ik hou nog van hem, maar het klikt niet meer?

Hallo allemaal,

ik zit met een vervelend gevoel… Ik weet niet goed hoe het komt, maar de laatste tijd erger ik me énorm aan mijn vriend (waarmee ik ondertussen anderhalf jaar samen ben).

Maar echt ALLES irriteert me, van de manier waarop hij eet tot de manier waarop hij praat. En dit is enkel de laatste paar weken zo… Hierdoor doe ik volgens mij heel stom en helemaal niet meer leuk tegen hem. Ik geef overal commentaar op, terwijl ik dit helemaal niet wil doen! Want tegelijk voel ik me heel erg schuldig omdat hij eigenlijk toch niks echt ‘verkeerd’ doet.

Net belde hij me ook: en ik had geen idee wat ik tegen hem moest vertellen. Niet dat we elkaar niets te zeggen hebben, we skypen dan ook elke avond en normaal is dat erg leuk. Maar de laatste tijd lukt het op een of andere manier gewoon niet.

Nog meiden die dit herkennen? Wil dit zeggen dat de ‘klik’ verdwenen is? Want ik hou nog wel van hem hoor, ik wil hem ook niet kwijt…

xxxx

Misschien zie/spreek je hem té vaak?

Dit had ik ook, ook al hield ik nog heel veel van hem. Maar ik vond het niet eerlijk tegenover hem en heb het om die reden uitgemaakt.
Succes.
edit: Ik zou er over proberen te praten met hem.

Ja, dit kan wel, ik zie hem 1x door de week (dan blijft hij slapen) en 2 tot 3x in het weekend. Maar dit is altijd al zo geweest hoor…

Maar misschien ben je toe aan iets meer afstand? Dat het specialer is als je hem ziet en dat het leuke dan meer overheerst dan het irritante.

Ja ik zei gisteren tegen hem ‘het spijt me dat ik me zo irriteer aan je de laatste tijd, dan doe ik stom tegen je en dat wil ik helemaal niet’. En hij vroeg hoe het kwam enzo, en ik zei dat ik dat niet wist. Toen zei hij, ‘maar je gaat me toch niet verlaten he’… Toen zei ik nee, want dat wil ik ook niet… Ik hoop gewoon dat het beter wordt

Awh oké, misschien proberen om leuke dingen te doen, waar je allebei plezier in hebt en afgeleid bent?

Soms kan dat niet meer hè…

ik heb het heel even gehad. ik heb tegen hem gezegd dat ik twijfelde over mijn gevoelens en dat ik tijd voor mezelf wilde, een paar dagen pauze, dus geen geklef, geen smsjes, geen telefoontjes. na 1 dag kwam ik al met hangende pootjes terug. dus misschien is een pauze iets voor jullie?

Ik heb dat ook wel eens gehad hoor, en ik denk dat er nog wel meer mensen zijn. echt aan alles ergerde ik me. Maar dat ging voorbij, en nu vind ik alles wat hij doet weer grappig/schattig en ben ik opnieuw stapelgek op hem. (: het was bij mij gewoon een fase.

Ik denk dat jij jezelf dingen moet afgaan vragen. Houd je genoeg van hem om die irritaties aan de kant te zetten of is er meer aan de hand en is er inderdaad geen klik? Als je zegt dat je even niet wist wat je tegen hem moest zeggen en dit misschien langer zo is, dan kan het zijn dat de klik weg is. Maar het kan ook een fase zijn. Dus vraag je dingen af.

Ik denk dat afstand/pauze hier wel goed voor werkt. Dat jullie elkaar nu teveel zien en spreken.

Maar even heel realistisch gezien, met een oog op de toekomst. Hoe wil je ooit later samenwonen als zij zich al na 4x in de week elkaar zien gaat irriteren. Dan slaap je zowat elke nacht naast elkaar en dan zie je elkaar, ervan uitgaande dat je beide een 9-5 baan hebt, elke dag wel. Dus als ze zich nu al gaat irriteren, vraag ik me af hoe dit in de toekomst zou gaan… Ik denk dat ze er beter over na moet denken of ze de irritaties aan de kant kan schuiven of dat de klik er gewoon echt niet meer is.

Bedankt voor alle reacties!
Ja ik denk dat ik idd ga vragen of we niet even een pauze kunnen nemen omdat ik wat afstand nodig heb… Maar dit wel pas na de examens/kerst/nieuwjaar/etc. dus pas over 3 maanden eigenlijk… Ik hoop idd ook gewoon dat dit even een fase is :slightly_smiling_face:

En nee ik hou echt van hem hoor, dat is niet weg :slightly_smiling_face:

Pas over 3 (!!!) maanden? Ik denk heel eerlijk gezegd dat je de irritaties zo hoog op laat lopen dat er niks meer te herstellen valt, omdat jij de irritaties op hem gaat afreageren en er zo veel ruzie ontstaat. De feestdagen moet je niet in de weg laten zitten. Het is natuurlijk vervelend, maar zo kan je altijd wel een smoesje bedenken. En ik vind eerlijk gezegd dat je in een relatie eerlijk moet zijn tegen elkaar en je liegt hem dan in feite gewoon voor, ik denk dat hij het fijner vindt dat als je eerlijk bent over wat je voelt, dan dat je het verstopt omdat dit en dit er aan gaat komen.

En daarbij klinkt het dan alsof je de beslissing of je met hem door wil of dat je de relatie beëindigt voor je uit wil schuiven. Dat werkt niet, de beslissing zal ooit moeten worden genomen, hoe moeilijk die ook is. Voor je uitschuiven lijkt makkelijk, maar dan houd je jezelf voor de gek en houd jij je vriendje ook aan een lijntje. Dat verdient hij echt niet.

dat vind ik een beetje kort door de bocht. ik heb geen idee hoe oud ze is maar bij “examens” denk ik aan 16/17/18 dan hoef je (vind ik) nog geen rekening te gaan houden met of je later met hem samen zou kunnen wonen. iedere relatie heeft zijn ups en downs.

maar ik denk dat het wel idd beter is om snel een pauze in te lassen en niet nog zo lang wachten.

Ja ik weet het, maar ik (en hijzelf ook) kan me écht geen afleiding veroorloven deze examens, aangezien mijn examens vorig jaar heel erg hebben geleden door dingen die er toen tussen ons zijn gebeurd, en dit wil ik echt geen 2e keer meemaken… Daarom dus, en tijdens de blok & examens zie ik hem sowieso wat minder dacht ik zo…

btw: ik zit in het 2e jaar unief :slightly_smiling_face: dus aan later denken komt er ook wel bij kijken, maar op een of andere manier denk ik dat het anders is dan, als je samenwoont? Ik weet dat het niet logisch klinkt maar zo’n beeld heb ik n beetje in men hoofd.