Ik kan maar niet over hem heen komen

Ik had 6 maanden met mijn ex voordat het uit ging. Hij is al lang over me heen. Maar het is nu 5/6 maanden later en ik ben nog steeds niet over hem heen. Ik hou nog zielsveel van hem en hoop nog steeds dat we weer bij elkaar komen. Ik heb zoveel verdriet om hem dat ik soms misselijk wordt van de verdriet.

Hoelang duurt het voor jullie ongeveer om over je ex heen te komen? En wat helpt om over iemand heen te komen?

Rot voor je zeg!

Ikzelf zit pas in mijn eerste relatie, dus ik kan je eerste vraag niet beantwoorden.
Volgens mij moet je veel afleiding zoeken, met vriendinnen afspreken en er juist misschien over praten met je beste vriendin. Als hij al over jou heen is… hoe lullig het ook klinkt, is de kans waarschijnlijk klein dat je weer bij elkaar komt…
Volgens mij heeft het tijd nodig, echt!

Er zijn genoeg andere leuke jongens in jouw buurt, ook al kan je dat nu nog niet zo goed beseffen!
:sob::muscle:

Hallo Andrea!

Ja heel rot dat gevoel… liefdesverdriet kun je echt letterlijk ziek van zijn :sob::muscle:

Afleiding zoeken is inderdaad het beste, en ook proberen om het niet te romantiseren.
Dus bv opschrijven wat er niet zo leuk aan hem was i.p.v. teveel focussen op zijn leuke kanten. Niet dat je er negatief op terug moet kijken, maar vaak vergeet je de minder leuke dingen naar verloop van tijd.

Verder heeft het tijd nodig… daar heb je nu niks aan, maar na verloop van tijd zal het echt beter gaan.

Ik hoop dat je je gauw beter voelt, bij mij is het net uit en ik weet hoe rot je je kan voelen, heel veel sterkte!

Heel veel sterkte! :sob::muscle:
Ik denk dat je niets anders kunt doen dan afleiding zoeken, bij mij duurde het zelf ook echt heel lang, anderhalf jaar, maar het komt wel goed uiteindelijk!
Ik ben uiteindelijk over hem heen gekomen doordat ik iemand anders heb ontmoet, me volledig heb gestort op nieuwe dingen leren en dingen doen met vriendinnen.

Bedankt voor de tips allemaal,
Ik was ook een tijdje bezig met n andere jongen. Maar doordat ik niet over me ex heen kwam, ging dat ook nergens heen. Want ik kon niet hetzelfde voelen of iets dat er maar n beetje dichtbij komt met hoe k me voelde voor me ex…