Ik houd het niet meer uit thuis

hoi ik ben 17 en ik houd het echt niet meer uit thuis, er zijn zoveel ruzies en ik krijg altijd de schuld. Ik doe nooit iets goed, ik heb helemaal geen geld. Weten jullie een mogelijkheid om op mezelf te gaan wonen?
groetjes
O en ik ben overigens geen troll, maar mijn andere account is gelinkt aan mijn blog en dit zou geen goede reclame zijn daarvoor. Vandaar

Ik denk dat je eerst moet nadenken of je dat uberhaupt kan financieren?

(& kijk je Devious Maids? Vanwege je username… :slightly_smiling_face:

HAHA heb het 1 keer gezien. Zit er een olivia en een marisol in? olivia vind ik gewoon mooi en marisol komt van degrassi :wink:

maar er zijn dus geen instanties die me kunnen helpen oid?

Is het eerst niet verstandig om eerst met je vader of moeder (of zelfs beide) te gaan praten? Of schrijf je gevoelens op papier en geef die aan je ouders. Als zij niet weten hoe jij je voelt, veranderd er waarschijnlijk ook niks. Als zij jou dan nog steeds niet begrijpen of je weer de schuld gaan geven + ruzie zoeken dan zou je misschien naar een maatschappelijk werker op school kunnen gaan? Sowieso is praten over dit soort dingen erg belangrijk.

Dankje dat is een goede tip! vaak zijn de ruzies ook mijn schuld hoor, weet ook niet wat er met me aan de hand is. Behalve dat ik mij dus echt heel erg depri voel. Er zijn periodes datr het heel goed gaat hier en periodes waarin het echt klote gaat…

ja jeugdzorg maar die komen denk ik niet opdraven bij alleen ruzie (niet rot bedoeld, maar meestal moet er dan iets van mishandeling aan de hand zijn voor je door jeugdzorg uit huis wordt geplaatst)

Dan moet je absoluut niet op jezelf gaan wonen. Zeker wanneer je aangeeft dat je ook een groot deel van de ruzies veroorzaakt en je depri voelt. Dan heb je daar gewoon hulp bij nodig. Misschien is gezinstherapie een uitkomst?

Je hebt van die instanties van begeleid wonen. Misschien kun je daar een keer om informatie gaan vragen. Mijn achterneef is op zijn 17e ofzo ook bij begeleid wonen terechtgekomen omdat het thuis en bij familieleden echt niet meer ging. Hij zat dan ook wel heel erg in de problemen (drugs, woedevallen, ruzies etc. )
En geld apart houden. Zet gewoon iedere maand wat geld apart.

Als het ook al niet goed gaat met jezelf is het misschien een goed idee om met een maatschappelijk werker of psycholoog te gaan praten of eventueel met iemand waarbij je hele gezin bij betrokken is, zo kunnen ze kijken voor een oplossing wat de ruzie en stress minder maakt in huis.

ik ben al in behandeling.
bedankt voor de tips! ik ga nu weer over op mijn eigen acount
haha

Ben je nu 17 of 18

Ook gaan werken en veel sparen zodat je genoeg geld achter de hand hebt.