Ik kan niet leren, tips??

Dit gaat misschien super raar klinken, maar ik kan gewoon niet leren…
Mijn concentratie is heel erg extreem laag en ben door alles super snel afgeleid. Op school kan ik me prima concentreren en huiswerk maken omdat je dan stil moet zijn. Maar als ik nou eenmaal thuis ben, ben ik moe en kan ik me totaal niet concentreren. Als ik iets leer en ik neem een pauze en probeer daarna te herhalen wat ik geleerd heb, ben ik meer dan de helft alweer vergeten.
Nu heb ik over 1,5 week mijn laatste schoolexamenweek en ben nu begonnen met leren ( ik weet misschien beetje te laat ). En moet gewoon een manier weten om te leren, zonder ik het vergeet.

Ik leer eigenlijk altijd door de begrippen uit mijn hoofd te leren bij bijna elk vak behalve wiskunde doe ik dat. Maar ik vergeet na een tijdje al die begrippen die ik heb lopen stampen in mijn hoofd. Heeft iemand misschien goede tips hoe ik kan leren zonder dat ik het vergeet?

Hang in huis allemaal postnotes op over je stof. Doordat je aan je stof herinnerd wordt, denk je er weer aan en kun je het in je hoofd herhalen.
Schrijf kleine ‘spiekbriefjes’ die je de hele dag bij je hebt en als je even tijd over hebt, kijk je er naar en lees je het over.
Zie de verbanden tussen de begrippen. Je kunt bijvoorbeeld elk begrip op een papiertje schrijven en alle begrippen voor je leggen. Daarna vertel je aan jezelf, hardop, wat welke begrippen met elkaar te maken hebben en waarom. Probeer zo veel mogelijk combinaties te maken. Zo leer je de begrippen in een verband, wat ze makkelijker maakt te onthouden.
Maak je pauzes tussen het leren niet te lang.
Zorg voor afwisseling tussen je vakken en studeer niet té lang op 1 vak, ga bijvoorbeeld eerst Engels doen, daarna Wiskunde, daarna weer even Engels.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!