Ik kan het niet uitmaken

Heey meiden,

Ik zit met een klein probleempje waar ik al een tijdje mee zit.

Ik heb bijna 2 maanden een vriendje, ik hou erg veel van hem en hij is super lief voor me en verteld elke dag (via Whatsapp) dat ik perfect ben en dat we voor altijd samen zijn. Ik ben helaas niet meer erg verliefd op hem zoals eerst. Ik wou eerst heel graag verkering met hem en dat was me ook gelukt. Het is alleen (als we elkaar op school zien) een heel awkward relatie. Ik zie hem voor de rest bijna nooit buiten school omdat ik het nogal druk heb en hij ook. Het liefste ontwijk ik hem op school maar als ik hem tegen kom dan staan we zeker een meter van elkaar af en kijken we elkaar niet eens aan. Ik heb hem al eens proberen laten te zien dat het ook anders kan en heb hem vaak een knuffel gegeven. En we hebben zelfs nog niet eens gezoend. In het begin van deze relatie wou ik dat heel graag maar nu erger ik me snel aan hem en doe ik wel eens kortaf op Whatsapp en ontwijk ik hem op school. Als hij vraagt of ik op skype kom dan hem ik vaak een smoesje dat de laptop raar doet ofzo. Ik hou nog van hem maar me verliefdheid is over. Me eerste vriendje was maar een week en dat was ook al awkward en toen ik hem voor het eerst kuste, daarna besefte ik dat ik helemaal geen verkering wou en had ik het de dag erna uitgemaakt (niet dat dat makkelijk was om te doen). Me vriendin zegt dat ik het tijd moest geven maar ik heb het al heel veel tijd gegeven en nooit wilt hij de eerste stap zetten. Ook als ik problemen heb en het vertel zegt hij dingen zoals “germxx” of “komtgoedx” maar daar heb ik helemaal niks aan en daar kan ik me aan ergeren soms (en ik weet dat hij het lief bedoelt). Hij begrijpt me ook vaak niet

Maar nu het punt, ik hou heel veel van hem maar ik wil niet dat het zo loopt en ik heb het nooit met hem over hoe ik me voel over iets en hij ook niet dus ik kan dit hem moeilijk uitleggen. Ik ben ook niet echt meer verliefd op hem. Hij is heel erg verliefd op me en zegt steeds dat hij er altijd voor me zal zijn en dat we voor altijd bij elkaar blijven. Ik wil hem geen pijn doen en ook me vriendinnen gaan me dom vinden als ik het uitmaak. Op een of andere manier wil ik het ook niet uitmaken. Maar het liefste wil ik dat hij dat doet, maar ik weet zeker dat hij dat niet zal doen.

Ik kan het gewoon niet uitmaken, en ik heb zelfs al een keertje geprobeerd om een slechte vriendin te zijn maar hij zit nog te erg in de wolken denk ik om zich ergens aan te ergeren (of ik deed het fout).
Wat moet ik doen?

Sorry voor dit lange stuk met me hele problemen gedoe, maar bedankt !x

Je enige oplossing is eigenlijk om het uit te maken.
En geloof me als je hem aan het lijntje houdt doet het hem nog meer pijn.

Als je het aan hem vertelt wees dan niet hard en kortaf, maar probeer het langzaam te vertellen.
Succes!

Ik herken me hier heel erg in. (Op het niet gezoend na dan :wink: ) Maar ik had ook voor een maand een vriendje die ik had leren kennen op vakantie. Hij zat toevallig ook bij mij op school, dus eenmaal op school was het heel awkward en t voelde meer ‘gedwongen’. Dus na een maand maakte hij het uit omdat het gewoon niet werkte en we er allebei niet klaar voor waren. En ik ben heel blij dat we deze beslissing hebben genomen. Een verkering moet je een fijn gevoel geven, en niet awkward. Probeer er eerst met hem over te praten en een oplossing te vinden, lukt dat niet: dan raad ik aan om het uit te maken.

Er is geen ‘ik kan het niet uitmaken’. Je bent nu ongelukkig, dus kan je beter eerlijk tegen iedereen zijn.

En als je vriendinnen je stom vinden als je het uit maakt, geeft het alleen maar aan dat je stomme vriendinnen heb, want echte vriendinnen steunen je. Je kwetst iemand niet voor je plezier.

Be strong!

Het is jou relatie en niet die van je vriendinnen, laat ik dat voorop stellen. Als jij je niet prettig voelt binnen je relatie moet je er goed over praten met hem en als dat uiteindelijk niks oplevert uitmaken. Ga je niet voordoen als “de slechte vriendin” dan hou je hem alleen maar aan het lijntje en dat is oneerlijk voor hem. Succes!

Oke thnx! :wink:

Ik zou gewoon uitleggen hoe jullie relatie voor jou voelt, en dan het toch uit te maken…