Ik moet binnenkort een keuze gaan maken over welke HBO opleiding ik wil gaan doen, maar ik heb echt geen idee wat ik wil… Er zijn een aantal dingen die me wel oké lijken: verpleegkunde, journalistiek, sociaal pedagogische hulpverlening, sociaal juridische dienstverlening, pedagogiek… en nog een paar. Maar om eerlijk te zijn, is er niet één opleiding is die er voor mij uitspringt. Dit is ook de reden waarom ik het zo lastig vind een keuze te maken. Ik kan m’n gevoel niet volgen, want m’n gevoel zegt gewoon niets.
Sorry als dit topic misschien een beetje vaag is, maar ik wil eigenlijk vragen of iemand die een van bovenstaande opleidingen volgt me kan vertellen wat het precies inhoudt? Ik ben naar de open dag van Avans geweest en heb me ingeschreven voor een proefstudeerdag van verpleegkunde, maar ik heb er nog niet echt een duidelijk beeld van gekregen. Als je bijvoorbeeld, zoals ik, niet goed tegen veel bloed kunt, is het dan wel geschikt voor mij om verpleegkunde te gaan doen? Het is niet dat ik er vies van ben hoor, ik zou er heus wel aan kunnen zitten, maar ik krijg altijd zo’n slap gevoel als ik veel bloed zie of vieze wonden. Verder vind ik het wel heel erg fijn om mensen te helpen en ook het menselijk lichaam vind ik vreselijk interessant.
Ik ben zo erg aan het twijfelen over van alles, ik weet het gewoon echt niet. Zoals ik al zei, tips en informatie over bovenstaande opleidingen zijn meer dan welkom! En nogmaals sorry als ik dit in een ander topic had moeten plaatsen, maar ik kon zo geen geschikte plek vinden.