Ik kan niet alleen zijn

Wat de titel al zegt: ik kan niet alleen zijn. Afgelopen zondag heeft mijn vriend het uitgemaakt na 2,5 jaar. Het ging al een hele hele lange tijd niet goed tussen ons. Vaak ruzie, irritaties, discussies en grote meningsverschillen. We hebben ook een compleet ander karakter. Hij wou op de bank liggen, film kijken en gamen, terwijl ik er juist op uit wou gaan.

Anyway, het is dus uit en ik ben er behoorlijk kapot van. Ik weet dat het beter zo is, maar ik kan gewoon niet alleen zijn… Ik voel me niet ‘‘compleet’’, om maar even zo te zeggen. Het is voor mij gewoon het idee dat er altijd iemand is en van me houd. Dat ik bij iemand hoor en iemand bij mij hoort.

Ik heb ook gewoon geen vrienden/vriendinnen meer. Dat heb ik ook wel deels aan mijzelf te danken. (teveel gestort op mijn relatie) Maar ik sta er nu letterlijk alleen voor. Ik probeer al een wat langere tijd vrienden en vriendinnen te maken, op school en via internet, maar het lukt op één of andere manier niet… Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.

Dit is een fout wat veel mensen maken dat als ze een relatie krijgen hun vrienden compleet vergeten. Daarom is het belangrijk evengoed met hun contact te houden want vrienden heb je ook echt nodig. Maar ik denk dat je dat nu wel doorhebt.
Ik zou gewoon blijven proberen contact te maken. Ik weet niet of je een baantje hebt, anders zoek je een bijbaan (en ik weet toevallig dat je als promoter heel veel mensen leert kennen, dus als je het werk niet erg vind kun je dat het beste doen)
Waar woon je ongeveer? Je hebt ook een topic waarbij je je kunt aanmelden voor groepjes die samen uitgaan. Ook een mogelijkheid om vrienden te maken.

Succes in ieder geval :slightly_smiling_face:

Over dat niet alleen kunnen zijn: dat gevoel zal waarschijnlijk langzaam weg slijten (maar er is natuurlijk niks mis met mannelijke aandacht willen, zolang het maar geen extreme vormen aanneemt). Het is net uit waardoor je in een gat valt, zeker als je geen vrienden of vriendinnen (meer) hebt. Kan je geen contact opnemen met mensen van vroeger? Wees in ieder geval actief, dan ben je onder de mensen en heb je afleiding!

Hey hey,

Het is heel logisch dat je je nu alleen voelt vooral na 2,5 jaar ! Ik denk dat je moet proberen langzaam je leven weer op te bouwen. Misschien kan je iets nieuws gaan doen wat je altijd al hebt willen leren zoals bv zangles,acteren, voetbal oid. Daarnaast moet je beseffen dat als je alleen bent je je het beste kunt ontwikkelen, je hebt alle tijd voor jezelf en je kunt precies doen wat jij wilt en ook lekker egoistisch zijn. Nu zal het nog wel heel lastig zijn maar als je langzaam aan wat stapjes neemt zul je je zelf echt herontdekken. Relaties hebben nml vaak best wel invloed op de manier hoe je je hebt ontwikkeld.

Successs!

Bedankt allemaal voor de lieve reacties! Het doet me erg goed om dit allemaal te lezen en het zijn zeker goede adviezen :slightly_smiling_face:

Ik ben 19 en ik studeer in Rotterdam. Ik heb nu geen bijbaan, maar ik heb pas gesolliciteerd voor een baantje bij de sportschool en ik hoop echt dat ik daar word aangenomen. Ik heb nooit echt veel vrienden/vriendinnen gehad, maar heb een paar dagen terug wel contact opgenomen met een oude vriendin van de havo.

Over dat alleen zijn: het is helaas echt zo. Ik heb eigenlijk al 5 jaar achter elkaar een vriend. Het heeft er niks mee te maken dat de vorige relatie niks voorstelde, maar ik kan niet tegen alleen zijn. Mijn psycholoog zei het en mijn moeder zegt het ook altijd. (lang leve daddy issues) Ik ken mezelf heel goed en dat is nu eenmaal een zwak punt van mij.

Hoi,

Ik kan mezelf erg goed vinden in je verhaal. Ik zat laatst ook met de gedachte of ik het wel uit moest maken met mijn vriend omdat ik bang was anders alleen achter te blijven… uiteindelijk heb ik het toch gedaan, omdat het geen goede basis is om met iemand te zijn omdat je anders maar alleen bent. Het werkte gewoon niet. Uiteindelijk bleek mijn angst heel erg mee te vallen in de realiteit omdat ik merk dat nu ik vrijgezel ben, ik veel sneller en meer dingen plan met vrienden/vriendinnen. Ook al zijn ze op een hand te tellen en heb ik ook echt niet elk weekend plannen… ook merk ik dat nu je ouder wordt vrienden en vriendinnen steeds moeilijker te vinden zijn omdat iedereen toch al zn vaste vriendengroep heeft, in een relatie zit of zich meer op zichzelf richten enz.

ik ben overigens 20 en net klaar met school! Het zou mij erg leuk lijken om je te leren kennen, als jou dit ook leuk lijkt. Ik woon rond Den Haag.
als je interesse hebt mag je me wel een berichtje sturen met je nummer. (Gosh dat klinkt echt gek om tegen een meisje te zeggen haha :p) maar ik meen het wel hoor hihi.

liefs

Ik ben zelf een jongen/man die dit heel goed herkend. Mijn huwelijk loopt stuk na 3 jaar en voel me bang en eenzaam en ben typisch zo’n geval stoere jongen aan de buitenkant. Maar voel me momenteel maar een klein bang vogeltje…

hee ik herken je echt super erg in jou situatie! bij mij is het ook na 2,5 jaar uitgegaan en het alleen zijn lukt me gewoon niet.
Ik studeer ook in rotterdam dus laat het maar weten als je een keer iets gezelligs wilt doen ::slightly_smiling_face: