´Ik hou van jou´

Bij deze een discussie topic. Houd het aub wel netjes!

Ik vind dat ´ik hou van jou´ tegenwoordig geen betekenis meer heeft. Als mensen al een week een relatie hebben, staat er over al al op social media: Ik hou van je, wil je nooit meer kwijt etc.
Ik heb nooit begrepen hoe je al van iemand kan houden, als je alleen maar de goede kanten kent. Want geef toe, na 1 week kent niemand elkaar volledig.

Stelling: Ik hou van jou, heeft weinig betekenis.

ligt eraan hoeveel betekenis je er zelf aan geeft :S

bestaat er niet al zo’n topic?

Maar om te antwoorden: ik vind dat iedereen dat voor zichzelf kan bepalen na hoe lang je ‘ik hou van je’ zegt. Elke relatie is anders, in sommige relaties voelt het al sneller vertrouwd aan dan in andere relaties. Vaak kennen veel mensen hun liefde al langer, waardoor het misschien ook sneller gezegd wordt.

Als je het na één week (of überhaupt) op facebook, twitter en weet ik veel wat gaat rondstrooien met ‘ik hou van je’ ‘ik wil je nooit meer kwijt’ en blabla, dan vind ik dat wel onzin. Maar vaak zijn dat dan ook (in mijn omgeving in ieder geval) de relaties die het nog geen maand volhouden. (Dan heb ik het over mensen die het op internet overal en nergens neerzetten, niet over de mensen die het na een week tegen hun vriend zeggen en het voor zichzelf houden).

Daarnaast vind ik dat het wel een betekenis heeft. Als mijn vriend zegt dat hij van me houdt, of als ik het tegen hem zeg, weet ik dat we het allebei menen, en dat betekent heel veel voor me.

^eens met hierboven

Mijn antwoord:
Het ligt er ook maar aan hoe lang er vooraf iets speelde. Sommige mensen houden al jaren van elkaar als vrienden en dan krijgen ze een relatie en kunnen ze het misschien gelijk uiten. Ik vind het zelf inderdaad ook overdreven, maar als zij zich er prettig bij voelen kan ik me er nauwelijks aan ergeren.

Ik vind zelf dat ‘ik houd van je’ voldoende betekenis heeft als het oprecht gezegd wordt. Dus nee, ik vind het niet zo dat het nog weinig betekenis heeft, want achteraf: wie zijn wij om over anderen te oordelen daarmee? Als zij dat zo voelen…
Ik weet van mijzelf dat als ik het zeg, ik het ook meen en daar betekenis aan geef.

Ja, precies dit.

Ja, ik snap wel wat je bedoeld! Sommige mensen zeggen het al na een weekje verkering e.d. maar het is wel zo dat iedereen het anders ziet natuurlijk.

De een ziet het als een puur gevoel (wat dus ook tijdelijk kan zijn) en de ander misschien als in: ik kan niet meer zonder je leven…

't is maar net wat jij er bij denkt toch?

xxx

Voor sommige mensen heeft het inderdaad blijkbaar geen betekenis en zeggen het gewoon meteen. Ik daartegen zou het enkel zeggen als ik het meen en niet tegen zomaar iemand, voor mij betekent het nog steeds betekenis!

Ik vind dat je gelijk hebt. Veel jongeren van 14-18 zeggen na amper een week al op social media dat ze houden van die persoon…

Ik ben zelf niet zo snel met houden van. Ik zeg eerder “ik vind je lief” en dat soort teksten, houden van komt pas later. Tegen m’n beste vriend zeg ik het wel eens, maar dat is vriendschappelijk houden van (je hebt namelijk verschillende soorten houden van).

Precies.

Mijn toemalige ‘’ beste vriendin ‘’ had nét met mijn ex, en ze zeiden al na 3 dagen (toen ze nog niet hadden): ‘’ Ik hou van je. Heel veel ‘’ rot toch op!.. dat vind ik zo raar. Ze kende elkaar niet eens, en toch roepen ze het al. Mijn vriend en ik hebben het pas na 1,5 maand gezegt.

Ik en mijn vriend zeiden dat pas na twee maanden tegen elkaar. Zoiets zeg ik nooit zomaar omdat het “cool” is of omdat het “zo hoort”.

Twee maanden vind ik persoonlijk ook nog wel heel erg snel voor houden van.

Ik zeg het nooit in real life. Maar toen ik met me ex had bijvoorbeeld in een smsje aan het einde ik hou echt van je! Maar dat was wel al na een aantal maanden.

Boeiend. De een houdt sneller van iemand dan iemand anders. Je kan niet voor anderen gaan bepalen wanneer ze van iemand houden.

Amen.

Probeer je in te denken hoe jij was toen je jonger was. Dacht jij toen dat je vriendje en jij eeuwig bij elkaar bleven? Toen ik een vriendje had dacht ik, dat ik altijd samen bleef.
Des te ouder je wordt des te meer je je gaat realiseren. Dingen werken anders als je ouder wordt. Met mijn huidige vriend durfde ik in het begin absoluut geen ‘‘Ik hou van jou’’ te zeggen dit is misschien pas na ongeveer 4 maanden gebeurd. En nog ben ik van mening hem niet grondig te kennen.
Stel jezelf eens de vraag of je uberhaubt iemand wel grondig gaat leren kennen? Ik ben van mening dat een mens overal invloeden van mee krijgt, deze vormen de mens. Een mens veranderd aldoor naar mijn mening, dat hoeven zeker geen grote dingen te zijn.

Geen betekenis vind ik niet waar, maar ik ben wel met je eens dat mensen zoiets heel snel tegen elkaar zeggen. Zoiets moet toch groeien?