Ik kan hem niet vergeten

heee damess,

ik zit echt in een lastige situatie en ik weet niet wat ik moet doen Het zit zo, mijn goede vriendin vond/vind een jongen leuk alleen ze kregen ruzie dus wou ik helpen en begon ik met die jongen te praten. dit is al 5 maanden geleden… sinds begin feb begon ik met die jongen te praten ik begon hem ook leuker te vinden en hij mij… alleen probleem is dat hij nu veder met me wilt alleen ik kan niet veder vanwege me goede vriendin ik weet niet of zij hem nog leuk vind. en ik durf niet om met haar erover te praten wil der niet kwijt. nu doet die jongen zo gemeen tegen mij omdat ik niet veder wil en toch hou ik van hem… daarom heb ik zo lang niet met hem gepraat alleen vandaag begon ik tegen hem te praten net en t ging zo;

ik; (naam)?
jongen; ?
ik; ik begin je weer te missen
ik; maar heb deze keer wel lang volgehouden.
jongen; ja en je vriendinnetje dan
jongen; ben je haar vergeten?
ik; nee jou ook niet
jongen; jullie blijven vriendinnen
jongen; en bij ons blijft het zelfde
ik; ik wou alleen met je praten tja

en toen zeidie niks meer… ik weet niet wat ik moet doen

Je kunt toch best tegen haar zeggen van hé, ik vind die jongen leuk… Vind je het erg? Zou je het vervelend vinden als ik wat met hem zou krijgen?

Nu hou je beiden aan het lijntje.

enige optie is het aan haar vertellen eigenlijk. iets van: hee, ik wil even iets aan je vragen… *jongen* en ik vinden elkaar leuk, maar ik wil jou niet kwetsen, heb je daar problemen mee?

Je zit nu tussen hen allebei in. Je kan het beter vragen en dan weetje in iedergeval zelf waar je aan toe bent en weten zij ook waar zij aan toe zijn. Het is misschien moeilijk maar uiteindelijk heb je aan duidelijkheid toch het meest. Dus vraag het aan je vriendin en zeg er duidelijk bij dat zij belangrijker voor je is dan hij (als dat zo is natuurlijk :wink: ).

Zeg gewoon tegen haar iets in de zin van; Ik moet er echt met je over praten, want je bent mijn (beste?) vriendin en ik wil echt nooit iets doen om jouw te kwetsen, maar ik heb gevoelens gekregen voor ‘jongen’ , en ik moest het gewoon bij je kwijt, en weten hoe jij je daar bij voelt… Want ik wil jou niet kwijt als vriendin, daarom wil ik graag je mening hierover…

Misschien reageerd ze wel heel relaxed… Maar als ze het niet prettig vind, moet jij nagaan wat belangrijker is voor je, haar vriendschap of die jongen. En als zij dat is, moet je dat ook duidelijk maken dat als zij er niet achter staat, dat je hem dan zult vergeten…

Wow ik vertel het veel langer dan de rest maar komt eigenlijk op het zelfde neer XD Maar zo zou ik het zeg maar ongeveer zeggen. ( lekker verwarrend getyped, haha was een lange dag )

Succes!

Phoe, moeilijk.
Als deze vriendin je beste vriendin is, moet je weten of ze hem nog leuk vindt. Denk wel dat je dat kan aansnijden onder het mom van het contact dat je met hem hebt.
Er over praten moet mogelijk zijn als jullie goede vriendinnen zijn.

Hij mag de eis van vriendin niet stellen.
Naast een relatie zijn vriendinnen belangrijk. Voor girl talk.
Als hij je dat verbiedt, dan issie het niet waard.

Doet me denken aan toen een goede vriendin van mij een jongen leuk vond die ik toen ook leuk vond.
Met tranen in d’r ogen vertelde ze het omdat ze het zo erg vond…mijn reactie was ‘ga ervoor :grinning:

Moraal van het verhaal: grote kans dat ze normaal reageert. Zij vindt die jongen nu niet meer leuk denk ik als ze al 5 maanden ruzie hebben/niet praten met elkaar, maar vraag het voor de zekerheid :slightly_smiling_face:

ochh dankjewell dames, alleen de 1ste keer toen ik met die jongen ging praten vertelde ik mijn beste vriendin en ze reageerde echt zo droog van, oo misschien vind hij je leuk. alleen toen vond ik hem nog niet erg leuk dus zei ik; neeee joh ben je gek. toen deed ze erg afstandelijk en als ik nu zeg ja ik vind wel leuk dan gaat ze nog meer afstandelijker doen… en ik wil haar echt niet kwijt tfoeee stom stom situatie