Ik kan geen normale gesprekken voeren

Ik ben helemaal niet goed in praten met mensen. Dit is vooral bij jongens maar soms ook bij meisjes. Bijvoorbeeld in de kroeg, komt er een jongen naar me toe om te praten, dan zeg ik een paar dingen en dan is het gewoon klaar en sterft het langzaam weer af omdat ik gewoon niet meer weet wat ik moet zeggen. Zo gaat het altijd, op school, tijdens het uitgaan, op vakantie, overal gewoon. Dit zit me best wel in de weg omdat ik het idee heb dat ik zo nooit een leuke jongen tegenkom. En al mijn vriendinnen gaat het zo makkelijk af, die zien een leuke jongen stappen erop af en hebben de rest van de avond leuke gesprekken maar ik kan dat gewoon niet, al is het met een van mn beste vrienden, ik ben gewoon niet goed in gesprekken op gang houden. En als ik dan een keer een beetje met een jongen bezig ben is dat meestal via whatsapp omdat ik daar wel normale gesprekken kan voeren, dan ontmoet ik m een keer en dan is het ook snel weer afgelopen. Ik word er gewoon gek van dat ik geen normale gesprekken met mensen kan voeren…

Bedankt van tevoren wat gespreksonderwerpen of dingen die je kunt vragen (bijv. ‘waar zit je op school’/‘wat studeer je’, ‘heb je hobby’s’ etc., maak er echter geen ondervraging van maar ga echt in op het antwoord van de ander, bijv. ‘oh wat leuk! Klinkt interessant. Mijn eigen hobby is …’) Je kunt het gesprek ook beginnen met ‘wil je een drankje?’ ofzo, en vanaf daar verder gaan en dan vragen stellen waardoor vanzelf een gesprek op gang zal komen en je uiteindelijk uit kunt vinden of jullie dingen gemeen hebben.

Ik heb precies het zelfde! :frowning_face:

Dat is ook heel irritant, vooral voor die jongens.

Ze zien een lief meisje, verzamelen lef om tegen je te praten en dan krijg je een saai gesprek.

wat een behulpzame reactie! daar heeft de TS echt wat aan…

Nou, TS vindt het vast heel tof dat ze zo dichtklapt.

Jij moet echt psycholoog worden!

^Dit vind ik wel goede tips :slightly_smiling_face:

wauw… serieus?