Ik kan geen kamer vinden en weet me even geen raad meer :(

Hi meiden,

Het is echt heel lang geleden dat ik op Girlscene aan het rondkijken was, maar ik heb nu echt mega veel verdriet en ook stress omdat ik straks zonder kamer zit en ik wil het heel graag even kwijt.
Ik studeer in Leiden en heb vorig jaar een kamer gevonden in onderhuur voor best een lange tijd, maar dat is eind augustus klaar en ik heb geen andere kamer kunnen vinden. Het is hier zo erg met verenigingen enzo dat het gewoon bijna onmogelijk is als je niet lid bent. Ik wilde heel graag een huis vinden waar gewoon wat leuke meiden wonen die allemaal hun eigen ding doen en tegelijkertijd ook dat het leuk is om samen te gaan eten enzo, maar het is op niks uitgekomen. Ik heb ook geen zin om het hierover te hebben met mijn vriendinnen want die begrijpen het niet zo goed omdat ze allemaal nog thuis wonen.

Dus… weet iemand van jullie misschien iets in Leiden/tips hoe ik hier mee moet omgaan/iemand die dezelfde problemen heeft? :sob::muscle: :sob::muscle:

Lid worden van een vereniging?

Je legt niet uit waarom het niet gelukt is, dus dan wordt het ook lastig om je te helpen. Waar gaat het dan mis? In Leiden zijn echt niet alleen maar verenigingshuizen.

Ik vind de grote verenigingen hier niet zo bij me passen dus voor een kamer wil ik niet lid worden bij een vereniging met zo een hoop verplichtingen

Nee dat weet ik, maar ik ben helaas geen eerstejaars meer waardoor de voorrangsregeling voor mij niet meer geldt. Verder heb ik als enige eis dat ik graag een huis wil delen met meisjes, maar daar houden de eisen voor mij op.
Waarom het niet gelukt is, komt onder andere door de enorme drukte aan mensen die kamers zoeken waardoor je met 30 meiden zit te hospiteren voor een kamer. Verder is het vooral geluk, want ik ben best een leuk meisje (alhoewel dit best gek is om over jezelf te zeggen). Vorig jaar is het me heel snel gelukt om een kamer te vinden, maar het lijkt wel alsof er minder beschikbaar is.

Kan je niet gewoon stoppen met hospiteren? Op kamernet staan ook genoeg kamers waarbij je direct contact hebt met de huisbaas.

Ik zit ook in een studentenstad waar er veel huizen zijn vooral voor mensen die bij een vereniging zitten, met hospiteren was het mij dus ook niet gelukt om een kamer te vinden. Dus probeer vooral te reageren op mensen waar je oprecht mee samen zou willen wonen (dus eerlijk zeggen dat je niet bij een vereniging zit en wat je zoekt) of direct mensen die verhuren.

Makelaar proberen?

Je hebt ook mensen die bijvoorbeeld hun zolderverdieping/kamer verhuren aan studenten. Ik snap dat dit niet is wat je zoekt, maar kan misschien een tijdelijke oplossing zijn terwijl je verder zoekt?

Via SSH? Of iets in die richting.