Ik herken mijn eigen gevoelens niet meer

Heyy!

Ik zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel en ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.

Ik ben anderhalf jaar verliefd geweest op een geweldige jongen, J., en toen kregen we eindelijk een relatie. Ik vond alles perfect, hij was echt de ware voor mij en hij was superlief. Ook was dit voor mij de eerste keer dat ik echt verliefd op iemand was en hij was dan ook mijn eerste serieuze vriendje. Na een relatie van vijf maanden maakte hij het opeens uit (de week voor kerstmis); hij had geen gevoelens meer voor me.
Ik zag het totaal niet aankomen en was er helemaal kapot van. Toen het pas uit was checkte ik elke dag zijn facebook en twitter…(oeps). Daar ben ik nu mee gestopt want ik doe er alleen mezelf pijn mee.

Het probleem is dat we collega’s zijn; we werken in dezelfde supermarkt. Ik ben er cassière en hij is teamleider van de vulploeg. Zo bleef ik hem zien op het werk en ik kan hem dus niet echt vergeten. Om mezelf te ‘helpen’ bedacht ik een soort plan waardoor ik niet meer zoveel aan J zou denken. Er kwam een nieuwe jongen in de winkel werken, S en ik praatte veel met hem. Mijn bedoeling was eigenlijk dat ik een beetje verliefd op hem zou worden zodat ik J zou vergeten.

Inmiddels zijn we dus 3 maanden verder en ik huil nog steeds vaak om J, ik mis hem heel erg. Maar tegelijkertijd denk ik nu heel erg vaak aan S. Nu weet ik niet of ik me dat heb aangewend of dat er echt iets is. Als ik J zie, krijg ik nog vaak kriebels in mijn buik, bij S niet. Maar als ik thuis aan het huilen ben om J en ik denk aan S voel ik me wel al meteen wat beter.
Ook weet ik niet echt hoe ik het beste hiermee om kan gaan.

Bedankt dat jullie dit hebben gelezen en bedankt voor jullie reacties! x

^Ik snap wat je bedoelt en dat is niet raar. Maar je gevoel heeft je nu aangepraat dat S. de nieuwe is terwijl je eigenlijk helemaal nog niet over J. heen bent. Ik denk dat je S. niet echt leuk vind maar hem alleen als afleiding gebruikt.
Over J.: je kan hem pas écht vergeten als je dat ook echt wil. Ik heb er ervaring mee en ookal doet het veel pijn en is het moeilijk, nog even volhouden. Op een dag ben je er gewoon klaar mee.

Dit.
Ga leuke dingen doen met je vriendinnen, knap je van op. Daar staat je hoofd misschien niet naar, maar het is wel zo!

Eigenlijk is het zo dat ik J niet wíl vergeten, ik wil hem gewoon terug en ik wil dat alles weer wordt zoals het vroeger was. Maar dat gaat toch niet gebeuren en dan is de beste optie om hem te vergeten want dit verdriet is vreselijk. Ik denk nu eigenlijk ook wel dat ik S niet echt leuk vind, maar hij geeft me wel een goed gevoel. Dan is het toch niet zo dat ik hem ‘gebruik’, of wel? Want ik wil hem natuurlijk geen pijn doen hiermee.

Zo lang je S niet het idee geeft dat je hem leuk vindt, vind ik dat het best kan.
Ik denk dat je gewoon veel leuke dingen moet gaan doen, misschien ontmoet je vanzelf een jongen die je écht leuk vindt. Misschien ga je S nog wel leuk vinden, wie weet. Probeer gewoon zo min mogelijk aan J te denken. Het zal misschien nog wel even duren, maar dat is logisch.

Liefdesverdriet moet slijten. Bij de een duurt dat een paar weken, bij de ander veel langer. Ik ben ook nog steeds niet over mijn ex heen, na ongeveer anderhalf jaar.
Ik huil er niet meer om, ik leef gewoon lekker verder maar ik denk wel veel aan hem en als ik hem terug zou kunnen krijgen dan liet ik me dat geen twee keer zeggen. Maar ik weet dat het niet gaat gebeuren, dus ik zet me er over heen.
Iedereen heeft iemand waar ze een zwak voor heeft, maar je moet ermee leren leven. Als je S. niet echt leuk vind, maar meer ziet ter afleiding of zo dan zou ik er mee stoppen voordat je weer teleurgesteld wordt. Lijkt me beter als je eerst je liefdesverdriet verwerkt.