Ik kan NIET eten.. help

Voor de vakantie kon ik ineens niet meer eten, ik werd elke keer als ik eten rook, of er aan dacht zo misselijk dat ik geen hap in mijn keel kon krijgen. In de vakantie was dit over, ik dacht dus dat ik er vanaf was. Maar nu ik weer naar school ben kan ik gewoon wederom niet meer eten. Ik heb al een paar pillen van de dokter die de misselijkheid over zouden moeten laten gaan maar dit werkt niet.
Iemand die iets weet wat ik misschien wel naar binnen zou kunnen krijgen?
Ik zat zelf te denken aan misschien shakes omdat het vloeibaar is en ik wel nog kan drinken. Maar ik weet vrijwel niks van shakes af.

Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. Mijn lichaam is zo verzwakt en door mijn reuma word het kleine beetje energie dat ik heb compleet opgezogen.

Pureer een banaan met wat melk sinasappelsap en havermout, dat kan je goed drinken en is erg voedzaam

Bedankt voor je tip!

Terug naar de dokter gaan? Want dit is niet goed!

Helpt het ook om je neus dicht te knijpen? Een groot gedeelte van je smaak is in werkelijkheid reuk…

Ik zou toch nog naar de dokter gaan, hoor.
En probeer anders iets van vla of kwark te eten eerst.

IK HEB DIT OOK. Veel mensen denken dat je je aanstelt maar het is echt verschrikkelijk. Als ik eten zie of ruik inderdaad word ik ook zo misselijk. Probeer smoothies? Zo hou ik mezelf op de been als ik niks kan eten, bij mij wisselt het per uur af of ik eten wil of niet maar grotendeels van de dag kan ik niks eten. Veel succes en ik blijf dit topic ook even volgen.

Heb hetzelfde, ik voel mij nu iets beter dus ga kijken of ik een beetje pasta kan eten, zonder iets.

Naar de dokter! Je kan moeilijk je hele leven aan de shakes.

Lijkt me een goed idee en milkshakes. Je kan ook eens naar de apotheek ofzo gaan en daar vragen voor voedingsshakes. Zeker indien je ondergewicht begint te krijgen, zijn van die shakes (die soms +500 kcal bevatten) heel goed. Misschien moet je ook eens naar een psycholoog/psychiater omdat de oorzaak een trauma ofzo is, een slechte ervaring met eten gehad vroeger ofzo? Denk dat die mensen je daar wel mee kunnen helpen. Succes!

Ja probeer smoothies is
toch zou ik naar de dokter gaan want het moet zo niet verder gaan

Heb ik ook gehad toen het heel slecht ging met mijn fibromyalgie.
Je moet jezelf wel dwingen om te blijven eten, anders gaat het helemaal mis.
Ik dronk igg limonade (calorieën dus dat is wel goed als je niks eet) en van die kleine bakjes yoghurt in alle smaken. Voor de rest at ik biscuitjes gedoopt in thee (zijn ze zacht, dus hoef je niet te kauwen) en een beetje avondeten gemengd met appelmoes.
Klinkt allemaal vies enzo, maar het is nou eenmaal zo.

En voor de rest fruithapjes (appel met banaan in de blender) en misschien van die breakers, voor als je naar school moet?

je moet eten, dat heb je nodig. Dus ik denk naar de dokter of zo een voedselcentrum gaan

Oh getver, dit heb ik ook! Gaat bij mij meestal na een paar weken vanzelf weer weg maar het is echt naar :’)

Ik giet mezelf ook altijd maar vol met smoothies. Gooi er dan ook vaak spinazie of broccoli door: als je er genoeg fruit bij hebt proef je er niets van en krijg je toch ijzer/vitaminen binnen. En lichte dingen zoals crackers krijg ik meestal wel weg

Heb ik ook een tijdje gehad! Enig idee waar het aan kan liggen? Bij mij was het zo omdat ik een tijdje last had van constipatie.

Toevallig heb ik dus ook fibro!

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik had vandaag yoghurt mee naar school en dat ging wel goed!