"Ik hou van je"

Wanneer zeiden jullie voor het eerst ‘ik hou van je’ tegen je vriend, en wat was de situatie?

Ik ben gewoon nieuwsgierig naar jullie verhalen!

Heel erg snel, ik geloof vrijwel meteen al nadat we officieel iets kregen. Aan de ene kant is het ook wel leuk omdat tot langer te bewaren maar we meenden het allebei vanaf het begin al (kenden elkaar ook al veel langer heel goed) en waarom zou je er dan mee wachten?

Ik wacht meestal af totdat zij er mee komen. Mijn exvriend zei het nadat we voor het eerst hadden gezoend, maar daarvoor hadden we al een tijdje een vriendschap opgebouwd.
Met de jongen waar ik voor het laatst mee bezig was ging het via een smsje, maar ik denk niet dat ik het ooit echt heb gemeend tegenover hem.

Bij mijn ex zeiden we het een keer nadat we gewoon de hele middag samen waren geweest en ik naar huis ging. Ik vond het echt super speciaal en heb er een halfuur over gedaan om afscheid te nemen. :flushed:
Ik vind het echt een no go als iemand gelijk al ik hou van jou zegt. Vind dat je wel opzich zelf merkt wanneer dat je dat ken zeggen, en dat je er een speciaal moment van moet maken :flushed:

^^ dit dus :flushed:

Ik denk pas na een half jaar/jaar ofzo

Ik heb het bij m’n huidige vriend nog niet gezegd, omdat ik vind dat we daar nog een te korte relatie voor hebben om het echt gemeend te zeggen. Hij denkt er net zo over.

Ik denk na een maand of 3/4. We waren al wel ruim een jaar goed bevriend geweest daarvoor.
We lagen in mijn bed te zoenen, ik lag op hem en was een beetje in zijn nek aan het snoezelen en toen hoorde ik ineens ‘Ik hou van je’ heel verlegen. Met een enorme grijns op m’n gezicht heb ik het teruggezegd. Ik voelde me zo gelukkig toen.

Mijn vriendje zei het al na twee weken… Ik vond het een beetje vroeg, maar twee weken later heb ik het toch terug gezegd. Omdat ik besefte dat ik ook van hem hou. En nu na zes maanden zeggen we het nog steeds (:

Eerlijk gezegd weet ik niet meer wanneer ik het voor het eerst voluit zei.
Ik denk dat ik na 1 / 2 maand wel zei: ‘Ik ook van jou’, maar voluit echt veel later pas. 5 maand ongeveer? Ik durfde het nooit, haha

Hij zei het al heel erg snel. Te snel naar mijn mening, dus ik ging er nooit echt op in haha.

Ja, dit ook inderdaad.

Bij mij was het al op de eerste dag. Vreemd, dat zeker, maar we vonden elkaar al zo’n ongelofelijk lange tijd leuk en het was sowieso alsof we al een langere tijd een relatie hadden… ‘‘Ik ga niet liegen; ik hou verschrikkelijk veel van je’’ ik was wel even verbaasd :flushed:

Na een paar maanden volgens mij. Vind het een beetje een afknapper als jongens het heel snel zeggen.

Ik was zo overrompelt toen mijn ex zo snel ‘ik hou van je’ tegen mij zei, dat ik zo stom was om te zeggen, ‘oh…bedankt’ :’)

Wij zeiden het allebei tegelijkertijd na 3 maanden.
het zat eens even erg tegen, dus we zaten een beetje verslagen op de bank, en hij zei: je weet dat ik heel veel van je houd? Waarop ik antwoordde: Ik wilde echt net hetzelfde tegen jou zeggen, sul!
Was heel erg speciaal(:

Mijn vriend was er al hartstikke vroeg mee. Toen hij het zei dacht ik ook “Oh shit nee waarom nu al”. Maar we zijn nu een aantal maanden verder, en het is echt gemeend dus ik maak er geen probleem van (:

Ik zei het ooit tegen een hele goede vriend van mij, ik zou ook alles voor hem over hebben gehad, hij zei het terug maar we hebben verder nooit een relatie gehad…

Volgens mij denken sommigen dat je met “ik hou van je” voor altijd bij diegene wilt zijn, het houden van iemand kan ook gewoon over gaan.
Ik moet er nu niet aan denken om een vriend te krijgen en daar ook me te gaan trouwen en heel me leven bij te zijn, wel hou ik snel van iemand… je houdt (hoe schrijf je dat eigenlijk) toch ook van bepaalde dingen zoals je hobby, eten, drinken dan is het toch gewoon iets wat je leuk/lekker vind

Mijn vriend zei het ook best snel, na een paar weken al. Maar we waren echt over onze oren verliefd en het voelde zo goed! Nu, een jaar later, zeggen we het ook nog steeds vol liefde (:

Ik was 17 toen ik mijn vriend leerde kennen, toen nog een gewone vriend. Ik heb toen ook wel eens gezegd dat ik van hem hield als maatje. In september 2010 (19-20 jaar) begonnen we met zoenen, eerst na uitgaan (ik had al 2 jaar niet gezoend, en hij had daarvoor een lange relatie gehad en vond vreemd niemand meer te zoenen) gewoon voor de lol, maar het werd steeds vaker. Eind november, begin december veranderden mijn gevoelens, en ik gaf het wel een beetje aan, maar niet specifiek.
Uiteindelijk vierden we oud en nieuw samen, hij bleef daarna samen met nog een vriend slapen (eerste keer sinds het zoenen) en uiteindelijk in de ochtend kroop ik bij hem in bed om te knuffelen. Daarna heb ik eerst die vriend naar huis gebracht en daarna mijn beste vriend. Pfoewww wat een spanning.
Eenmaal bij hem thuis besprongen we elkaar ongeveer totdat we op zijn kamer waren. Mijn beste vriend wist hoe ik over seks dacht, alleen met iemand waar ik van houd en dat wederzijds is. En opeens besefte ik, ik wil met hem vrijen, had er eigenlijk zelfs nooit over gedacht bij exvriendjes, twee seconden later flapte het eruit, ‘ik hou van je’. Hij zei het terug, maar uiteindelijk wees hij me af, hij was niet over zijn ex heen en niet toe aan een nieuwe relatie.
We kregen uiteindelijk eind mei een relatie, en ik geloof dat ik het vanaf toen ook gewoon zei, en hij na paar weken dacht ik (al heb ik nog twee maanden geroepen, iedere keer als hij het zei, je hoeft het niet te zeggen als je niet meent nog hoor).

Nu nog steeds samen en in love :hugs:
Maarja. Zeg het dus als het goed voelt en je er niet meer bij nadenkt.