Ik heb rood haar...

hee allemaal!
ik ben erg onzeker en dat komt omdat ik rood haar heb. van die jongens op mijn school roepen dan soms naar me ‘ginger!!’ enzo. en daar word ik heel onzeker van. op de basisschool werd ik er niet mee gepest enzo maar nu is het veel erger geworden. zij (die jongens) weten niet dat ze me kwetsen. zij vergeten het heel snel en ik ben gekwetst.
heeft iemand tips om zekerder van mezelf te zijn? en me zelf er niks van aan te trekken?
Xxx. Nina
PS: ik heb al erg vaak gedacht om m’n haar een andere kleur te geven. maar heel veel mensen (vooral volwassenen) zeggen dat ze dat zonde vinden en dat ze mn haar juist heel mooi vinden. ik kan toch wel een keer een kleurspoeling gebruiken zodat ik m’n eigen haarkleur daarna weer terug krijg?? HELP!!

en ook heel veel mensen zeggen dat mijn haar kleur '‘uniek’ is en dat er nog super weinig mensen zijn die dat hebben. maar dat wil ik helemaal niet!!

Ik snap dat dit supermoeilijk voor je is, want elke keer als je langs groepje jongens loopt ‘GINGERSPOT’ naar je hoofd geslingerd te krijgen… Ja, dat is gewoon kut. Persoonlijk snap ik ook niet waarom mensen het zo interessant vinden om dat bij roodharigen te doen. Alsof het iets raars is ofzo. Zelf vind ik het een hele mooie haarkleur. Mijn vriendje heeft zelfs rood haar, haha (: Dus er zijn écht mensen die ervoor gaan. Niet dat 't iets veranderd aan het feit dat je het zelf niet mooi vind, maar gewoon om aan te geven.

En een kleurspoeling is altijd een optie, maar dan ben je binnen een paar dagen/weken weer terug bij af. Als je echt zo’n typisch roodharig meisje bent, dan heb je waarschijnlijk ook een superlichte huid. Dus blond is dan handiger dan zwart. Het enige wat ik niet weet is hoe slecht zo’n spoeling uit je haar gaat. Ik ken een blond meisje dat haar haar bruin heeft geverfd, die nu nog steeds een beetje een dubieuze bruinachtige blondtint heeft.

heelverhaal -___-

Oh, en tips om jezelf zekerder te voelen… Het jezelf zekerder voelen is denk ik vooral heel moeilijk omdat je dan ook werkelijk iets moet veranderen. Je kan natuurlijk altijd gewoon de kleren aantrekken waar jij je mooi in voelt, maar je haar… Dat is denk ik vooral geloven. Gewoon geloven dat het mooi is en daarbij dus al die jongens negeren. Want er zijn mensen in je omgeving die het geweldig vinden, toch? Dan zou ik me daar op focussen.

je moet juist trost zijn op je haarkleur, ik wed dat heel veel meiden jalours er op zijn. en van die jongens moet je je niks aantrekken. het zijn maar een stel losers die iedereen pesten (roodhaar, beugel blond haar bril ), en meestal zijn ze zelf het onzekerst. btw ze pikken er meestal de gene uit die onzeker over komen, dus wees trots op je haar en laat het merken. wedden dat je dan minder gepest word.

^^ heel erg erg bedankt ! ik heb er denk ik wel wat aan. maar ik wil m’n haar niet verven maar gewn een kleurspoeling (donker blond ofzo) . ik ben er ook vaak trots op, maar als ik dan weer eens uitgescholden word dan voel ik me meteen weet onzeker…

Ik denk alleen dat je ook je wenkbrauwen dan een beetje moet doen, trouwens. Als die ook roodachtig zijn?

En ik snap heel goed dat je er onzeker door wordt. Het slaat ook nergens op dat mensen zoiets doen. Want ookal zijn zij misschien écht onzeker, maakt het nog niets goed.

Nee, mijn wenkbrauwen zijn gewoon blond

Rood is een prachtige haarkleur. Weet je hoeveel mensen hun haar rood verven? Veel. Dus wees trots op je haar en als ik jou was zou ik het niet verven.
Wat die jongens betreft, laat ze lekker voor wat ze zijn. Wanneer zij merken dat je er niks van aantrekt, vinden ze het vast een stuk minder leuk en houden ze er wel mee op.

Kom op meid, laat je niet zo op je kop zitten!

Ik heb koperblond/kopergoud en dat valt ook onder rood. Maar als jij bijvoorbeeld ook zo’n soort haarkleur hebt kun je dan terug bitchen wat ik vaak doe.
Als ze me ginger of rooie noemen zeg ik gewoon: Wat zielig, je bent kleurenblind.

ik zeg je een ding
verf het echt niet! niet omdat het zonde is omdat je al een mooie kleur hebt, maar met rood haar is verven en terugkrijgen onmogelijk. al van verschillende kappers gehoord.
dus je kan nooit nooit nooit meer terug
en ookal haat je je haar nu, echt, je gaat er ooit trots op zijn

dat ze ginger roepen, laat ze lekker, je weet zelf ook hoeveel mensen rood haar práchtig vinden

Als ik het zou aandurven, zou ik mijn haar rood verven. Maar mijn haar gaat kapot met verven, dus…

Als je rood haar hebt is het heel moeilijk om je haar blond te krijgen! ik heb het ook eens gedaan en het was toen fel oranje! maar soms lukt het wel. ik vind het ook wel leuk staan als je rood haar hebt en bruine lowlights doet of als je rood haar hebt om dan blonde highlights te doen.

Ik vind rood haar juist mooi!
(oké, beschouw dit maar als een upje :wink: )

ninanaamgenootje :grinning:
ik vindt rood haar echt super mooi ! mijn broer heeft een soort rood blond haar.
roodharige sterven uit, dus bedenk even; jij bent speciaal !

ik ben jaloers op mensen met rood haar, ik vind het echt super mooi
Maar jij moet er blij mee zijn en als je je zekerder voelt met een andere haarkleur kan je het altijd verven

Ik vind rood haar vaak ook heel mooi hoor! Ik heb zelf een blond haar met een soort rode gloed haha, klinkt heel stom als het zo typ.
Maar gewoon laten merken dat je er blij mee bent want dan zien die jongens ook geen reden meer om je te pesten :slightly_smiling_face:

Oké, meid… ROOD HAAR IS PRACHTIG.

Toen ik je titel las, dacht ik meteen ‘ooh gelukzak, hopelijk gaat ze het niet verven -.-’
En dat meen ik, ik zeg het niet enkel om je op te fleuren. (:

Ik ben het er mee eens, ik houd echt van mensen met rood haar!
en er zo jaloers op, zou het graag zelf willen hebben. Het zou inderdaad ZO zonde zijn om het te verven. Houd het nog eventjes vol en dan na een tijdje zal het gepest minder worden. Dan worden ook zij ‘volwassen’ en wordt het minder :slightly_smiling_face: