ik kan niet afvallen

hooi allemaal.
ik kan gewoon echt niet afvallen.
ik ben 1.78 en ik weeg (ik durf het bijna niet te zeggen) 75.
ik ben echt te dik. De meeste mensen zien het niet aan me.
Maar ik zit er echt mee en wil super graag dunner zijn! Ik wil
gewoon weer in me bikini kunnen lopen enzo.
Ik was begonnen maar het lukte me niet, ik ging elke keer
maar weer dooreten. net als nu. De hele dag heb ik alleen maar
goed gegeten en geen snoep gegeten. En nu pak ik weer een
rolletje mentos en vreet hem op. :S
heben jullie tips om af te vallen!?

xx

Ik weet precies hoe je je voelt! Ik zelf heb dat namelijk ook!
En dan ben ik een tijdje goed bezig, gaat het weer altijd mis!

jaa inderdaad, het is echt heel irritant :frowning_face:

Bij mij be je aan het goede adres, ik heb al zo vaak geprobeerd om af te vallen, niet normaal meer. Maar nu gaat het goed, ben al zo’n 14 kg kwijt.

Ik zou beginnen met 4/5 boterhammen op een dag te eten. Nu kan je denken, is dat niet veel? Ja, opzich wel, maar je kunt altijd nog minderen. Ook moet je afwisselen, soms boterhammen, dan 2 crackers ipv een boterham.
beleg:

• Magere vleeswaren
  • niet vette kaas
  • smeerkaas
    Tussendoor fruit, rijstwafels of cracottes.
    Het is heel belangrijk om water te drinken, veeeel water. Zo’n 2/2,5 liter.
    Het beste is om geen snoep te eten, maar af en toe kan geen kwaad. Anders sla je over in vreetbuien en dat wil je niet hebben, geloof me.
    Tja, bewegen moet je ook. Je kunt elke avond een rondje wandelen, dat doet wonderen. Je moet gewoon die knop om laten gaan. Je kunt bijv. kijken naar oude foto´s waar je ‘dik’ bent. Dat hielp bij mij enorm. :slightly_smiling_face:
    Heel veel succes, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Misschien kan je een kijkje nemen in dit topic.

http://forum.girlscene.nl…en_3/list_messages/160338

Succes!

Dankjullie well(L)

zeg als je opstaat 100x in de spiegel: nee ik ben op dieët. als iemand je dan iets aanbied, blijf je die zin horen en als je denkt: ik pak wat eten hoor je die zin weer opnieuw. dit werkt bij mij tenminste wel

Meer bewegen, heel standaard, maar dat werkt ook echt.
En gewoon gezond eten en minder vet. Spreek anders af met je zelf dat je 1 lekker ding mag per dag, bijv. 's avonds bij de tv. Maaar sla het alsjeblieft niet te ver door, blijf gewoon eten en krijg geen anorexia.

hee ik heb daar ook heel veel last van!
wat bij mij goed werkt is wel normaal eten maar maar 1 tussendoortje nemen en fruit, verder niet teveel lekkers.
ik ga nu ook 2x per week 2 uur fitnessen dat werkt wel in 2 weken was ik meer dan 1,5kg afgevallen (:
succes er nog meer!

stevig ontbijten,weinig niet te veel tussendoortjes, geen frisdrank (want volgens mij word je daar ook dik van), bewegen

ik heb daar ook last van. Super irritant. Als ik andere mensen hoor zeggen;’’ ik wil afvallen maar het lukt niet’’, denk ik altijd; pff gewoon minder eten en sporten :stuck_out_tongue: maarja nu heb ik het zelf ook.
Ik heb altijd wel als ik paar dagen goed bezig ben, het daarna wel goed lukt, maar het inkomen is gewoon moeilijk!
Succes iig :slightly_smiling_face:

als je de neiging heb om te gaan eten, ga een rondje joggen, stukje fietsen, het huis uit!
zorg dat je iets hebt om op uit te kijken. bijvoorbeeld ‘als ik het deze hele week goed volhoud dan mag ik zaterdag een blokje chocola’.
geniet er van als je zondigt.
drink alleen water, 's ochtends mag wel multivitamine of optimel.
eet niet hagelslag, pindakaas, chocopasta, etc. kies dan smeerkaas, kipfilet, magere kaas, halvajam.
als je honger krijgt kan je komkommer nemen, en niet gelijk de snack kast induiken.

Je moet het nooit zien als een dieët maar als een verandering van je eetgewoonte.
Sinds ik het zo zie, houd ik het super goed vol ! geniet van gezond eten en ben je er van bewust dat het veel fijner is om voldaan te zijn met een fijn gevoel dan vol te zitten met een opgeblazen gevoel.
Ik zou wel rustig aan beginnen, als tussendoortje fruit en rijstwafels (zonder beleg) en ipv. 1 boterham, 2 crackers met mager beleg (kipfilet, halva jam) en thee zonder suiker, als je dit eenmaal gewend bent wil je nooit meer thee met suiker, geloof me.
En beweging, kies een sport die je oprecht heel leuk vindt en waar je lol in hebt, dan zie je er ook niet tegen op.

Oh en bijhouden wat je eet en drinkt helpt voor mij heel erg, je moet geen calorieën gaan tellen (NEE ECHT NIET DOEN) maar je houd jezelf wel figuurlijk een spiegel voor als je opschrijft wat je gegeten en gedronken hebt! en alles eerlijk opschrijven want je doet dit voor jezelf.

SUCCES.

ik weet hoe je je voelt
ik had daar ook hele erge problemen mee
want ik wou echt dunner zijn maar het disipline was er gewoon niet
maar nu krijg ik erge steun van de topics op girlscene en van mijn vriendinnen
en nu houd ik het wel vol
:wink:
maar iig SUCCES :slightly_smiling_face:

Die discipline heb ik ook niet. Overdag gaat het goed, maar 's avonds wil ik bij wijze van spreken alles proeven wat er in de kast ligt (en dan heb ik niet eens honger).

Ik heb daar nu ook weer last van.
Eerst viel ik best snel af 1 kilo maar nu opeens helemaal niet meer echt kut.

@manon
ik had daar ook hele erge last van, maar net andersom
smiddags kasten leegplunderen en s’avonds niks eten :stuck_out_tongue:

Ik heb misschien dat ik iets aan een klier heb, waardoor ik niet kan afvallen. want ik eet dan echt supergezond, maar val gewoon bijna niets af. misschien heb jij dat ook?

d

Inderdaad, beetje sporten. Ik heb namelijk nooit honger na het sporten (misschien jij wel, dat kan best) :grinning: