Ik hou het niet meer uit

Hey meiden,

Ik heb hier al eens eerder een topic over aangemaakt maar ik kan het helaas niet meer vinden.
Het gaat over mijn broer en mijn situatie thuis. Even een korte samenvatting.

Mijn broer is erg agressief hij is bijna 23 en slaapt/eet/en zorgt dat iedereen slechte zin in huis krijgt. Iets anders doet hij dus niet, hij doet niet eens een poging om werk te zoeken.
Mijn ouders doen er makkelijk over en zeggen tegen mij er is geen werk te vinden. Nou niet dus mijn tante had binnen 1 week werk. Kan me niet voorstellen dat er gewoon helemaal nergens werk te vinden is.
Daarnaast krijgt hij alles betaald van mijn ouders en ik helemaal niks behalve dan het eten en zoals de shampoo en die dingen.
Ze hebben zijn halve auto mee betaald en betalen de belasting en benzine enz. En toen ik dat zei zeiden ze dat zien we nog wel.

Nu wordt het gewoon met de dag erger. Ik heb alleen nog maar ruzie met mijn ouders over mijn broer.
Paar maanden geleden had ik dat niet iedere dag maar nu wel.
Ik wil al heel lang het huis uit nu ik 18 ben kan ik het eindelijk maar nu heb ik natuurlijk niet geld genoeg ervoor. Ben natuurlijk wel al het sparen en ik als shopverslaafd ben af het kicken heb nog niks gekocht behalve cadeau voor mijn vriend.
Mijn vriend vind het ook niet meer normaal want hij is vaak hier als ik ruzie met ze heb en natuurlijk vertel ik hem alles. Maar hij kan zich er natuurlijk niet mee bemoeien dat wil ik ook niet.
Nou vandaag ging het weer mis mijn broer was zich weer het ergeren en ik werd zo boos dat ik heb gezegd dat ik hier niet meer mee doe eten thuis.
Een week geleden heb ik ook zo’n erge ruzie gehad met mijn moeder over mijn broer dat ik het s’nachts gewoon weg wou naar mijn vriend of iemand anders.
Hij blijft maar steeds op de badkamer deur slaan als ik onder de douche sta omdat hij naar de wc moet terwijl onder ook een wc is! Hij gooit met alles, maakt gaten in deuren door ertegen te slaan, en ik en mijn vriend verdenken hem ervan mijn hond te slaan.
Hij is echt niet te helpen mijn ouders zeggen vaker met hem te hebben gepraat maar het wordt alleen maar erger.

Ik hou het hier echt geen dag meer uit.
Om eerlijk te zijn wil ik liever niet bij mijn vriend thuis een tijdje gaan wonen omdat ik niet echt bepaald leuk vind hoe hun met hem omgaan. Ze zijn namelijk best streng.
Ik probeer hier weg te gaan met carnaval maar dat duurt nog tot maart (lekker ook nog een maand later als normaal).

Iemand misschien tips om het tot dan uit te houden hier?
En hoe ik het snelste nog meer geld bij elkaar kan krijgen?

praat er over met vertrouwens persoon op school

Oja ik had jou ander topic ook gezien.
Uhm, heeft je broer een ziekte ofzo? (niet lullig bedoelt) Mischien dat hij iets heeft en dat je ouders het voor jou verzwijgen? En dan ze daarom al die dingen voor m doen ofzo?
Weet de rest van je familie ook wat er allemaal gebeurt bij jullie in huis? Mischien dat je het aan een tante of nicht waar je goed mee bent kan vertellen, kijken of zij iets weten?

ik zag dat je een shopverslaafd iemand was,
haal zoveel mogelijk kleding uit je kast en verkoop ze via marktplaats&hier op girlscene. ga vakkenvullen bij een supermarkt je bent 18 dus je kan werken waar je wil!
voor de rest zou t fijn zijn als je met je broer kon gaan praten over waarom hij zo doet en of jullie een band kunnen maken.
Geloof me tegen die tijd is t carneval en veel praten of schrijven dat helpt echt!

Heel veel succes

Ten eerste wil ik zeggen dat het voor een 23-jarige niet zo makkelijk is om werk te vinden, echt niet. Overal nemen ze mensen aan die ervaring hebben en meestal geven ze jonge mensen geen kans. Ik denk dat je broer ook best mee zit dat hij thuis niet weg kan en op die leeftijd nog stééds geen zekerheid heeft. Jouw ouders betalen voor hem omdat het gewoon niet anders kan… Ze moeten volgens de wet voor 'm zorgen en ik denk dat ze dat ook erg vinden, hoor. Ik snap eigenlijk ook best dat jij alles zelf moet betalen als je een shop-verslaving hebt, ze kopen vast alleen het noodzakelijke voor je broer. Trouwens, iedereen die een broer heeft, heeft wel eens last van zo’n gedrag. Ik erger me ook soms dood aan zijn ochtendhumeur en dat hij ook aan de badkamerdeur staat te zeuren maar als ik daar elke dag met m’n ouders ruzie over ga maken, ja…Dan heb je ook elke dag ruzie en je broer gaat niet meer sympathie krijgen voor jou als je elke keer over hem klaagt! Als hij nog eens lastig doet, ga dan stoom afblazen bij je vriend maar hou het vredig in huis… Ik vind dat je een beetje overdrijft. Mss wil je gewoon zo graag het huis uit dat je je aan alles ergert?