Ik kan niet ademen!

Hallo! Ik ben 14 jaar, niet erg actief, ik slaap genoeg en ik heb licht ondergewicht. Ik weet niet of het belangrijk is om dat te melden maar je weet maar nooit.

Ik heb sinds ongeveer een week last van hoest. Ik heb dat wel vaker maar nu heb ik steeds dat ik na een hoestaanval niet kan ademen. Zowel niet door mijn mond als mijn neus. Ik raak dan in paniek en als ik dan probeer te ademen hoor je alleen een piepgeluid. Als ik dan rustig probeer te blijven kan ik na een seconde of 10 weer heel klein beetje door mijn mond ademen. Van de week was het zo erg dat ik helemaal duizelig werd.

Vannacht werd ik wakker en kon ik ineens niet ademen, terwijl ik niet gehoest had. Ik weet niet wat er aan de hand is. Heeft iemand een idee?

Dokter!

Heb je dit ook aan je moeder ofz laten weten? Want als je niet/moeite hebt met ademen is dat vrijwel niet normaal :’)

Direct naar de huisarts hiermee!

Ik zou voor het weekend is snel nog even naar de huisarts bellen… Dit lijkt me niet helemaal gezond. En inderdaad even je ouders o.i.d. op de hoogte brengen.

Inderdaad meteen de dokter bellen en het tegen je ouders vertellen! Niet nog het weekend er overheen laten gaan.

Wat hierboven wordt gezegd! Tegen je ouders vertellen en naar de dokter gaan

Huisarts, en kijken of het geen paniekaanvallen zijn! Paniekaanvallen hebben vaak als symptoom dat je geen lucht krijgt