ik hoor er niet bij!

hallo,
ik zit in de tweede van de middelbareschool,
vorig jaar deed ik vwo, ik had verkeerde vriendinnen en het ging helemaal niet goed, als het zo door ging moest ik naar t, ik ging beter mijn best doen op school, maar op dat moment werd ik gedumpt door de verkeerde vriendinnen,
dit jaar doe ik havo, en weer gebeurt precies hetzelfde, alleen dacht ik nu oprechte vriendinnen te hebben… ik wil niet meer naar school, omdat ik in mijn klas min of meer gepest word, ik ben bang voor m’n oude vriendinnen, en mijn zelfvertrouwen is er niet echt beter op geworden…
ik weet niet meer wat ik moet doen omdat ik niet meer uitgelachen wil worden en ik niet meer bang hoef te zijn…

in het verkeerde onderwerp geplaatst misschien kan toch iemand mij helpen?

Ik snap je situatie niet helemaal, maar het is nooit leuk om gepest te worden… Misschien kun je er eens met mentor/mentrix over praten? En zitten er verder geen aardige mensen in je klas waarmee je goed op kunt schieten?

kut voor je… ik weet niet precies wat je moet doen maar alsnog veel sterke daarmee!

Echt een hele vervelende situatie, ik zou zo niet weten wat je kan doen.
Ik denk dat je beter eerst met je mentor kan gaan praten.

Hmm een andere school zou helpen?
Je bent al van klas verwisseld, een derde keer op de zelfde school heeft geen zin.
Want als je een maal in een klas wordt gepest houdt dat eigenlijk nooit meer op, je blijft er altijd buiten …

Welke ‘vriendinnen’ zoek je uit? Waarschijnlijk de opvallende en populaire meiden? Misschien moet je dan een keer de totaal niet-opvallende meiden proberen…

Weet niet of je er iets mee kan :wink:

iedergeval bedankt voor jullie reactie’s en ik denk dat je daar wel gelijk in hebt dat ik misschien vriendinnen word met de iets wat populairdere meiden maar dat doe ik eigenlijk nooit bewust, pas achteraf denk ik waarom ben ik hier aan begonnen?..

Nog iets. Probeer je zo min mogelijk druk te maken over je imago. Probeer commentaar van je af te zetten en laat zien dat je niet makkelijk te kwetsen bent. Als je dan ook nog zorgt dat je een iets-minder-populaire-vriendin hebt die het voor je opneemt, zit je helemaal goed.

jaa kijk het is wel zo dat ik nou minder populaire meiden als vriendinnen heb(niet dat ik daar problemen mee heb) alleen ja daar hoor ik nu ook niet echt bij want ze hebben nu ook het idee dat ze tweede keusjes zijn wat ik heel erg goed begrijp

Ga opzoek naar andere vriendinnen, laat je overplaatsen.
Probleem opgelost.

God god god.
Je zit in de 2e zeg je zelf?
En je bent al 2x tegen ’ foute ’ vriendinnen op gelopen.
Weet je wel wat de definitie van vriendinnen is?
Lachen, Zingen, Dansen, Roddelen, Zeiken, Over jongens praten en schelden.
Dat is zoal wat je met vriendinnen kunt/hoort te doen.
Hoezo ’ foute/populaire vriendinnen ’ Alsjeblieft zeg.
Als jij vriendinnen op basis van ’ populair ’ gaat uitzoeken… ben je zelf ook een behoorlijk foute vriendin.

Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan hoor, geloof mij maar. Ik heb vorige week mijn oude ‘vriendinnen’ ook soort van ‘gedumpt’ (reden: zie mijn topic genaamd ‘geen echte vriendinnen.’) wat overigens heel hard klink maar als je dus dat topic leest snap je waarom.
Anyways, iedereen is al een soort van groepje met elkaar en als je dus ergens anders bij wil horen gaat dat heel moeilijk, heb ik wel gemerkt.
Ik snap heel goed dat het niet lukt hoor meis, maar dat ligt zeker niet aan jou! Misschien is er toch nog een enkel meisje die zelf ook niet echt superveelvriendinnen heeft en waar je wel makkelijk vriendinnen mee kunt worden, zodat et toch wel wat leuker wordt om naar school te gaan.
Succes!

Ze heeft gewoon verkeerde keuze gemaakt. Kan toch gebeuren? Leert ze vanzelf van. Een populair ziet er nou eenmaal aantrekkelijker en makkelijker uit, denk ik…

Je moet gewoon een beetje vertrouwen winnen van die nieuwe vriendinnen. Laat zien dat je interesse in hun hebt en vertel niet te veel (opschepperige dingen) over jezelf. Als je dat twee maandjes doet dan denk ik dat je al heel snel een beter beeld bij vriendschap krijgt.

Luister.
Lees de titel en lees het bericht.
Titel; ik hoor er niet bij?!
Bericht; Ik word 2x gedumpt door de ’ verkeerde vriendinnen ’ word gepest, en zak misschien op school.

Dat pesten, is zwaar klote.
Maar als ik die berichten daar onder lees over; populair zijn en niet populair zijn.
Van dat soort kippetjes gedrag moet ik figuurlijk van kotsen.
Ze krijgt zomaar! ( kaboutertjes zeker gedaan ) de verkeerde vriendinnen!
MAAR HO FF; ZE ZIJN WEL POPULAIR WANT IK ZOEK ZE ’ ONBEWUST ’ ZO UIT. ( geloof het zelf? maar ze kan wel zien dat ze populair zijn )
Laten we nog wat dingen op een rijtje zetten.
Ze hoort er dus niet bij ( titel )
Want ze heeft 2x verkeerde vriendinnen gehad en word nu gepest in de klas.
Je snapt zelf ook wel dat je een beetje overkomt als een dom meisje, niet?
Ik heb zo genoeg van dit soort topics.

mee eens!

Sorry dat ik hier zo uit mijn panty schiet :grinning_face_with_smiling_eyes:
Maar ik meen het serieus;
Je kan dit zelf heel goed oplossen. En hebt daar onze hulp niet bij nodig.
Want waarschijnlijk ben je hier zelf ook schuld aan!

hee sorry dat ik misschien de verkeerde beslissing heb gemaakt, ik weet zelf ook heus wel dat het fout is, ik weet alleen niet hoe ik nu verder moet omdat het wel kut is als je gepest word, en als je niet goed word van deze topics, kijk er dan alsjeblieft niet op en laat de mensen die me wel willen helpen me helpen.

Dan moet je je titel met het verhaal laten kloppen.
Want de titel leid uit dat je buitengesloten word en ergens niet bij hoort
In het bericht schrijf je dat je graag ’ fatsoenlijke vriendinnen wilt ’ en je gepest word in de klas…
en daaronder schrijf je dat je op basis van ’ populariteit ’ je vriendinnen hebt uitgekozen.

nee, ik heb gezegt dat ik misschien wel snel vriendinnen word met populairdere meiden, maar het is echt niet zo dat ik zeg van,nee jullie zijn niet populair dus niet goed genoeg voor mij