Ik kan m'n vriend niet vertouwen

Hoi, ik wilde dit graag van me af typen omdat het iets is waar ik al een langere tijd mee zit en ik het hier ook niet echt met iemand anders over heb, of iniedergeval durf te hebben.
Ik heb al bijna een jaar een vriendje, hij woont een uur van mij vandaan met de auto en aangezien we allebei in 5 havo zitten is afspreken niet altijd mogelijk. We proberen zo vaak mogelijk tijd voor elkaar te maken, maar elke week afspreken zit er gewoon niet in.
Ongeveer een maand geleden ben ik erachter gekomen dat hij een tijdje met een ander meisje is bezig geweest, ook heeft hij een keer stiekem met haar afgesproken. Voor de duidelijkheid, dit was tijdens onze relatie. Ik wist dat hij contact had met het meisje, maar hij heeft meerdere malen tegen me gezegd dat het echt vriendschappelijk is en dat het gewoon een oude vriendin is. Het ergste hiervan vind ik dat het meisje mij een aantal keer belachelijk heeft gemaakt in de comments van zijn insta. Opmerkingen zoals: ‘Ew puisten’ en ‘Fix je wenkies’ en ze heeft tegen hem gezegd via whatsapp dat ze me niet mag omdat ik een arrogante kop heb. Terwijl ze me niet eens kent, ik heb haar nog nooit gezien of gesproken od whatsoever. Daarbij heb ik nog 2 whatsapp gesprekken met meisjes gelezen, waarbij hij ook wat opmerkingen maakte die ik niet vind kunnen.
Ik moet toegeven, ik ben hier achter gekomen doordat ik in zijn telefoon keek terwijl hij sliep en ja dit is best respectloos van me maar ik kon het gewoon niet laten, alsof ik een soort voorgevoel had.
Ik heb hem hier natuurlijk op aangesproken omdat hij bij me sliep en ik niet kon blijven doen alsof er niks aan de hand was, hij kwam met argumenten van ‘Ik weet niet eens meer dat ik dit gezegd heb’ ‘Ik voelde me gewoon eenzaam’ en allemaal dat soort opmerkingen
Ik hou zoveel van hem maar sindsdien ben ik echt een psycho vriendin geworden en kan ik hem niet meer vertrouwen, ik weet niet wat ik ermee aan moet aangezien ik niets liever dan verder met hem wil maar het vertrouwen is gewoon gebroken en ik weet niet hoe ik dit moet herstellen.
Daarbij twijfel ik constant aan mezelf en voel ik me constant onzeker omdat ik nu het gevoel heb dat ik niet goed genoeg en leuk genoeg ben geweest…

Mijn eerste reactie is: maak het uit. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Een relatie waarin je de ander niet kan vertrouwen werkt niet.

Heb je met hem al gepraat over hoe je niet vind dat die vriendin zich uitlaat over jou? Ik vind dat hij het voor jou hoort op te nemen als iemand zo over jou praat. Wat gaat hij de volgende keer doen als hij zich eenzaam voelt?

Ik denk inderdaad dat het het slimste is om het uit te maken

Ik vind het echt normaal dat hij het niet voor jou opneemt tov die vriendin over die opmerkingen die ze over jou maakt. Zeker niet omdat het zo openbaar is. En dat is nog buiten het feit om dat hij dus vreemd is gegaan met haar.

Net als xjust.mii is mijn eerste reactie het uit maken, maar zoals zij al zegt is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik zou eens goed met je vriend praten. Dat hij dat deed omdat hij eenzaam is gelul (want waarom komt hij dan niet naar jou toe? Plus eenzaamheid is geen vrijbrief om je zo te gedragen) en dat hij het zich niet meer herinnert vind ik in tegenspraak met het feit dat hij zegt dat hij het deed omdat hij eenzaam was (en ook dat maakt het niet goed trouwens). Ook lees ik nergens terug in jouw verhaal dat hij oprecht spijt heeft en bang is je hieraan kwijt te raken? Dat vind ik ook raar. Als hij nou verantwoordelijkheid nam zou ik het al een heel ander verhaal vinden.

Als je het echt met hem wil proberen, zou ik duidelijke afspraken maken en in elk geval contact met die meisjes verbieden. Maar ik vind wel dat hij echt moet inzien dat hij fout was en zijn best moet doen om jouw vertrouwen terug te winnen. En jij moet nagaan of hij dat überhaupt kan, want zonder vertrouwen is er geen relatie.

Het uitmaken lijkt me het beste, de basis van een goede relatie is namelijk vertrouwen. Maar ga wel eerst het gesprek met h’m aan zodat je zeker weet dat die eerlijk is.

Dat ie zijn fouten al ontkent laat bij mij al alarmbellen rinkelen. Ik vind het ook belachelijk dat hij niet opkomt voor jou als die ‘’‘vriendin’’ van hem van die nare opmerkingen maakt over jou. Ik zou er persoonlijk heel snel klaar mee zijn maar als je wel met hem verder wilt zou ik goede afspraken met hem maken en hem het contact met die bitch laten verbreken want als ie echt van jou houd doet ie dat gewoon.

Ik denk dat hij je bedondert.

Dit sowieso! Dus als je enigszins zelfrespect hebt, dump je die bedrieger.

Als ik jou was, had ik het uitgemaakt. Hij doet stiekem, hij verdedigt je niet eens? Hij komt met argumenten als ‘ik voelde me alleen’ like wtf. Jij voelt je toch ook wel eens alleen? dan ga je ook niet met andere boys lopen flirten.

Je kan hem niet meer vertrouwen, en dat snap ik. De relatie is al verpest dankzij hem. Verspil geen tijd meer aan zulke boys. Wie weet wat hij nog meer doet. Je hebt nu alleen een stukje gelezen…

Ik vind in een relatie deel je alles met elkaar. Ik zou ook zo mijn wachtwoord etc. geven aan mijn vriend. Maar oke, het is nog steeds jouw keus!