Ik kan nergens naartoe..

Oke, laatste tijd gaat het dus heel erg slecht tussen mijn ouders en mij.
Vorig jaar heeft mijn vader mij geslagen met een riem, hij scheld me ook uit en paar maanden geleden dreigde hij met een nepzwaard(die best wel pijn doet als iemand je ermee slaat) Ik ben echt super bang voor hem, mijn ouders zouden uit elkaar gaan en mijn vader zou ergens anders gaan wonen. Nu blijven ze dus bij elkaar en ik word nog steeds uitgescholden door hem, als ik terugscheld waar mijn moeder boos en scheld ze ook tegen mij. Ik wil niet meer nog 4 jaar samen in een huis met hem wonen, het enige wat hij kan doen is afkraken en mijn moeder doet gewoon mee. Het probleem is dus dat ik niet naar een pleeggezin wil maar bij mijn nicht wonen, want dus waarschijnlijk toch niet kan. Wat moet ik nu doen…? Ik weet 't gewoon echt niet meer. :frowning_face:

Waarom wil je niet bij een pleeggezin wonen als het thuis zo slecht is? Als ik jou was, zou ik een afspraak maken met bijvoorbeeld een maatschappelijk werker of iemand van jeugdzorg. Zij kunnen jou duidelijke uitleg geven.

Omdat ik liever niet woon bij mensen die ik niet ken… en mijn nicht is de enige die ik kan vertrouwen maar zij woont helemaal in R’dam en ze heeft een nieuwe e-mail die ik niet weet en de enige manier om die e-mail te krijgen is om aan mijn ouders te vragen maar die laten mij sws niet weggaan…

probeer is op school met iemand te gaan praten, ik heb zelf ook een hele tijd problemen gehad toen ik eenmaal ben gaan praten ging het steeds beter, nu heb ik een hele goede band met mn ouders :grinning:

Had ik al gedaan voor de vakantie maar het is juist erger geworden…

Ik snap niet waarom je niet bij een pleeggezin wil. Als je écht weg wil daar,dan doe je daar alles aan…

Ik zeg toch omdat ik liever niet bij mensen zit die ik niet ken… die vertrouw ik sws al niet.

Dan valt er weinig aan te doen denk ik.

Als ik jou was zou ik prioriteiten gaan stellen, wat is nou de noodzaak dat jij thuis fysiek en mentaal niet juist behandeld wordt of dat jij het niet zo ziet zitten dat je bij een totaal nieuw gezin moet intrekken. De keuze lijkt me simpel en dus snel gemaakt.

En ze worden eerst streng gekeurd.

Hoe oud ben je? Kan je niet op kamers gaan wonen?
Ga anders naar bureau Jeugdzorg ofzo, of een vertrouwenspersoon/mentor op school. Het is niet normaal dat je vader je slaat/bedreigt, het lijkt me dat dat als eerst eens verholpen moet worden.

[size=2]Ik zou met een vertrouwenspersoon op school gaan praten of bureau jeugdzorg oid.