Ik kan niet meer leren.

[i]Nou, ik kán dus echt niet meer leren, ik heb er niet genoeg concentratie/inzet meer voor.

Ik zat in de 1e klas op atheneum, daar heb ik me echt kapot zitten leren, en daar haalde ik vrij goede punten.
Maar doordat ik problemen met mijn mentor had, en die mijn gedrag niet goed vond, moest ik naar vmbo, omdat zij vond dat ik een typisch vmbo gedrag had?!

Maar nu zit ik dus al 2 jaar op vmbo, maar ik doe er echt niks. Vorig jaar ging alles nog makkelijk zo.

Maar nu zit in de de derde, en bijna alle proefwerken tellen al mee voor het examen, maar nu doe ik niks meer. Ik haal dan wel geen diepe onvoldoendes, meestal gewoon rond de 6/7.

Maar ik leer echt nóóit meer, en maak ook bijna nooit meer huiswerk.
Maar als ik over ga, en volgend jaar in het examenjaar zit, zal ik wel iets moeten doen.

Ik weet dat jullie me niet echt kunnen helpen,
maar misschien is er iemand die ditzelfde ook heeft gehad, en tips heeft om toch écht iets te doen.

Oke, ik zal nu ook reacties krijgen, ga gewoon leren ofzo, maar als ik dan ga leren, dan raak ik afgeleid door de kleinste dingen, en dan komt er weer niks van.

sorry voor de lange post :zipper_mouth_face: [/i]

Ik heb ook concentratie en motivatieproblemen, maar door de stress ga ik uiteindelijk toch leren…

dus up voor jou.

Misschien faalangst?

Ik vind het erg raar, dat alleen omdat je mentor je niet mag, je naar vmbo-t moet. Bij ons moeten alle leraren er eerst nog mee eens zijn en dan ga je naar havo!
Ik heb geen idee wat je moet doen, trouwens.

Serieus, ik heb dat ook.
Ik doe echt niet mijn best, terwijl ik dat echt moet gaan doen.
En als ik ga leren ga ik ineens dingen opruimen in me kamer die ik nooooit opruim normaal gesproken, of ik ga andere dingen doen die ik normaal nooit doe maar op dat moment dan wel, gewoon om dat ik geen zin heb om te leren.
Ik kan me echt serieus nooit concentreren, ik heb ook gewoon nooit zin om te leren en ik heb altijd iets van ‘ja whatever, dan haal ik maar een keer een onvoldoende’, maar zo denk ik best vaak eigenlijk.

En het domste is dat ik tegen mijn ouders zeg dat ik ‘echt wel mijn best doe’.
ik weet niet waarom ik dit vertel maarja ik wilde het even kwijt ;p
naja, ik kan je er niet bij helpen ofzo, heb het zelf ook eigenlijk. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Heb ik ook last van, maar ga gewoon een keertje jezelf opsluiten op je kamer voor een uur, computer uit tv uit mobiel uit mp3 uit etc. en als je daar toch zit kan je net zo goed wat gaan doen.
Echt je moet gewoon even over die drempel of maak een goede planning.
Het verschilt gewoon per persoon wat het beste voor jou werkt!

Bij mij kwam het omdat ik nogal erg druk was, en omdat ik vaak commentaar gaf op leraren, en dat vond mijn mentor niet kunnen, en daarom gaf ze me de kans: óf mijn gedrag verbeteren óf naar vmbo, en toen heb ik niks aan mijn gedrag gedaan, en toen moest ik naar vmbo.

Bij ons op school kun je kiezen voor studie onder toezicht, misschien is dat een idee? Dat je toch iets doet (:
En zeg nou zelf, het is toch veel leuker om 8en en 9ens te halen?
Anders praat met je ouders of dat zij je kunnen helpen.

Dat slaat toch nergens op?
Je niveau hangt toch af van je prestaties?

Dat je ouders daar niks tegen gedaan hebben.

je kunt ook telkens een stukje pakken.
bijvoorbeeld eerst een half uurtje paragraaf 1, dan ga je ff wat drinken ofzo.
dan weer een half uurtje paragraaf 2, ff op msn
enzovoorts.
dit kan denk ik wel helpen als je je niet lang kan concentreren, maar je moet dan wel de discipline hebben dat je dan niet te lang op msn blijft zitten en gewoon weer gaat leren :wink:

haha jaa, precies, dat heb ik ook. En dan komt er weer een oudergesprek aan, en dan beloof ik mijn ouders om echt beter mijn best te doen, maar dan komt er toch weer niks van.

tss das ook raar dat ze je naar vmbo sturen vanaf atheneum. het is natuurlijk niet slim dat je niet hebt geluisterd, maar van vwo naar vmbo is in eens wel een erg grote stap :S

heb ik zelf nu ook.
zit al de hele dag op girlscene terwijl ik morgen 2 toetsen heb.
geschiedenis en wiskunde (waar ik nog een hoofdstuk voor moet maken)
en dan ga ik uiteindelijk altijd ‘nachtleren’ en dan denk ik altijd ‘ben zo moe, morgenochtend leer ik wel’. maar de volgende ochtend stel ik het weer uit tot in de bus en daar ‘laat ik het maar’ en haal ik lekker een onvoldoende.

Ja, maar daarom deden ze het net, omdat ze dachten dat dat me meer zou stimuleren mijn gedrag te verbeteren, want als ze zouden zeggen havo, dan dachten ze waarschijnlijk dat het me niet zoveel zou interesseren. en we hebben sowieso een best strenge school.

Dat heb ik ook, ik kan gewoon niet leren.
Zelfs in de les doe ik helemaal niks meer, vooral nu alle klassen opnieuw zijn ingedeeld en ik niet meer bij mijn vriendinnen zit doe ik nog minder…
Ik zit dan wel al op het MBO maar dan nog…

Hahahhahahahaha, ik heb echt exact hetzelfde. Vanmorgen nog meegemaakt xD

Zorg dat je niet afgeleid kan raken… Ik lees/leer altijd een klein stukje en dan ga ik weer even computeren enzo, en dat werkt prima, want ik sta gewoon goed…

dat heb ik ook zo vaak!
ik deed vwo, maar nu havo omdat ik te weinig deed, maar nu doe ik nog minder. Gelukkig haal ik vaak zonder leren wel een voldoende.
Maar ik heb geen tips… Zou ook wel wat tips willen :stuck_out_tongue:

misschien is het geen uitdaging meer, waardoor je er met de pet naar gooit…

jaa ik ben ook van atti naar havo gegaan, ik haal ook wel voldoendes maar ik heb wiskunde b en daar sta ik dus echt heeel slecht voor. dus ik ga nu maar is beginnen haha :stuck_out_tongue: