ik kan geen lenzen

hee
ik kan geen lenzen terwijl ik dit wel wil!
zijn er meer mensen die dit hebben en wel graag lenzen zouden willen?
reageer alsjeblieft!

oja, ik kan geen lenzen omdat mijn cilinder in een bepaalde stand moet staan ofzoiets.

Hoe oud ben je nu? Misschien als je wat ouder bent? Ik weet niet precies… ik draag wel lenzen … maar dat mocht ook pas toen ik 18 was… ongeveer

Ik ben lenzen overgestapt naar een bril. En bril is zoooooo veel relaxter. :’)

Hoezo kan dat niet? Ik was 13 toen ik me lenzen kreeg…

Wat wil je hier eigenlijk mee bereiken!?
(niet gemeen bedoelt ofzo hoor!)

Bepaalde cilinder kan toch nog wel? Maar dat zijn volgens mij dan wel harde lenzen.

Ik had 4 jaar lenzen maar 2 jaar lang heb ik oogonstekingen gehad en irritaties. Eerst omdat ik niet goed met mn lenzen omging en daarna omdat mijn ogen geen lenzen meer konden verdragen.
Omdat ik hooikoorts en overgevoelige ogen heb en droge ogen en ect. Ook zag ik niet goed genoeg ivm met cillinder ofzo.
Ik heb nu al weer een tijdje een bril, en dat gaat wel prima, nog wel klachten gehad en ik was verkeerd gemeten. Maar mijn ogen zijn nooit fijn geweest, ik heb nu -7 en - 8.
Een bril is wel fijner: geen gepriegel geen geprik en gedoe en het is goedkoper.
Over twee jaar ofzo wil ik kijken of ik kan laseren, maar nu zijn mijn ogen veelste onrustig.

ik had eerst een bril, en sinds bijna 2 jaar lenzen (sinds mn 11e dus. ) maaar, een bril is ook super leuk, als je zo’n nerdbril hebt is t cool, haha (anders ook hoor. )
maarja. ik kan je niet echt helpen ofzo (zou ook niet moeten weten waarmee ;p )
succes!

ik heb ook een cilinder,
maar nu heb ik een bepaalde sterkte,
en dan kan ik dat ook zonder cilinder ofzoiets.
heel vreemd.
overleg anders met de opticien even de opties?
en zoek anders een hip montuurtje uit,
een bril is echt niet zo erg als je denkt hoor!

Brillen zijn weer he-le-maal in(denk ik)! Zoek er gewoon een uit die goed bij jou past, dus ga ook meteen naar een goede opticien (ik heb het nooit zo met hans anders en die andere commerciele bedrijven, maar dat is mijn mening! En neem desnoods een niet zo opvallende!

Als je geen lenzen kan blijft er weinig over hè.
Neem gewoon een brilm scheit aan de andere :grinning:

Zo erg is een bril niet hoor (:

Maarja, als je geen lenzen kan zit er niks anders op dan toch een bril te nemen.

bedankt voor de reacties, ik heb al een bril sinds ik drie ben en ik wilde er nu wel eens vanaf(niet dat ik een bril echt heel erg verschrikelijk vind ofzo), maar dat kan dus niet. de oogarts zei dus dat het bij mijn ogen niet mogelijk was, ook niet als ik ouder ben(ben nu 15), dus nu moet ik dus voor de rest van mijn leven ofzo een bril.

Maar wat is jouw sterkte dan? Ik heb zelf ook een cilinder maar hij zit niet in mijn lenzen terwijl ik er toch gewoon goed mee kan zien :3

Brillen kunnen ook onwijs leuk zijn, hoor!

ik vind brillen superleuk! :slightly_smiling_face:

Ik kon lenzen ook niet aan, ik heb nu al vrij lang dat Ray Ban ‘‘nerd’’ model en het wordt opeens mode en alle mensen lopen met fakies. :’) Leuke brillen zijn er zat hoor.

@Sawhble; ik heb geen plus of minsterkte, alleen een cilinderafwijking van +1.00 die in een bepaalde stand moet staan. juist vanwege die stand kan ik geen lenzen, want lenzen kunnen gaan draaien op je oog.

en ja, ik weet ook dat er genoeg leuke brillen zijn, maar toch vind ik het jammer dat ik geen lenzen kan. ik wilde eigenlijk weten of er meer mensen met dit probleem zijn.

Bij Specsavers zeiden ze dat ik geen lenzen kon krijgen ofzo…
en toen ging ik naar Pearle
en daar kreeg ik het gewoon :stuck_out_tongue:
ik heb/had een cilinder ofzo in me rechteroog xd heb beide kanten -6

Pearle kan er wel een cilinder inbouwen