Ik kan beslissen

Dit is meer een uiting van mijn verwardheid.

De laatste tijd ben ik steeds meer gaan vallen op twee jongens, eentje die ik zeg maar al lang ken, vanaf de bassischool. En eentje die ik net ken. “Zijn beste vriend”. Ik geef ze allenbij even een schuilnaam, want met afkortingen werken is nogal hinderlijk. De bassischool vriend heet Sam en de andere heet Rutger.
Sam heeft een vriendin. Maar het gaat telkens steeds slechter. Zijn vriendin negeert hem op vreemde momenten en disst hem bij zijn vrienden. Altijd gaat hij mij om advies vragen. Stiekem ben ik een beetje verliefd op hem.
En hij doet ook wat ik hem zeg. En ik mag zijn vriendin totaal niet! Wij hebben de ergste ruzie. Maar ik ben niet zo een bitch dat ik zal zeggen: “Maak het gewoon uit”. Nu komt hij weer.
Sam zegt weer eens op msn dat hij het officieel wilt uitmaken. Hij is niet meer echt verliefd en word haar gedrag zat. Ik hou me in om te juichen en hem gelijk te geven maar zegt dat hij met haar moet praten en nog een kans te geven, met de grootste tegenzin typte ik die woorden.
Ik voel me schuldig dat ik gewoon wil dat hij het uitmaakt, en dat ik zo blij ben dat hij alleen naar mij gaat om te praten hierover.

Daarnaast hebben we Rutger zijn beste vriend. Hij is verliefd op een andere meid in Groningen, we wonen in Amsterdam. Maar twee andere meiden. Die ik goed ken maar echt niet beschouw als vriendin vinden hem ook leuk.

"Eventjes niemand weet dat ik Sam of Rutger uberhoud leuk vind. "

En telkens proberen mensen een van die twee meiden te koppelen. Maar hij is verliefd op iemand anders. “Hij is bang dat als hij hier met iemand zal nemen dat hij nooit meer met dat meisje in Groningen veder kan gaan.” Omdat hij haar bijna nooit ziet en het zonde vind om zo’n band weg te gooien ookal het verschil van 250 kilometer.
Ik was dan zo vriendelijk om te doen alsof ik het niet wist en te doen dat ze geobserdeerd was door hem. “Ik heb het over dat meisje die ik goed ken en dus niet mag”.
Het voelt goed.

Ik vind het hinderlijk dat ik val op jongens die imprencipe bezet zijn. Onbereikbaar. Maar ik zou echt geen idee hebben wat ik moet doen. Ik ben vaker verliefd. Maar mijn laatste vriendje is al weer een tijd terug. En de vlinders waren ook al een tijd vervlogen. En ben zo blij dat ik weer die gevoelens weer terug hebt. Ik zou nu even niet weten wat ik moet doen!
Zou ik bij Sam moeten wachten tot hij het wel uitmaakt? (Dat meisje waarmee hij heeft zie ik btw dagelijks want vriendinnen van ons trekken erg met elkaar op waardoor je elkaar vaak ziet en ook chillings mee pleegt.) En dan mijn poging wagen?
En bij Rutger gewoon mijn gevoelens negeren?
Het klinkt simpeler dan het is als je het snapt. Maar er zit een nog groter verhaal achter maar als ik dat vertel is snappen onmogelijk.

xXx

Gewoon wachten zou ik zeggen ;p !

die van de basisschool! dat was sam toch? ja, gewoon wachten totdat ie het uitmaakt
en ik denk dat je beter tegen 'm had kunnen zeggen dat als hij haar niet meer leuk vond, hij het uit moest maken… ook omdat ze zo lullig tegen 'm doet

geef 'm wel even tijd voordat je vertelt wat je voor 'm voelt!