Hallo meiden,
ik zit erg in de knoop en ben zielsongelukkig omdat ik echt geen raad meer weet wat ik echt moet doen.
Thuis voel ik me erg gevangen, ik heb streng gelovige ouders die me niets toelaten denk aan: Niet uitgaan,
op tijd thuis, geen vriendjes etc.
En nee, praten heeft echt geen zin ze veranderen toch nooit.
Elke dag, elke moment voor het slapen gaan en het ontwaken denk ik opnieuw dat ik mijn leven vergooi en leef
op een manier dat ik niet eens wil. Ik voel me zo ontzettend eenzaam.
Ik kan er niet meer tegen om verantwoording af te leggen als ik thuis kom, vooral omdat ik tegen de 20 ben.
Het enige waar ik aan kan denken met grote wanhoop is om op mezelf te gaan, op kamers oid in de stad waar ik studeer halfuur hier vandaan…
Maar hoe pak ik dat nou aan?
Ik kan het zeker al vergeten dat ik toestemming hiervoor zou krijgen dus zou ik weg moeten lopen.
Uiteindelijk wil ik toch wel voor mezelf kiezen, alleen is er niet echt kans om voor mezelf rond te kunnen komen…
Met de inkomen die ik krijg kan ik amper de huur van betalen en met een bijbaantje erbij kan ik ook nog net niet rondkomen laat staan of die te vinden is en of ik tijd daarvoor heb…
Weten jullie misschien toevallig een andere uitweg, tips of ervaringen?
Iemand van zijn normen en waarden afbrengen is ook heel erg lastig!
Maar je ouders nemen toch niet aan dat je eeuwig bij hun blijft? ik zou het toch echt overleggen, in elk geval proberen!
Heel veel gaan sparen, en hallo je bent 20? Sorry dat ik het zeg maar die ouders van jou zouden hun ogen moeten openen dat die kleine meid van hun volwassen word. En het tijd word om haar los te laten.
Hun gaan er vanuit dat ik later ga trouwen met iemand met de zelfde cultuur en normen en waarden etc.
En als ik mijn school afmaak, pas dan mag ik het huis uit
Terwijl dit amper mijn toekomstplannen zijn.
Ik mag ook niet op kamers.
Weglopen is echt geen optie.