ik kan geen baan vinden, HELP!

Hey lieve mensen,

Ik zit met een enorm probleem en ben ten einde raad.

Ik werk fulltime in de horeca maar was opzoek naar een baan met een grotere uitdaging. Er kwam in september een vacature langs waarop ik gesolliciteerd had en uiteindelijk ook aangenomen was. Echter zou ik hier per 1 november beginnen. Omdat ik dacht dat mijn uitwerktijd een maand was leek dit perfect te kloppen. Lang verhaal kort, mijn huidige werkgever wou dat ik mijn contract uitwerk (tot 31-12) en de ‘nieuwe’ werkgever vond dat te lang duren dus nam iemand anders aan.

Nu het probleem. Mijn contract loopt dus af op 31 december, ik heb geen andere baan kunnen vinden (wel over de 100 keer gesolliciteerd) en omdat ik zelf ontslag heb genomen heb ik letterlijk nergens recht op voor zover ik weet.

Ik ben 20 jaar, woon op mijzelf en heb een diploma europese geschiedenis en politiek en een diploma opticien.
Als ik solliciteer in een winkel of iets dergelijks word ik afgewezen omdat ik te oud(?!) ben en ik de optiek zijn 0,0 vacatures te vinden.
Verder wil ik weer graag studeren maar een thuisstudie is dus niet te betalen en het volgende schooljaar start pas weer in september.

wat kan ik nu nog doen?

Alvast heel erg bedankt

Het klinkt alsof je tenminste een MBO4 opleiding hebt. Zo nee, sorry dan weet ik het niet. Zo ja, probeer uitzendbureaus en detacheringsbureaus zoals Youngcapital, Randstad, etc. Callcenters en dergelijke zoeken namelijk constant mensen en het maakt dan niet uit wat je opleiding is, zo lang je dus maar minimaal MBO4 denkniveau hebt.

Ja klopt, ik heb een mbo 4 en een hbo opleiding afgerond. Het probleem met de uitzendbureaus is dat ze wel mensen zoeken maar per direct en het idee dat ik moet wachten tot ik daadwerkelijk werkeloos ben en dan een pas kan zoeken naar een baan, is enorm stressvol.

Dat willen ze vaak wel ja maar in ieder geval bij het callcenter waar ik werkte hadden ze inwerkklasjes die om de 2 weken startte, dus als je niet meteen kon beginnen kon je met de volgende klasjes mee. En ze hadden ook avondklasjes voor mensen die overdag nog (oud) werk/school hadden. Ik zou het zelf gewoon proberen want er zit er misschien wel één tussen die je gewoon aanneemt, nee heb je en ja kun je krijgen.

True That, ik ga gelijk kijken. Enorm bedankt voor je berichtje.

Misschien kan UWV jou verder helpen.

Anders kun je uitzendbureau proberen. Ik hoop dat je snel werk zal vinden.

Bij de IKEA, tuincentra en kluswinkels (praxis, gamma etc) zoeken ze naar mijn weten wel eerder naar 20+ jarigen. Misschien heb je hier iets aan? Veel succes!