´Ik hou van jou´

Het is maar net wat voor betekenis je er aan geeft. Ik zeg wel eens ‘Omg ik hou van jou’ of ‘Love you’ als iemand iets voor me doet of wanneer ik bijvoorbeeld te telefoon op hang. Meer als een soort van grapje of zo… dan betekent het vrij weinig. Voor mij is dat niet echt een probleem eigenlijk, ik heb niet het idee dat mijn echte ‘Ik hou van je’s’ hier door minder waard zijn of zo.

Ik vind eigenlijk dat sommige mensen er een beetje te veel waarde aan hechten… en dan bedoel ik vooral wanneer het niet gezegd wordt. Van iemand houden heeft niks te maken met die vier woorden tegen iemand zeggen… het heeft te maken met wat je voor iemand doet en hoe je het laat blijken.

Ik houd van jou heeft evenveel betekenis als jij eraan wilt geven.

Waarom kijk je naar die mensen die op facebook ik houd van je zeggen? Ze zeggen het niet tegen jou, dus het is jouw zaak niet. Jij kan niet bepalen of mensen dat zo voelen ja of nee.

Ik zei het al na een maand en ik meende het.
Het is niet aan anderen om mijn uitingen van liefde te gaan beoordelen als echt of onecht. Bij liefde draait het niet om timing.

alle boys zyn players

Nou niet alle jongens hoor :")

Ik vind dat het voor erg veel mensen geen betekenis mee heeft.

Voor mijzelf wel, ik gooi het niet naar elke kennis of jongen. alleen mn gezin, béste vriendinnen, opa’s en oma krijgen het te horen. en misschien ooit een jongen, maar dan niet gelijk.

Ik vind dat iedereen dat maar lekker zelf moet bepalen.

Ik geef eerlijk toe dat ik ook af en toe te snel “ik hou van je” zeg, maar ik weet wél wanneer ik het echt meen. De personen van wie ik echt hou, merken dat ook wel aan andere dingen dan aan die woorden. Persoonlijk denk ik ook dat je, niet binnen de tijd dat je nog hondsverliefd bent op iemand, van die persoon houdt, ik meen dat dat daarna pas komt. Bij mij is dat (heb ik gemerkt) na ongeveer een jaar.

Voor mij heeft het wel betekenis.

Ik denk niet dat ‘ik hou van je’ geen betekenis meer heeft, eerder een andere betekenis. Ik heb het gevoel dat wanneer stelletjes het tegenwoordig tegen elkaar zeggen het meer iets betekent als ‘ik ben heel erg verliefd op je’. En dat zij dit dan willen uiten door te zeggen dat ze van de ander houden. Dat moet iedereen natuurlijk voor zich weten, en dat is allemaal prima.

Voor mij heeft ‘ik hou van je’ wel een andere betekenis, omdat ik er niet zomaar mee rond loop te strooien. Ik zeg het alleen tegen mijn moeder of mijn lief. Houden van voor mij betekent dat ik onvoorwaardelijk van diegene houd, dat ik verantwoordelijkheid voor hem/haar neem en dat ik er voor diegene zal zijn. Dat is voor mij houden van.

Ergens ben ik het er mee eens.
Het wordt soms heel snel gezegd tussen mensen.

Mijn vriendje zei het na een maand en ik wist niet wat ik ermee moest.
Mij duurde het een jaar.

Eens.
Heb het bij mijn eerste vriend ‘pas’ na 5 maanden ofzo gezegd, terwijl hij er al na 2/3 maanden mee kwam. Mijn tweede vriend, en kersverse ex, is een geval apart;p We leerden elkaar door de studie kennen toen ik nog met mijn andere vriend hadden, en toen het daarmee uit was gingen wij heel snel daten (als in, na 2 weken…) en toen zei hij het al. Ik geloofde en geloof hem niet, maar hij was er heilig van overtuigd want hij vond mij al heel lang leuk. Ikzelf heb het denk ik na 2 maanden tegen hem gezegd. Geen spijt van gehad, want ik meende/meen het wel.
Maar of zij het alletwee al zo snel meende? Nee, daar geloof ik niks van.

Ik hou oprecht van de mensen waar ik “ik hou van jou” tegen zeg. Maar dat is dus puur persoonlijk.

In het algemeen zie ik ontzettend vaak jonge mensen met een kersverse relatie elkaar vertellen hoeveel ze wel niet van elkaar houden, maar in dat geval is het vaak puur in the heat of the moment en zit er geen gevoel achter.

Het ligt eraan hoeveel betekenis je er zelf aan geeft inderdaad.
Zo kan ik echt niet tegen van die stelletjes die 1 dag samenzijn en dan al ‘ik hou van je lieverd ik wil je nooit meer kwijt’-achtig doen.

Mee eens.
Ik vind ook dat sommige mensen het overdreven snel zeggen. Maar zo ben ik zelf niet, voor mij hebben die woorden juist heel veel betekenis, je zal het me ook niet zo snel horen zeggen.

Ik snap even iets niet. Jullie hebben het erover dat mensen met verkering na een week al zeggen dat ze van die persoon houden. Ligt het aan mij of moet je eerst van elkaar houden voordat je verkering krijgt? Ik vind het namelijk vrij logisch dat mensen die verliefd op elkaar zijn zeggen dat ze van elkaar houden :’)

Ik zeg bijna nooit dat ik van iemand houd… Ja soms in een smsje naar mn moeder, maar tegen mn exen zij ik wel dat ik gek op ze was maar niet dat ik van ze hield. Bij mn huidige vriend wel, we hebben veel mee gemaakt en ik weet dat hij er echt vor me is. Ook dit heb ik maar 1 keer gezegd.

Ik denk persoonlijk dat het ook aan de leeftijd ligt, toen ik jonger was zei ik ook altijd bij mn vriendinnen ik hou van jou etc.