ik kan het niet

sinds een tijd heb ik een beste vriend. we hebben een aantal moeilijke tijden achter de rug maar gelukkig is het allemaal goed gekomen.

vorig jaar ongeveer leerde ik hem kennen, hij is geweldig lief en aardig maar knap is hij niet en dat weerhoud mij een beetje, uiterlijk is belangrijk voor mij. hij heeft mij een aantal keren leuk gevonden, heel leuk, maar ik vond hem gewoon níet leuk. hierdoor hebben we veel ruzie gehad en dat snap ik ook wel. ik ben ook een aantal keren bij hem thuis geweest toen ik nog niet wist dat hij me leuk vond en dat was super gezellig. alleen nu mijn probleem,
sinds ik dus weet dat hij mij leuk heeft gevonden, durf ik niet meer met hem af te spreken. we hebben vorige maand flinke ruzie gehad, hij wou me niet meer spreken omdat ik nogal losbandig ben met jongens en dat wou hij niet meer, ik deed hem pijn. na veel geruzie is het toch goed gekomen, tot ongeveer 2 weken geleden. hij wil weer met mij afspreken, maar ik durf gewoon niet, ik ben zo bang dat hij mij weer leuk gaat vinden. elke keer verzin ik weer een smoesje waardoor ik niet kan, ik ben ziek, ik moet naar mijn oma, ik ga naar dusseldorf, elke keer weer een nieuwe maar nu ben ik het zat. wat moet ik nu tegen hem zeggen? hij vind het tuurlijk ook niet leuk dat ik elke keer afzeg en gistern zou ik weer met hem afspreken en toen ging hij zelfs gewoon iets anders doen, hij dacht dat ik toch wel weer niet zou komen. ik weet echt niet meer wat ik moet doen, help!

natuurlijk is het vervelend dat hij verliefd op jou is, maar dat geeft hem geen recht om zo naar te doen als jij met andere jongens bent. Dat mag jezelf weten. Jullie hebben geen relatie en hij moet zich niet zo aanstellen. Dat is hoe ik het zie

ja ik zie dit ook zo en dit heb ik ook al een aantal keren tegen hem gezegd, maar daar doet hij niet zoveel mee helaas…
wel bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:
nog iemand?

Kan me voorstellen dat 't je aardig hoog zit.
Het is ook moeilijk om met je beste vriend af te spreken als hij je meer dan een beste vriendin ziet.
Toen het mij overkwam had ik even afstand genomen van m’n beste vriend.
Dat was voor zowel hem beter om me te vergeten, als voor mij om te wennen dat er iets kan bloeien.

Het is nu de kunst om geen smoesjes te verzinnen, maar eerlijk te zijn.
Als je dat niet kan zijn, is hij geen beste vriend van je lijkt mij.
Dus zeg hem gewoon eerlijk dat je het nogal moeilijk vindt om af te spreken, om gevoelens uit de weg te gaan.
Het is aan hem om er tegenin te gaan met zijn gevoelens.
Als hij boos wordt, is 't de vriendschap niet waard.

dankjewel voor de reactie ik ga dit zeker doen!
heel erg bedankt :slightly_smiling_face:
nog iemand goede tips?

Ik denk dat je dit vast al hebt gedaan maar, praat erover met hem. Zeg dat je hem niet leuk vind en dat het daarom een beetje ongemakkelijk voor je is. Ik denk dat jullie er dan samen wel uit komen?

Ah ik heb net hetzelfde voor gehad. :confused: Echt irritant.
Maar weet je, speel gewoon open kaart met hem.
Zeg dat je weet dat hij verliefd op je is, maar dat die gevoelens niet van twee kanten komen.
Wat is er mis met te zeggen dat je alleen beste vrienden met hem wil zijn? :slightly_smiling_face:
En doe gewoon lekker wat je zelf wil!
Dat moet hij maar kunnen accepteren als hij je echt graag ziet en jouw vriendschap niet kwijt wilt.
Ik wens je allesinds super veel succes!

als er liefde in 't spel komt tussen jouw beste vriend en jezelf…Kan je 'm beter loslaten. Zelfs al geef je 'm nu tijd en worden jullie later vrienden, zijn gevoelens zullen terugkomen.

Dat kan wel zo zijn, maar ze doet hem pijn. Je doet een vriend geen pijn. Het is gewoon kut voor hem en voor haar zo. Sorry, ik kan je niet helpen. Probeer te praten met je vriend, vertel hem hoe jij je voelt.

Hy moet het gwn accepeteren tog? Je kan jezelf niet dwingen om hem leuk te vinden. Je kan er toch ook niks aan doen dat je hem niet leuk vind. En jullie zijn gwn vrienden dus zou je zelf moeten weten wat je doet dat je ‘losbandig bent met jongens’.

dit is waar, elke keer weer begint hij iets voor me te voelen terwijl ik hem heel duidelijk heb gemaakt dat dit niet wederzijds is, maar ik wil hem niet loslaten, ik kan met niemand zo goed praten als met hem en dat wil ik niet verliezen

ik kan me echt zo in jouw verhaal vinden,
ik heb bijna hetzelfde gehad.
maar nu ben ik hele geoie vrienden met die jongen door gewoon eerlijk tegen hem te zijn en noujah hij vind mij nog steeds wel leuk maar daar ga ik gewoon niet op in en dat negeer ik maar een beetje…
ik vertel hem alles dus ook over als ik een jongen leuk vind, dat zal hij wel minder vinden maar OT. je moet gewoon een keer afspreken met hem, in de stad in een cafeetje ofzoo en dan meot je het er gewoon even over hebben… en zeggen dat hij niet echt invloed heeft over hoe jij met andere jongens bent, dat hij wel veel voor je betekend qua vriendschap enzoo maar dat het er echt NIET in zit dat jullie wat krijgen… en verder gewoon als vrienden met elkaar omgaan, als hij wat van je will meot je dat negeren of afweren… :stuck_out_tongue:

k hoop dat je dr wat aan hebt, bij mij hielp/helpt het elk geval wel

heel erg bedankt voor je reactie! ik heb hier zeker wat aan en ik ga dit zeker doen, bedankt!

up

ik zal even het vervolg van het verhaal vertellen
hij is er helemaal klaar mee, gisteren vertelde hij dat hij me nooit meer wil spreken of zien, ik zeg toch alleen maar af. Ik heb hem verteld dat ik heel veel om hem geef maar zijn antwoord hierop was,
waarom laat je dit nooit zien dan? altijd als we iets afspreken zeg je af, echt altijd! en dan hoor ik soms achteraf van iemand dat je gewoon in het dorp was (oei), ik heb er gewoon genoeg van dat je me alleen maar gebruikt om leuk mee te praten en meer niet.

ik schrok hier ontzettend erg van en kon mijn tranen hierdoor niet meer in bedwang houden. ik weet dat ik ontzettend fout ben geweest en het is logisch dat hij boos is, maar ik wil hem echt niet kwijt raken! wat moet ik nou doen? alle reacties zijn welkom!

Vertel hem de waarheid. Dat je hem dus niet leuk vindt, je hem niet wilt kwetsen door (niet) af te spreken, en dat je hem als vriend wil houden.

ja ik heb hem al heel vaak verteld dat ik hem echt niet leuk vind maar dat begrijpt hij niet ofzo, dus daarom probeer ik er steeds onderuit te komen met smoesjes en nu praat hij helemaal niet meer met me

Gewoon het verhaal vertellen wat je tegen ons ook zei, ook over zn uiterlijk :wink:

Maak hem duidelijk dat je hem niet leuk vindt en hem waarschijnlijk ook nooit leuk zou vinden. Maar dat jullie vriendschap heel belangrijk voor je is.