ik kan het niet loslaten

3.5 maand geleden ging het uit met mijn ex. we hadden langer dan een jaar.
hij heeft mij in de verkering heel erg veel gekwetst (hij hield nog van zijn ex, mij uitschelden, etc) en toen heb ik het uiteindelijk uitgemaakt. ik weet dat ik beter af ben zonder hem. toch was ik gehecht aan hem geraakt en ik heb het er moeilijk mee gehad. hij stalkte mij maar ik negeerde hem. ik dacht dat ik over hem heen was. de laatste tijd gaat het toch wel iets beter. ik ben alleen zo gekwetst dat ik op een of andere manier bang ben dat jongens mij niet zien staan. hij heeft me echt een laag zelfbeeld aangepraat.

de laatste tijd ging het beter, tot vandaag. ik sprak hem weer en hij vertelde dat hij nu een ander meisje leuk vind. ik vind het wel leuk voor hem maar toch kan ik het totaal niet uitstaan, ik merk aan mezelf dat ik er jaloers op ben dat hij een leuk iemand heeft ontmoet. hij heeft mij zo veel zeer gedaan, ik vind dat IK het verdien om een leuke jongen tegen te komen, en niet hij, hij moet pijn voelen, omdat ik ook zoveel heb moeten doorstaan de laatste tijd. ik moest net gewoon huilen omdat ik het zo erg vond. ik voel me nu al helemaal kansloos, omdat het die eikel wel lukt om door te gaan met zijn leven en mij niet. ik kan het niet loslaten

het is niet zo dat ik hem mis, ik wil hem echt niet terug. maar het is meer dat ik het gevoel kwijt ben dat er iemand is die van mij houdt. ik mis dat gevoel gewoon. het is alsof mijn plaats nu ingenomen is. het is een eikel en hij is helemaal over mij heen en daarom kan ik het gewoon totaal niet uitstaan, dat dat mij nu niet lukt.

sinds hem ben ik gewoon onzeker geworden over de liefde en nu is het alleen maar erger
ik kan het gewoon niet uitstaan dat hij mij inruilt voor iemand anders, ik vind dat IK degene ben die dat moet doen, dat het nu mijn tijd zou moeten worden…

gelukkig heb ik een stel goede vrienden en ik hoop echt dat dit snel voorbij is

iemand die dit herkent, en tips heeft?

foutje

Ik snap hoe je je voelt… die situatie is heel kut, maar ik denk dat je er wel goed aan hebt gedaan om het uit te maken. Die jongen verdient jou helemaal niet, je hebt nu alleen tijd nodig om hem te vergeten. Misschien lijkt het zo dat hij ‘heel makkelijk’ verder gaat met zijn leven en dat jij er in blijft hangen, maar dit gaat echt wel over. Wees blij dat je van die jongen af bent, want als ik het zo hoor heeft hij niks goeds gedaan voor je. Je komt heus wel weer iemand tegen, geef het gewoon tijd. Sterkte meid!

ik weet het, hij verdient me niet en het is een eikel, maar ik mis het gevoel dat er iemand van mij houd. nu houd hij niet meer van mij, en dat voelt zo raar.

Een ding, je klinkt niet onzeker in je verhaal of ieder geval sterk en realistisch.
Je hebt door dat jij gelukt verdient en niet hij.
Je hebt door dat hij je respectloos heeft behandeld en je verliefde gevoel heeft je beslissing niet beslist.
Respect daar voor.

Maar advies heb ik niet echt. Alleen dat jij echt nog wel een leuke jongen tegen komt en er echt genoeg mensen zijn die van je houden. Sterkte iedergeval.

als iemand echt van je houd hoort hij je niet uit te schelden. ik denk dat je vanzelf went aan het idee dat je nu weer vrijgezel bent. tijd heelt de ‘wond’

Het is verschrikkelijk, ik maakte het niet uit omdat ik niks meer voelde. Het ging gewoon niet langer. En stiekem had ik nog hoop dat het ooit goed zou komen. Maar nu ik hoorde dat hij alweer iemand anders leuk vind, is dat ook verdwenen. En me vertrouwen ook. Iets is doodgegaan in me.

Wauw het lijkt wel alsof ik dit verhaal heb geschreven… Alleen ging ik 2,5 jaar en was die niet verliefd op z’n ex…

En ik weet ook echt niet wat ik hierop kan zeggen voor tips enz want ik heb ze ook nodig. Maar ik weet precies hoe het voelt =[

[i] ik snap heel erg dat je hoopte dat het nog goed zou komen, stiekem wil je gewoon dat diegene veranderd… wel knap dat je het toch hebt uitgemaakt en zag dat de relatie jou alleen maar onzekerder zou hebben gemaakt. ik heb zoiets ook meegemaakt ik wíst wel dat ik gewoon zeker van mezelf moest zijn, en dat ik meer respect verdiende dan ik kreeg, maar het is dan zo vaak tegen je gezegt dat het moeilijk is om écht te geloven dat jij ook nog wel een leuk iemand vind, iemand die je wel goed gaat behandelen. ik hoop dat je het van je af kan zetten en dat je dan iemand anders vind die je heel gelukkig maakt. want misschien merken jongens nu aan je dat je nog onzeker bent en jaloerzig en daarom niet helemaal goed in je vel zit, en dat als je wel weer goed in je vel zit, je eerder een leuke jongen tegen komt.

lang verhaal :blush: [/i]