Ik kan maar niet iemand leuk vinden

Ik heb nog nooit een vriendje gehad en ik vind zelf ook niet dat ik er nou slecht uit zie (of me slecht gedraag) oid. Altijd als ik iets heb met een jongen, dus dat we elkaar alletwee wel interessant vinden, en het dan dichtbij een relatie zou komen dan heb ik er geen zin meer in. Dan ga ik afstandelijk doen omdat ik me dan opeens echt aan ze kan irriteren en dan ga ik het contact verbreken, terwijl ik dan echt een week daarvoor nog gek op die jongen zou kunnen zijn. Ik zit er echt mee want ik zou zo graag eens een vriend willen hebben :frowning_face: en het is niet alsof niemand mij leuk vind - ik kan het zelf gewoon niet. Zijn er meer met dit probleem?

Hoe oud ben je? Je kunt jezelf niet dwingen iemamd leuk te vinden. Je wordt vanzelf een keer echt verliefd. Ik werd ook pas heel laat voor het eerst verliefd. Het komt echt vanzelf wel een keer hoor :wink:

Joeee dit is precies mijn probleem momenteel. Ik saboteer gewoon m’n eigen liefdesleven. Ik lijk echt geen emoties te voelen, of iig onbewust niet willen voelen. Héél vervelend :frowning_face:

Dit heb ik ook wel. Ik praat mezelf telkens in dat het wel goed komt maar als ik eenmaal een relatie heb is het na 3 maanden weer over, puur omdat ik diegene dan niet leuk of leuk genoeg vind. Ik ben nog nooit echt desperate in love geweest of wat dan ook. Geen vlinders in mijn buik, niks. Dat vind ik wel echt jammer, maar ik denk dat het meer ligt aan dat je nog niet de ware hebt gevonden, dan aan je eigen gedrag.

precies dit heb ik ook. ik dacht echt dat ik de enige was haha. maar ik denk dat het bij mij ook komt omdat ik bang ben dat ik diegene niet meer leuk vind (of ga vinden) en daarom geen relatie wil

Waarschijnlijk gewoon de hormonen, de stress omdat je zelf al bang bent dat het gebeurd. Volgende keer als je met een jongen gaat, probeer dan je zorgen om dat het misschien niks wordt van je af te zetten, als je dan steeds comfortabeler bij hem wordt lukt het misschien wel.

Ik heb het ook! Ik word maar nooit echt verliefd, ik vind op het hoogst iemand wel leuk. En ik ben 20 en echt niet ‘bang’ voor verliefd voelen/een relatie oid. Ik hoop nog altijd dat ik ooit echt verliefd mag worden maar ik heb het al deels geaccepteerd dat dat er mogelijk gewoon niet in zit voor mij. Ik voel me echt zo’n gevoelloos kreng, vooral als ik dan m’n vriendinnen zie waarvan er een paar om de haverklap weer een nieuwe scharrel hebben waarvan ze in de wolken zijn haha. Dan vraag ik me echt af; hoe dan? :stuck_out_tongue:

Ik heb dat ook altijd, dat ik dan onaardig ga doen etc. Je moet een keer erg boos op jezelf worden omdat je niet alleen je eigen pijn doet maar ook die jongen, terwijl je WEET dat je hem wel leuk vindt. Let er beter op en denk zeker ook goed na of je echt een goed genoege band/klik met die jongen hebt om een relatie te beginnen.

En het is niet onmogelijk, ik heb nu een jaar een relatie met een leuke jongen! Alleen doe ik nog altijd af en toe onaardig, maar ik besef me dat vrij snel en dan bied ik mijn excuses aan. Ik ben gelukkig niet echt gemeen tegen hem, maar je moet je echt er tegen blijven verzetten, je moet het jezelf aanleren en dan verminderd het erg veel.