Hey lieve mensen,
Ik zit met een enorm probleem en ben ten einde raad.
Ik werk fulltime in de horeca maar was opzoek naar een baan met een grotere uitdaging. Er kwam in september een vacature langs waarop ik gesolliciteerd had en uiteindelijk ook aangenomen was. Echter zou ik hier per 1 november beginnen. Omdat ik dacht dat mijn uitwerktijd een maand was leek dit perfect te kloppen. Lang verhaal kort, mijn huidige werkgever wou dat ik mijn contract uitwerk (tot 31-12) en de ‘nieuwe’ werkgever vond dat te lang duren dus nam iemand anders aan.
Nu het probleem. Mijn contract loopt dus af op 31 december, ik heb geen andere baan kunnen vinden (wel over de 100 keer gesolliciteerd) en omdat ik zelf ontslag heb genomen heb ik letterlijk nergens recht op voor zover ik weet.
Ik ben 20 jaar, woon op mijzelf en heb een diploma europese geschiedenis en politiek en een diploma opticien.
Als ik solliciteer in een winkel of iets dergelijks word ik afgewezen omdat ik te oud(?!) ben en ik de optiek zijn 0,0 vacatures te vinden.
Verder wil ik weer graag studeren maar een thuisstudie is dus niet te betalen en het volgende schooljaar start pas weer in september.
wat kan ik nu nog doen?
Alvast heel erg bedankt