakejes
Of voor avond eten pizza. Is ook leuk

Zo word je vanzelf minder chaggie x]

Ik heb precies hetzelfde… UP

Geen tips , maar ik heb precies hetzelfde! Dus zie dit maar als een upje

ga iets doen, aan dagje ergens naartoe of zoek leuke gratis dingen op, ga naar festivals, het strand, de film, de stad. volgens mij heb je daar ook een site van, maar die weet ik niet meer haha. www.gratisuitjes.nl ofzo?

Lees een boek

zoek een baantje :stuck_out_tongue:

Ben je echt 19? Want dan lijkt me er genoeg keuze; een baantje, herexamens leren, op vakantie gaan, citytrip, koken, lezen, uitgaan, zonnen, zwemmen, dagje zee, rijbewijs halen, eender welke hobby, diy, biosscoop…

haha

Ookal heb je geen zin om iets te doen, JUIST gaan, achteraf is het meestal toch nog leuk.

Dat is waar, beter je tijd verdoen met vrienden, dan je tijd verdoen alleen!

Wowow, je noemt wel heel wat dingen die GELD kosten en dat heeft 19-jarige (student) dus vaak niet. Ik begrijp die verveling wel. Ik ben net 19-af en werk deze vakantie zowat fulltime, in het weekend ben ik bij mijn vriend, mijn enige dag vrij gaat naar pianoles. Er zit ZOVEEL vrije tijd tussen, maar geen hele dag. Ik snap best dat ze die kleine uurtjes met moeite vult, vooral als je blut bent.

Als je fulltime werkt heb je na een tijdje toch wél geld. En ik ben ook 18 en ik heb ook net in Juli een hele maand fulltime gewerkt en ik had ook elke avond vanaf 4u vrij en die kreeg ik ook gevuld. Door te tekenen, eten, film kijken, tennissen, afspreken met vrienden, boeken lezen en mijn brommer op te knappen! Verder ga ik ook nog mijn kamer herinrichten, naar zee gaan, koekjes bakken en zelf t-shirts maken… Zo kom je toch op vanalles

Mwa, het is maar wat je belangrijk vind. Ik werk full time zodat ik mijn studie kan betalen, niet zodat ik onbeperkt kan shoppen of elke avond een biosje. Maar ach, dat is het niet, als je van 's ochtends tot 's avonds werkt en soms tegen 7 uur thuis komt dan wil ik graag iets doen maar dan is de keuze al heel beperkt.

Hm, ok in dat geval, snap ik ook best wel dat je je geld wil sparen.

dan;

1. naar zee gaan met de koelbox
  2. zonnen, zwemmen
  3. in je tuin liggen
  4. boeken lezen van de bib
  5. uitgebreid koken voor je gezin
  6. tekenen
  7. zelf cingen maken diy dus, is niet altijd duur, zo kan je besparen door dingen zelf te maken die in de winkel duurder zijn.
  8. dingen uitlenen met vrienden (films, boeken, kleding…)

Ik heb precies hetzelfde! :frowning_face: